Title: | Pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogu un pedagogu palīgu pašsajūtas izvērtējums pirms un pēc muguras masāžas kursa |
Other Titles: | Pre – school teachers’ and teacher assistants’ self – evaluation of well – being before and after back massage course |
Authors: | Evita Jaure Ieva Balode Ziemele Liepājas filiāle Liepāja branch |
Keywords: | masāža;pirmsskolas pedagogi;saspringuma sajūta muskuļos;muskuloskeletalās sāpes;emocionālā pašsajūta un miega kvalitāte;massage;preschool teachers;muscle tension;musculoskeletal pain;emotional well-being;quality of sleep. |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Rīgas Stradiņa universitāte Rīga Stradiņš University |
Abstract: | Kvalifikācijas darba autore: Ieva Balode Ziemele
Kvalifikācijas darba tēma: Pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogu un pedagogu palīgu pašsajūtas izvērtējums pirms un pēc muguras masāžas kursa.
Pētījuma mērķis - noskaidrot, Pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogu un pedagogu palīgu pašsajūtas izmaiņas, novērtējot pašsajūtu pirms un pēc muguras masāžas kursa.
Teorētiskais modelis: Mūsdienās, līdz ar sociālo attīstību un izglītības metožu sistēmas evolūciju, mācīšanas process, no vienkāršas izglītošanas funkcijas, ir kļuvis par daudzfunkcionālu profesiju. Pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogu un pedagogu palīgu darba pienākumu ietvaros, ir jāveic dažādi uzdevumi, kas sevī ietver ne tikai mācīšanu un uzraudzību, bet arī bērna pašapkalpošanās iemaņu veicināšanu, un, mazāko bērnu apkalpošanu, ēdināšanas un higiēnas aprūpes procesos. PII pedagogu un pedagogu palīgu darbs ir specifisks, un bieži vien, ergonomikas ievērošana darba vidē ir apgrūtinoša vai pat neiespējama. Darba dienas ietvaros, pedagogiem nākas atrasties dažādās neergonomiskās darba pozās(piemēram, sēdēšana uz grīdas vai mazām, bērniem paredzētām mēbelēm; noliekšanās ilgstošā, statiskā pozā pārliecoties pār bērniem, lai paskaidrotu veicamo darbu; neērta smaguma pārvietošana jeb bērnu celšana un pārvietošana saliecoties vai/un pagriežoties). (Burford at el., 2017).
Pētījuma hipotēze: Muguras masāžas kurss, uzlabo, pirmsskolas izglītības pedagogu un pedagogu palīgu, pašsajūtu.
Darba raksturojums: Kvalifikācijas darbs sastāv no zinātniski teorētiskās, un, no pētnieciskās daļas. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā tika apkopoti dati par PII pedagogu un pedagogu palīgu darba specifiku, ergonomiku darba vidē un veicamajos uzdevumos/pienākumos, ergonomiskas vides ietekmi un fizisko un emocionālo pašsajūVeitu. Pētnieciskā daļa sastāv no trīs nodaļām – pētījuma metode, pētījuma rezultāti un iegūto rezultātu interpretācija. Kā pētījuma instrumenti tika izmantoti darba autores izstrādātas aptaujas anketas un masāžas protokols. Kvalifikācijas darbs sastāv no: 54 lapaspusēm, 35.attēliem, 42 izmantotās literatūras avotiem.
Secinājumi: Veicot datu analīzi, var secināt, ka masāža (kurss desmit reizes), ir jūtami uzlabojusi respondentu fiziskās veselības stāvokli, būtiski mazinot saspringuma sajūtu muskuļos un muskuloskeletālās sāpes, arī emocionālajai pašsajūtai vērojami uzlabojumi. The author or qualification thesis: Ieva Balode Ziemele Qualification work theme: Pre – school teachers’ and teacher assistants’ self – evaluation of well – being before and after back massage course. Objective of the thesis: to find out the changes of the well-being of teachers and assistant teachers of preschool educational institutions before and after the back massage course. Theoretical model: nowadays along with the social development and the evolution of the system of the educational methods, the teaching process, from a simple educational function, has become a multi-functional profession. As part of the work duties of teachers and assistant teachers of preschool educational institutions various tasks must be performed, which inclu-de not only teaching and supervision, but also promoting the child's self-care skills, and ser-ving the smallest children in the processes of feeding and hygiene care. The work of PEI tea-chers and assistant teachers is specific and often compliance with ergonomics in the work environment is difficult or even impossible. During the working day, teachers must be in va-rious non-ergonomic work positions (e.g. sitting on the floor or on the small furniture inten-ded for children; bending over in a long, static position while teaching over the children to explain the work to be done; awkward weight shifting, i.e. lifting, and moving children while bending over or/and turning). (Burford at el., 2017). Research hypothesis: The course of back massage improves the well-being of pre-school teachers and teacher assistants. Qualification work description: The qualification work consists of a scientific part and a research part. In the theoretical part of the qualification work, data were collected on the specifics of the work of PEI teachers and teacher assistants, ergonomics in the work environment and the tasks/responsibilities to be performed, the impact of an ergonomic environment and physical and emotional well-being. The research part consists of three chapters - research method, research results and interpretation of the obtained results. The questionnaires developed by the author and the massage protocol were used as research tools. The qualification thesis consists of 54 pages, 35 pictures, 42 literature sources. Conclusions: Based on obtained results, conslusion is following: massage (course 10 times) has improved the physical health by reducing muscule tenssion and muscosceketal pain and improvd pshycoemotional wellbeaing of the respondents. |
Description: | Ārstnieciskā masāža Medical Massage Veselības aprūpe Health Care |
Appears in Collections: | Studējošo kvalifikācijas darbi |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Liepajas_filiale_LFAM_2024_Ieva_Balode_Ziemele_058822.pdf | Kvalifikācijas darbs | 2.44 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
KD_Ieva Balode Ziemele_PIELIKUMS.pdf | Noslēguma darba pielikums | 3.01 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.