Title: Vecāku zināšanas un prakse drudža pārvaldībā zīdaiņa vecuma posma bērniem
Other Titles: Parental knowledge and practice in fever management in infant-age children
Authors: Gunta Bēta
Alise Zaremba
Liepājas filiāle
Liepāja branch
Keywords: Drudzis;zīdainis;zināšanas;prakse;drudža pārvaldība;Fever;infant;knowledge;methods;management of fever
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Kvalifikācijas darba tēma “Vecāku zināšanas un prakse drudža pārvaldībā zīdaiņa vecuma posma bērniem” izvēlēta, jo neskatoties uz to, ka ir pieejama informācija par pareizu temperatūras mērīšanu, drudža noteikšanu, bērna novērtēšanu un pretdrudža medikamentu lietošanu, pētījumi liecina, ka bērnu vecāku zināšanas un prakse par drudža ārstēšanu bērniem, bieži ievērojami atšķiras no vadlīnijām. Bērnu vecākiem ir vajadzīga uzticama un uz pierādījumiem balstīta informācija par bērnu aprūpi, kuriem ir drudzis. Pētījuma mērķis ir izanalizēt, kādas ir vecāku zināšanas un prakse drudža pārvaldībā zīdaiņu vecuma posma bērniem. Lai daudzpusīgi analizētu pētījuma mērķi, izvirzītas trīs hipotēzes: 1. Vecāku zināšanas drudža pārvaldībā zīdaiņu vecuma posma bērniem ir pietiekamas. 2. Vecāku prakse drudža pārvaldībā zīdaiņu vecuma posma bērniem ir atšķirīga. 3. Zināšanas un prakse drudža pārvaldībā zīdaiņu vecuma posma bērniem ir augstākas vecākiem ar augstāku izglītības līmeni un vecākiem, kuru ģimenē ir vairāk kā viens bērns. Pētījuma dalībnieki. Kopumā pētījumā piedalās 1433 respondenti, kas atbilst visiem iekļaušanas kritērijiem. Datu iegūšanas metode. Datu iegūšanas metode ir autores veidota anketa vecākiem, kuriem ir zīdaiņu vecuma posma bērni, kura sastāv no 25 jautājumiem. Pētījumā noskaidrots, ka vecāku zināšanas drudža pārvaldībā zīdaiņu vecuma posma bērniem ir labas, kā arī no iegūtajiem rezultātiem secināts, ka pastāv gan līdzīgas tendences drudža pārvaldībā, gan atšķirīgas rīcības tendences, īpaši medikamentu lietošanā. Rezultāti parāda, ka vairums vecāku pēc medicīniskās palīdzības griežas, ja zīdainim parādās drudža blaknes, bet daļa vecāku pēc medicīniskās palīdzības griežas arī tad, ja zīdainim ir drudzis neatkarīgi no tā, cik augsta ir temperatūra. Autores pētījums pierāda, ka nepastāv statistiski nozīmīgas atšķirības vecāku zināšanās starp vecāku izglītību vai bērnu skaitu ģimenē. Darbs novērtējams, kā ieguldījums vecāku zināšanu un prakses uzlabošanā drudža pārvaldībā zīdaiņu vecuma posma bērniem. Kvalifikācijas darba apjoms: 38 lappuses, 8 attēli, 10 tabulas, 31 literatūras avots, 3 pielikumi; Valoda: Latviešu; Atslēgvārdi: Drudzis, zīdainis, zināšanas, prakse, drudža pārvaldība.
The subject of the qualification work "Knowledge and methods of parents in the management of fever in infants" is chosen because despite the availability of information on proper temperature measurement, fever detection, infant assessment, and use of antifever medications, research shows that parents' knowledge and methods regarding fever management in infants often significantly differ from guidelines. Parents need reliable and evidence-based information about the care of children with fever. The aim of the research is to analyse the knowledge and methods of parents in the management of fever in infants. In order to effectively analyse the aim of the research, three hypotheses are proposed: 1. Parents' knowledge of fever management in infants is sufficient. 2. Parents' methods of fever management in infants is different. 3. Knowledge and methods of fever management in infants is more advanced for parents with higher education level and parents with more than one child in the family. Research participants. A total of 1,433 respondents who meet all inclusion criteria participate in the research. Data acquisition method. The method of data acquisition is a questionnaire created by the author of the research for parents who have children of infant age, and the questionnaire consists of 25 questions. The research found that parents' knowledge of fever management in infants is good, and from the obtained results it was concluded that there are similar trends in fever management and different behavioural trends, especially in the use of medications. The results show that the majority of parents seek medical attention when the infant shows signs of side effects from fever, but some parents also seek medical attention when the infant has a fever, regardless of how high the temperature is. The author's research proves that there is no statistically significant difference in parents' knowledge about fever between parents' education or the number of children in the family. The work can be evaluated as a contribution to the improvement of parents' knowledge and methods in the management of fever in infants. Volume of qualification work: 38 pages, 8 images, 10 tables, 31 literature sources, 3 appendixes; Language: Latvian; Keywords: Fever, infant, knowledge, methods, management of fever.
Description: Ārsta palīgs
Physician's Assistant
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Studējošo kvalifikācijas darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.