Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAlda Dzērve-
dc.contributor.authorMegija Freimane-
dc.contributor.otherLiepājas filiālelv-LV
dc.contributor.otherLiepāja branchen-UK
dc.date.accessioned2024-07-15T21:24:45Z-
dc.date.available2024-07-15T21:24:45Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/16245-
dc.descriptionĀrsta palīgslv-LV
dc.descriptionPhysician's Assistanten-UK
dc.descriptionVeselības aprūpelv-LV
dc.descriptionHealth Careen-UK
dc.description.abstractDarba autors: Megija Freimane Tēma: Liepājas iedzīvotāju pieredze elektroskūteru lietošanā un traumu analīze. Mērķis: Noskaidrot Liepājas iedzīvotāju pieredzi elektroskūtera lietošanā un veikt traumu analīzi. Pētījuma jautājums: Kāda ir Liepājas iedzīvotāju pieredze elektroskūteru lietošanā ? Kādas ir raksturīgākās traumas saistībā ar elektroskūteriem? Pētījuma metode: Kvantitatīvs neeksperimentāls salīdzinošs šķērsgriezuma pētījums. Pētījuma rezultāti un secinājumi: Pētījuma rezultāti par elektroskūteru lietotājiem un tiem, kuri nelieto šos transportlīdzekļus, atklāj atšķirības gan traumu klātbūtnē, gan to veidos. Analizējot datus, redzams, ka respondenti, kuri izmanto elektroskūteri, parasti ir jaunāki (vidējais vecums ap 29,23 gadiem), nekā tie, kuri tos neizmanto (vidējais vecums ap 34,10 gadiem). Šī atšķirība liecina, ka elektroskūteru lietošana var būt populāra starp jaunākiem respondentiem, bet vecāka gadagājuma respondentu vidū tā nav tik izplatīta. Turklāt salīdzinot abu respondentu grupu rezultātus, redzams, ka lielākā daļa respondentu abās grupās uzskata, ka ir nepieciešams ieviest vecuma ierobežojumu elektroskūteru lietošanai. Gan tie respondenti, kuri lieto, gan tie, kuri nelieto elektroskūteri, vairāk nekā pusei sieviešu un vairāk nekā trešdaļai vīriešu šī ideja šķiet atbilstoša. Tas norāda uz kopēju viedokli par drošības jautājumiem un nepieciešamību aizsargāt gan elektroskūteru lietotājus, gan citus iedzīvotājus. Salīdzinot sievietes, kuras lieto elektroskūterus, ar sievietēm, kuras neizmanto šo transportlīdzekli, redzama tendence, ka elektroskūteru lietotājas ir piesardzīgākas attiecībā uz telefona izmantošanu brauciena laikā. Savukārt vīrieši, kuri neizmanto elektroskūterus, izrāda lielāku uzmanību citiem transporta līdzekļiem, salīdzinot ar vīriešiem, kuri lieto elektroskūterus, kas var liecināt par to, ka šīs grupas varētu būt pakļautas dažādiem riskiem attiecībā uz braukšanas drošību. Visbeidzot, salīdzinot abas respondentu grupas, ir redzama atšķirība attiecībā uz traumu iegūšanu un ārstēšanu. Lietotājiem, kuri izmanto elektroskūterus, vairumam nav ziņu par traumām, bet ir arī gadījumi, kad pēc traumām nav saņemta ilgstoša slimnīcas ārstēšana. No otras puses, tie, kuri nelieto elektroskūterus, galvenokārt nav ziņojuši par traumām, bet ir neliels skaits, kas pēc traumām ir saņēmuši slimnīcas ārstēšanu.lv-LV
dc.description.abstractAuthor: Megija Freimane Topic: Experience of Liepaja residents with electric scooters and analysis of injuries. Objective: To determine the experience of Liepaja residents with electric scooters and to conduct an analysis of injuries. Research question: What is the experience of Liepaja residents with electric scooter usage? What are the characteristic injuries associated with electric scooters? Research method: Quantitative non-experimental comparative cross-sectional study. Research results and conclusions: The study results on electric scooter users and non-users reveal differences both in the presence and types of injuries. Analyzing the data, it's evident that respondents who use electric scooters are generally younger (average age around 29.23 years) compared to those who do not (average age around 34.10 years). This difference indicates that electric scooter usage may be more popular among younger respondents, while it's less prevalent among older individuals. Additionally, comparing the results of both respondent groups, it's observed that the majority of respondents in both groups believe that age restrictions for electric scooter usage are necessary. More than half of the female respondents and more than a third of male respondents in both user and non-user groups find this idea appropriate. This indicates a common concern regarding safety issues and the need to protect both electric scooter users and other members of the community. When comparing women who use electric scooters with those who do not, there's a tendency for scooter users to be more cautious about using their phones while riding. Conversely, men who do not use electric scooters show greater attention to other modes of transportation compared to men who use electric scooters, suggesting that these groups may be exposed to different risks regarding road safety. Finally, comparing both respondent groups, there's a difference regarding injury occurrence and treatment. For electric scooter users, the majority report no injuries, but there are cases where prolonged hospital treatment was not received after injuries. On the other hand, non-users mainly report no injuries, but there's a small number who have received hospital treatment after injuries.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess-
dc.subjectElektroskūterilv-LV
dc.subjectLiepājalv-LV
dc.subjectpieredzelv-LV
dc.subjecttraumaslv-LV
dc.subjectElectric scootersen-UK
dc.subjectLiepajaen-UK
dc.subjectexperienceen-UK
dc.subjectinjuriesen-UK
dc.titleLiepājas iedzīvotāju pieredze elektroskūteru lietošanā un traumu analīzelv-LV
dc.title.alternativeExperience of Liepaja residents in using electric scooters  and injury analysisen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/otheren-UK
Appears in Collections:Studējošo kvalifikācijas darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.