Title: Mārketinga kompleksa analīze un pilnveidošanas iespējas jauna mazumtirdzniecības veikala atvēršanai. ARKOLAT veikalu tīkla RITO piemērizpēte
Other Titles: Marketing complex analysis and improvement options for opening a new retail store. Case analysis of ARKOLAT retail chain RITO
Authors: Santa Bormane
Austra Pleša
Sociālo zinātņu fakultāte
Faculty of Social Sciences
Keywords: mārketinga komplekss;mārketinga kompleksa elementi;ilgtspējīgs mārketings;mazumtirdzniecība;veikala atvēršana.;marketing complex;marketing complex elements;sustainable marketing;retail;store opening.
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Kopš 2014. gada ARKOLAT mazumtirdzniecības veikalu tīklā RITO ir atvērts tikai viens veikals – T/C Kurzeme 2020. gadā, tas liecina, ka jauni veikali netiek bieži atvērti. ARKOLAT ilgtermiņa mērķis ir atvērt jaunus veikalus, kas nozīmē, ka ir jāievēro arī ilgtspējības un tehnoloģiskās iniciatīvas, kas ne tikai var palīdzēt efektīvāk uzņēmumam operēt ar resursiem, kas attiecas uz mārketinga kompleksa elementiem, bet arī piesaistīt konkrētas mērķauditorijas uzmanību, jo ir atsevišķas patērētāju grupas, kas pievērš uzmanību šim faktoram. Maģistra darba tēma ir mārketinga kompleksa analīze un pilnveidošanas iespējas jauna mazumtirdzniecības veikala atvēršanai. ARKOLAT veikalu tīkla RITO piemērizpēte. Maģistra darba pētījuma mērķis ir balstoties uz zinātniskās literatūras analīzi un empīrisko pētījumu, izstrādāt rekomendācijas ARKOLAT mazumtirdzniecības veikalu tīkla RITO jauna veikala atvēršanai ar mārketinga kompleksa pilnveidi. Maģistra darbu veido trīs daļas. Darba pirmajā daļā tika pielietota monogrāfiskā metode. Tā tika pielietota, lai apkopotu un analizētu jaunāko pieejamo zinātnisko literatūru par mārketinga kompleksu, t.sk., l jēdziena, būtības un elementu raksturojumu, ilgtspējības lomas aktualizēšanu mārketinga kompleksā mazumtirdzniecībā. Darba otrajā daļā tika pielietota sekundāro datu analīzes metode, lai analizētu jau apkopotos datus par uzņēmumu un tirgus situāciju ārpus tā. Tāpat arī darba otrajā daļā tika izmantota kontentanalīze un veikts ARKOLAT mazumtirdzniecības veikalu tīkla RITO veikalu mārketinga kompleksa elementu novērtējums. Darba trešajā daļā tika pielietotas kvantitatīvās un kvalitatīvās pētniecības metodes: 1) patērētāju aptauja, lai noskaidrotu patērētāju viedokļus, kas veicinātu tos apmeklēt jaunatvērtu RITO veikalu; 2) strukturētās ekspertu intervijas ar nozares ekspertiem par mārketinga kompleksa elementu pielietojumu un pilnveidošanas iespējām mazumtirdzniecības veikala atvēršanai. Pētījuma rezultātā identificēti 13P elementi ar kuriem papildināt mārketinga kompleksu: produkts, vieta, virzīšana, cilvēki, fiziskie pierādījumi, partneri, personalizācija, izturīgs, mākslīgais intelekts. Kā pierāda pētījuma rezultāti, iespējams papildināt jauna veikala atvēršanu, piemēram, atgriežot sociālās atbildības kampaņu “Maini veco pret jauno”, izvietot veikalos produktu savākšanas punktus, uzstādīt digitālos ekrānus. Tika secināts, ka ir konkrētas patērētāju grupas, kuriem ir svarīgi ilgtspējas jautājumiem, arī produkti, kurus var lietot ilgstoši. No ekspertu viedokļa pieaugs arī mākslīgā intelekta nozīme mazumtirdzniecības veikalos. Darba apjomu veido 89 lpp. un 15 pielikumi, ilustrācijās izmantotas 3 tabulas un 20 attēli. Darbā izmantoti 100 literatūras un citi informācijas avoti.
There has been only one ARKOLAT retail chain store RITO opened since 2014 at shopping mall Kurzeme. This indicates that new RITO stores are not frequently opened. ARKOLAT long-term goal is to open new retail stores which means that sustainability and technological initiatives should be considered, not only because it could help company to operate with resources more effectively that relate to marketing complex elements, but also because it could attract attention of target groups that pay attention to this factor. Thesis of this master’s research is marketing complex analysis and improvement options for opening a new retail store. Case analysis of ARKOLAT retail chain RITO. The aim of this master’s thesis is to develop recommendations for opening a new ARKOLAT retail store RITO based on scientific literature analysis and empiric research by drawing attention to and improving marketing complex elements. The master’s thesis consists of three parts. In first part monographic method is used to summarize and analyze latest scientific literature about marketing complex, the characterization of its concept, essence, and elements, and the role of sustainability in the marketing elements retail sector. In second part secondary data analysis method was used to analyze already compiled data about the company and overall market the company operates in. Besides that content analysis was also used and evaluation done about marketing complex elements for ARKOLAT retail chain store RITO. In third part quantitative and qualitative research methods were applied: 1) consumer survey to find out consumer opinions and what would motivate them to visit new RITO store; 2) structured expert interviews with industry experts to understand the application and improvement possibilities of marketing complex elements for opening a retail store. As a result of the research, 13P elements were identified that can be used to enhance the marketing complex: product, place, promotion, people, physical evidence, partners, personalization, resilience, artificial intelligence. The research results indicate that the opening of a new store can be supplemented by launching a social responsibility campaign "Exchange the old for the new," also by setting up product collection points in stores and installing digital screens. It was concluded that there are specific consumer groups for whom sustainability issues are important, as well as products that can be used for a longer time. According to experts, the importance of artificial intelligence in retail stores will also increase. The work consists of 89 pages and 15 appendices, with illustrations including 3 tables and 20 figures. The work utilizes 100 literature sources and other information sources.
Description: Starptautiskā mārketinga un biznesa vadība
Management of International Marketing and Business
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.