Title: Radio, kā mediju kanāla satura pilnveide, Z paaudzes klausītāju piesaistīšanai. SIA “RADIO TEV” gadījuma analīze
Other Titles: Radio as a media channel for content enhancement, attracting Z generation listeners. Case analysis of SIA "RADIO TEV"
Authors: Santa Bormane
Kristiāna Eversone-Dreimane
Sociālo zinātņu fakultāte
Faculty of Social Sciences
Keywords: Radio patēriņš;Z paaudze;mediju kanāli;digitalizācija;patēriņa ietekmes faktori;satura mārketings;patērētāju aptauja.;Radio consumption;Gen Z;media channels;digitalization;consumption influencing factors;content marketing;consumer survey.
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Digitalizācija attīstās arvien straujāk, kā rezultātā populāras kļūst dažādas straumēšanas platformas, piedāvājot ātrāk un ērtāk atlasīt un izvēlēties saturu ko patērēt. Līdz ar to tradicionālie mediji zaudē auditoriju un tiek mazāk patērēti tā tradicionālajā formātā, it īpaši Z paaudzes kontekstā. Radio ir novērojams samazinājums jaunākās paaudzes klausītāju skaitā, tāpēc nepieciešams atrast veidu, kā pielāgoties notiekošajām izmaiņām un turpināt attīstīties, saglabājot radio tradicionālo izpratni un vērtības, tajā pašā laikā sekojot līdzi aktuālajām tendencēm, lai spētu piesaistīt jaunākās paaudzes klausītājus, piedāvājot aktuālu saturu un risinājumus. SKONTO MEDIJU GRUPA ir komercradio tirgus līderis, taču starp jaunāko paaudzi līdera pozīciju ieņem konkurenti, lai saglabātu līdera pozīciju nākotnē SKONTO MEDIJU GRUPAI ir jāattīsta “RADIO TEV”, kas mērķēts uz gados jaunāku auditoriju. Maģistra darba mērķis ir, balstoties uz teorētisko aspektu analīzi par radio kā masu mediju un izklaides kanālu, kā arī empīrisko datu analīzi, izstrādāt rekomendācijas SIA “RADIO TEV” Z paaudzes klausītāju piesaistei. Maģistra darba pirmo nodaļu veido teorētisko aspektu analīze par radio, kā masu mediju kanālu, un tā specifiku, radio, kā mediju kanāla, lietojuma ietekmes faktoriem un Z paaudzes informācijas, un komunikācijas uztveres īpatnībām, izmantojot monogrāfisko metodi. Darba otrajā nodaļā, izmantojot sekundāro datu analīzi veikta Latvijas komercradio tirgus izpēte. Izmantojot kontentanalīzi veikta SIA “RADIO TEV” analīze un tā konkurentu analīze. Trešajā nodaļā izmantojot kvantitatīvo pētījumu metodi tika veikta Z paaudzes patērētāju aptauja un ekspertu aptauja, izmantojot kvalitatīvā pētījuma metodi, noskaidrots, ka radio šai auditorijai ir jāpiedāvā kvalitatīvs daudzveidīgs saturs tradicionālā un digitālā formātā, integrējot sociālos medijus, veicinot interaktīvu komunikāciju un mijiedarbību. Balstoties uz iegūto informāciju izstrādātas rekomendācijas SIA “RADIO TEV” satura pilnveidei, lai piesaistītu Z paaudzes klausītājus. Darba rezultātā konstatēts, ka Z paaudzes klausītājus interesē un piesaista autentisks, dinamisks saturs, kuru ir viegli patērēt un kas atbilst viņu interesēm. Lai veicinātu radio, kā mediju kanāla, izmantošanu Z paaudzes vidū, radio jāpiedāvā dažādu žanru laba mūzika, papildus autentisks un daudzveidīgs saturs podkāstu, raidījumu un diskusiju formātā, kas pārstāv dažādus viedokļus un tematus. Radio ir jābūt pieejamam gan tradicionālā, gan digitālā formātā, papildus integrējot radio piedāvāto saturu dažādās platformās un formātos, lai tas būtu pieejams klausītājam jebkur un jebkad. Maģistra darba apjomu veido: 79 lappuses un 2 pielikumi. Darba ilustrācijai izmantoti: 29 attēli un 6 tabulas. Maģistra darbā izmantots 71 literatūras un informācijas avots.
Digitalization is evolving at an increasingly rapid pace, resulting in the popularity of various streaming platforms that offer faster and more convenient ways to discover and select content to consume. As a result, traditional media are losing their audience and are consumed less in their traditional format, especially in the context of Gen Z. Radio is experiencing a change in the number of listeners of the younger generation, so it is necessary to find a way to adapt to the ongoing changes and continue to develop while preserving the traditional understanding and values of radio, but at the same time following current trends in order to attract listeners of the younger generation by offering relevant content and solutions. SKONTO MEDIJU GRUPA is the leader in the commercial radio market, however among the younger generation, competitors hold the leading position. To maintain its leading position in the future, SKONTO MEDIJU GRUPA needs to develop “RADIO TEV” which targets a younger audience. The aim of the master's thesis is to develop recommendations for attracting Gen Z listeners to SIA “RADIO TEV” based on an analysis of theoretical aspects of radio as a mass media and entertainment channel, as well as an analysis of empirical data. The first chapter of the master's thesis provides a theoretical analysis of radio as a mass media channel and its specifics, the factors influencing the use of radio as a media channel, and the specifics of Gen Z’s information and communication perception, using the monographic method. The second chapter conducts market research of the Latvian commercial radio market using secondary data analysis. Content analysis was used to analyse SIA “RADIO TEV” and its competitors. The third chapter used a quantitative research method to conduct a survey of Gen Z consumers and an expert survey using a qualitative research method as a result determining that radio should offer this audience high-quality, diverse content in traditional and digital formats, integrating social media, promoting interactive communication and interaction. Based on the information obtained, recommendations were developed for the improvement of “RADIO TEV” content in order to attract Gen Z listeners. Research findings indicate that Gen Z listeners are drawn to authentic, dynamic content that is easy to consume and aligns with their interests. To promote radio as a media channel among Gen Z, radio stations should offer a diverse range of music genres, in addition to authentic and varied content in the form of podcasts, shows, and discussions that represent different perspectives and topics. Radio should be accessible in both traditional and digital formats, while also integrating radio content across various platforms and formats to make it available to listeners anywhere, anytime. The master’s thesis consists of: 79 pages, 2 appendices, 29 pictures, 6 tables and 71 sources of literature and information.
Description: Starptautiskā mārketinga un biznesa vadība
Management of International Marketing and Business
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.