Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDita Role-
dc.contributor.authorMaija Grandovska-
dc.contributor.otherLiepājas filiālelv-LV
dc.contributor.otherLiepāja branchen-UK
dc.date.accessioned2024-07-15T21:22:15Z-
dc.date.available2024-07-15T21:22:15Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/16119-
dc.descriptionĀrsta palīgslv-LV
dc.descriptionPhysician's Assistanten-UK
dc.descriptionVeselības aprūpelv-LV
dc.descriptionHealth Careen-UK
dc.description.abstractMiegs ietekmē cilvēka garīgo un fizisko veselību, tā ir viena no fizioloģiskajām pamatvajadzībām. Traucēta miega rezultātā vai tā pazeminātā kvalitāte var novest pie koncentrēšanās un uzvedības traucējumiem, kā rezultātā pasliktinās arī psiho emocionālais stāvoklis, samazinās psiho motoriskais stāvoklis, kas savukārt pazemina darba spējas. Studentu vidū miega traucējumi ir ļoti izplatīti, tas galvenokārt saistās ar lielu mācību darba apjomu un stresu par mācību materiāla apgūšanu Apmēram trešdaļa no cilvēka dzīves tiek veltīta miegam, un aptuveni puse no studentiem pasaulē cieš no miega traucējumiem (Marques et al., 2017). Kvalifikācijas darbā “Miega kvalitātes saistība ar kognitīvām spējām studentiem” tiek pētīts, kā miega kvalitāte ietekmē studentu mācību procesu. Pētījuma mērķis: Noskaidrot augstskolu studentu miega kvalitātes saistību ar to kognitīvām spējām. Pētījuma uzdevumi: 1. Noskaidrot miega kvalitāti studentiem pēc sociāli demogrāfiskiem datiem. 2. Noskaidrot studentu kognitīvās spējas. 3. Noskaidrot saistību starp miega kvalitāti un studentu kognitīvām spējām. Pētījuma hipotēze: Pastāv cieša saistība starp miega kvalitāti un studentu kognitīvām spējām. Pētījumā tika izmantota kvantitatīvs, neeksperimentāls, salīdzinošs korelācijas pētījums. Pētījuma dalībnieki – 93 augstskolu studenti Pētījumā izmantotās anketas – autores veidota anketa (saistīts ar uzmanības, koncentrēšanās, atmiņas stāvokli ), Pitsburgas miega kvalitātes indekss (Pittsburgh sleep quality index - PSQI). Pētījuma galvenais secinājums: Liepājas augstskolu studentiem ir slikta miega kvalitāte saistībā ar kognitīvām spējām un nav statistiski nozīmīga atšķirība starp vecuma grupām un miega kvalitāti. Pētījuma atlasē izmantotie atslēgas vārdi angļu valodā: miegs, miega kvalitāte, miega higiēna, augstskolu studenti, akadēmiskais process, miega trūkums, normāls miegs, bezmiegs, miega ilgums, miegs un stress, miega regularitāte. Kvalifikācijas darbs sastāv no 32 lpp. un 5 pielikumiem.lv-LV
dc.description.abstractSleep affects a persons mental and physical health, it is one of the basic physiological needs. As a result of it, disturbed sleep or its reduced grality can bad to impaired concentration and behavior, as a result, the psycho-emotional state also worsens, the psycho-motor state decreases, wich lowers work abilities. Sleep disorders are very common among students, it is mainly associated with large amount of study work and stress about learning the learnind material. About a third of persons life is spent sleeping and about half of the students in the world suffer from sleep disorders (Marques et al., 2017). In the qualification work “Effects of sleep quality with cognitive abilities in students” is being studied how the quality of sleep affects the learning process of students. Objective of the study: to find out the relationship between university students sleep quality and their cognitive abilities. Research objectives: 1. To find out the quality of sleep for students according to socio-demographic data. 2. To find out students cognitive abilities. 3. To find out the the relationship between sleep quality and students cognitive abilities. Research hypothesis: there is a strong relationship between sleep quality and students cognitive abilities. Research method: a quantitative, non-experimental, comparotive correlation study. Research participants: 93 university students. The authors questionnare was used in the study and Pittsburgh sleep quality index (PSQI). The main conclusion of the study: Liepaja university students have poor sleep quality in relation to cognitive abilities and there is no statistically significant difference between age groups and sleep quality. Keywords: sleep, sleep quality, sleep hygiene, university students, academic perfomance, sleep deprivation, normal sleep, insomnia, sleep duration, sleep and stress, sleep regularity. The qualification thesis consists o fan images 32, and 5 an appendices.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess-
dc.subjectmiegslv-LV
dc.subjectmiega kvalitātelv-LV
dc.subjectmiega higiēnalv-LV
dc.subjectaugstskolu studentilv-LV
dc.subjectakadēmiskais processlv-LV
dc.subjectmiega trūkumslv-LV
dc.subjectnormāls miegslv-LV
dc.subjectbezmiegslv-LV
dc.subjectmiega ilgumslv-LV
dc.subjectmiegs un stresslv-LV
dc.subjectmiega regularitāte.lv-LV
dc.subjectsleepen-UK
dc.subjectsleep qualityen-UK
dc.subjectsleep hygieneen-UK
dc.subjectuniversity studentsen-UK
dc.subjectacademic perfomanceen-UK
dc.subjectsleep deprivationen-UK
dc.subjectnormal sleepen-UK
dc.subjectinsomniaen-UK
dc.subjectsleep durationen-UK
dc.subjectsleep and stressen-UK
dc.subjectsleep regularity.en-UK
dc.titleMiega kvalitātes saistība ar kognitīvām spējām studentiemlv-LV
dc.title.alternativeEffects of sleep quality with cognitive abilities in studentsen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/otheren-UK
Appears in Collections:Studējošo kvalifikācijas darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.