Title: Konkurenci ietekmējošie faktori apdrošināšanas starpnieku vidū. Brokeru aģentūras- ROOT gadījuma analīze
Other Titles: Factors affecting competition among insurance intermediaries. Brokerage agencies- ROOT case analysis
Authors: Līga Sileniece
Evita Tuļegenova
Sociālo zinātņu fakultāte
Faculty of Social Sciences
Keywords: Konkurence;konkurences faktori;apdrošināšanas tirgus;apdrošināšanas sabiedrības;apdrošināšanas starpnieki;pārapdrošināšana;apdrošināšanas pakalpojumi.;Competition;factors of competition;insurance market;insurance companies;insurance intermediaries;reinsurance;insurance services.
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Maģistra darba tēma “Konkurenci ietekmējošie faktori apdrošināšanas starpnieku vidū. Brokeru aģentūras- ROOT gadījuma analīze” ir aktuāla, jo pēdējos 5 gadus apdrošināšanas nozare pieaug tās tirgus apjomos un tādā veidā pieaug arī apdrošināšanas tirgū pastāvošā konkurence, kas nozīmē, ka aizvien grūtāk paliek konkurēt ar citiem tirgus dalībniekiem. Svarīgi, ka apdrošināšanas Brokeri konkurē un ikdienā izjūt konkurences sekas ne tikai ar citiem Brokeriem, bet arī ar apdrošinātājiem, kas ir tiešie pārdevēji. Darba mērķis: Balstoties uz teorētiskajām atziņām par konkurenci ietekmējošiem faktoriem un empīrisko datu analīzi, izstrādāt konkurences stratēģiju SIA “Brokeru aģentūrai-ROOT”, nosakot arī konkurences priekšrocības. Brokeriem un apdrošināšanas sabiedrībām ir svarīgi apzināties, kā konkurence ietekmētu klienta polises izvēles lēmumu un Brokera izvēli, ja tirgū ienāktu jaunas apdrošināšanas sabiedrības vai tieši otrādi to skaits samazinātos. Piemēram, tirgus papildinās ar jaunām apdrošināšanas sabiedrībām, jaunām brokeru aģentūrām, atsevišķiem brokeriem, un tāpēc piedāvājums ir aizvien lielāks un izdevīgāks, vai brokeru tirgus paliek mazāks un piedāvājums paliek finansiāli dārgāks. Tirgū pastāv iespēja, ka konkurences apstākļos brokeri nevar vairāk konkurēt un likvidē uzņēmumu, taču pēc pandēmijas var secināt, ka arī tādi apstākļi apdrošināšanas nozarē spēj to pozitīvi ietekmēt. Tā kā apdrošināšanas pakalpojumu klāsts pieaug, jo tas tiek veidots atbilstoši pasaules tendencēm un notikumiem, tad patērētājam ir plaša izvēle starp polišu veidiem, to segumiem un apdrošināmajiem objektiem, taču, lai veiktu efektīvu izvēli, nepieciešams pārzināt polišu segumus un veidus, un ar to palīdz apdrošināšanas Brokeri, kas pārzin katru polišu veidus detalizēti. Bet būtiski ir apzināties klienta jeb gala patērētāja izvēles ietekmes faktorus un kā tie varētu mainīties, ja konkurence palielinātos vai tieši samazinātos apdrošināšanas sabiedrību un brokeru vidū. Maģistra darbs ir izstrādāts uz 70 lapām. Darbs sastāv no ievada, trīs nodaļām un anotācijas latviešu un angļu valodā.
The topic of the master's thesis "Factors affecting competition among insurance intermediaries. Brokerage agencies- ROOT case analysis" is relevant because for the last 5 years the insurance industry has been growing in its market volumes and thus the competition in the insurance market is also growing, which means that it is becoming increasingly difficult to compete with other players in the market. It is important that insurance Brokers compete and experience the consequences of competition on a daily basis not only with other Brokers, but also with insurers that are direct sellers. Purpose of the work: Based on theoretical knowledge about factors affecting competition and analysis of empirical data, develop a competition strategy for SIA "Brokerage Agency-ROOT", also determining the competitive advantage. It is important for brokers and insurance companies to be aware of how competition would affect the customer's policy choice decision and the broker's choice if new insurance companies entered the market or, conversely, their number decreased. For example, the market is replenished with new insurance companies, new brokerage agencies, individual brokers, and therefore the offer is more and more profitable, or the brokerage market remains smaller and the offer remains financially more expensive. In the market, there is a possibility that in a competitive environment, brokers cannot compete more and liquidate the company, but after the pandemic it can be concluded that such conditions in the insurance industry are also able to have a positive effect on this. As the range of insurance services is growing, as it is formed according to world trends and events, then the consumer has a wide choice between the types of policies, their coverage and insurable objects, but in order to make an effective choice, it is necessary to know the covers and types of policies, and insurance Brokers who know each type of policy in detail help with this. But it is important to be aware of the factors of influence on the choice of the customer or the end consumer and how they could change if competition were to increase or directly decrease among insurance companies and brokers. The master's thesis is developed on 70 pages. The work consists of an introduction, three chapters and annotations in Latvian and English.
Description: Starptautiskā mārketinga un biznesa vadība
Management of International Marketing and Business
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.