Title: Pacientu ziņotās pieredzes mērījumu (PREM) izpēte Latvijas IV līmeņa reģionālajā slimnīcā
Other Titles: Patient Reported Experience Measures (PREMs) study in the fourth-level Latvian regional hospital in Latvia
Authors: Aelita Plinta
Iveta Kuķēvica
Sociālo zinātņu fakultāte
Faculty of Social Sciences
Keywords: Pacientu pieredze;pieredzes mērījums;PREM;Patient experience;reported experience;PREMS
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Maģistra darba nosaukums “Pacientu ziņotās pieredzes mērījumu (PREM) izpēte Latvijas IV līmeņa reģionālajā slimnīcā”. Veselības aprūpes nozarē arvien plašāk tiek runāts par pacienta lomu un viņa iesaistes nozīmību. Jēdziens “pacientu pieredze” kļuvis par svarīgu veselības sistēmas veiktspējas mērījumu. Kā viena no plaši pielietotām datu ievākšanas metodēm ir pacientu ziņotās pieredzes mērījums (PREM), kura iegūtos datus vēlāk ir iespējams izmantot kā lokāli veselības aprūpes iestādē, tā arī valsts un starpvalstu līmenī. Latvijā vienota PREM datu ievākšana tiek veikta kopš 2021. gada. Pētījuma mērķis: novērtēt “Jelgavas pilsētas slimnīca” SIA pacientu ziņotās pieredzes mērījuma rezultātus un sniegt rekomendācijas par nepieciešamajiem uzlabojumiem veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanā un pacienta pieredzes uzlabošanā. Galvenie uzdevumi: balstoties uz iegūtajiem PREM datiem, definēt pilnveidojamās jomas “Jelgavas pilsētas slimnīca” SIA, noskaidrot slimnīcas ārstniecības personu redzējumu par savām un vadības iespējām uzlabot pacienu pieredzi, izstrādāt priekšlikumu SIA «Jelgavas pilsētas slimnīca» valdei, nosakot nepieciešamās darbības veselības aprūpes pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai. Galvenie secinājumi: pacienta vēlmi rekomendēt nodaļu ietekmē visu anketā iekļauto jautājumu kopa. Sievietes uzrāda augstāku apmierinātības līmeni, salīdzinot ar vīriešiem. Īpaša uzmanība jāpievērš personāla attieksmei un komunikācijai ar pacientiem virs 55 gadu vecuma, jo šajā grupā ir lielākais neieteicēju skaits. Slimnīcu apzināti izvēlas dzemdību un ginekoloģijas nodaļas, kam slimnīcas vadība nākotnē varētu pievērst lielāku uzmanību, informējot sabiedrību par sevi sociālajos tīklos un piesaistot viesvescmātes. Pacienti novērtē personāla profesionalitāti, drošību un informācijas saprotamību, pārmet ēdiena kvalitāti un gaisa ventilācijas nepietiekamību. Pacienti, esot slimnīcā, savu negatīvo pieredzi izsaka reti, kas pierāda, ka atklātas atgriezeniskās saites saņemšanai PREM ir labs risinājums. Personāls pacientu negatīvajam viedoklim bieži nepiekrīt, kas saistīts ar nevis mācīšanās, bet sodīšanas kultūru. Uzņēmuma vadībai jāpievērš uzmanība personāla labbūtības nodrošināšanai un iesaistei kopējā mērķa izpratnes veidošanā un sasniegšanā. Pētījumā darba iegūtie rezultāti var tikt izmantoti “Jelgavas pilsētas slimnīca” SIA pacientu apmierinātības rādītāju uzlabošanai. Kopējais darba apjoms ir 105 lapaspuses, kur iekļauti 5 pielikumi, 28 attēli, 48 tabulas un izmantoti 58 literatūras avoti. Kuķēvica, Iveta. Pacientu ziņotās pieredzes mērījumu (PREM) izpēte Latvijas IV līmeņa reģionālajā slimnīcā. Maģistra darbs/ zinātniskais vadītājs Mg.sc.soc. Aelita Plinta. Rīga: RSU, 2024. 105 lpp.: 28 il..
The title of the Master's Work is "Research of Patient Reported Experience Measurements (PREMS) in a Level IV regional hospital in Latvia". In the healthcare sector the role of the patient and the importance of his involvement are increasingly discussed in sector of healthcare. It is essential in the concepts of high-quality care and value-based care. One of the widely used methods of data collection is the Patient Reported Experience Measurement (PREMS), the data obtained from which can later be used at the national and international level. In Latvia uniform collection of PREMS data has been carried out since 2021. The aim of the study: to evaluate the results of the measurement of the experience reported by the patients of "Jelgava City Hospital" LLC and to provide recommendations on the necessary improvements in the provision of healthcare services and improving the patient experience. The main tasks: define the areas to be improved "Jelgava City Hospital" LLC based on the obtained PREMS data, find out the vision of the medical staff of the hospital regarding their own and management's opportunities to improve the patient experience, develop a proposal for the board of "Jelgava City Hospital" SIA, determining the necessary actions for the quality of healthcare services for improvement. Main conclusions: the patient's willingness to recommend the department is influenced by the set of questions included in the questionnaire. Women show a higher level of satisfaction compared to men. Special attention should be paid to the staff's attitude and communication with patients over the age of 55, as this group has the largest number of non-recommenders. The hospital deliberately chooses obstetrics and gynecology departments, which the hospital management could pay more attention to in the future, informing the public about itself on social networks and attracting guest midwives. Patients appreciate the professionalism of the staff, safety and comprehensibility of information, criticize the quality of the food and insufficient air ventilation. Patients rarely express their negative experiences while in the hospital, which proves that PREM is a good solution for receiving open feedback. Staff often disagree with patients' negative views which is linked to a culture of punishment rather than learning. The management of the company should pay attention to ensuring the well-being of the staff and their involvement in the creation and achievement of the common goal. The results of study can be used to improve the patient satisfaction indicators of Jelgava City Hospital LLC. The total volume of the work is 105 pages, which includes 5 appendices, 28 pictures, 48 tables and 58 literature sources are used. Kukevica, Iveta. Study of Patient Reported Experience Measurements (PREM) in Latvian level IV regional hospital. Master's thesis/ scientific supervisor Mg.sc.soc. Aelita Plint. Riga: RSU, 2024. 105 pages: 48 illustrations
Description: Veselības vadība
Health Management
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.