Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorIvans Jānis Mihailovs-
dc.contributor.authorAlise Jaudzeme-
dc.contributor.otherSociālo zinātņu fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Social Sciencesen-UK
dc.date.accessioned2024-07-15T21:21:25Z-
dc.date.available2024-07-15T21:21:25Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/16076-
dc.descriptionKomunikācija un mediju studijaslv-LV
dc.descriptionCommunication and Media Studiesen-UK
dc.descriptionInformācijas un komunikācijas zinātneslv-LV
dc.descriptionInformation and Communication Sciencesen-UK
dc.description.abstractPētījums ir balstīts uz Liānas Langas sociālo kampaņu “Runā Latviski! Atkrievisko Latviju!”, kas tika aizsākta 2022.gada maijā, trīs mēnešus pēc Krievijas uzsāktās kara darbības Ukrainā. Sociālās kampaņas galvenais mērķis ir veicināt derusifikācijas procesu Latvijas publiskajā telpā. Derusifikācijas termins attiecas uz Krievijas ietekmes, valodas, kā arī kultūras samazināšanu Latvijā, to var uzskatīt arī kā pretdarbību rusifikācijas procesam, kas risinājās līdz Latvijas neatkarības atjaunošanai, kā arī pēc tās. Šī ir aktuāla tēma, jo lielāku uzmanību šim procesam ir pievērsis tieši Krievijas uzsāktais karš Ukrainā. Maģistra darbā tiek analizēti sociālo mediju platformas “X” lietotāju viedokļi par L.Langas publicētajiem ierakstiem, kas attiecas uz derusifikācijas procesu Latvijā, kā arī par ierakstu vēstījumiem, ko autore publicē savā sociālo mediju platformas “X” profilā. Teorētiskajā daļā tika apskatīta mediju lietojuma un apmierinājuma teorija un rāmēšanas teorija, kuras pamatā tiek vērsta uzmanība tieši uz indivīdiem, kuri izmanto medijus un viņu paradumiem, šajā gadījumā tie ir L.Langas publicētie ieraksti un sociālo mediju platformas “X” lietotāju publicētie viedokļi zem šiem ierakstiem. Rāmēšanas teorija tika izmantota, lai izprastu L.Langas publicēto ierakstu vēstījumu un kā tie tiek rāmēti. Pētījums galvenokārt tiek balstīts uz L.Langas un sociālo mediju platformas “X” lietotājiem, kas publicē ierakstus un viedokļus šajā platformā, pievēršot uzmanību sabiedrībā un Latvijā aktuālai tēmai. Ņemot vērā, ka pētījumā galvenā uzmanība ir vērsta uz sociālo kampaņu “Runā Latviski! Atkrievisko Latviju!” un derusifikācijas procesu Latvijā, tika veikts apkopojums par derusifikācijas nozīmi, attīstību, kā arī izaicinājumiem, jo šis process ir bijis ilgstošs, jau sākot ar neatkarības atjaunošanu, tomēr ikdienā šim procesam nav bijusi pievērsta tik liela uzmanība, kā arī, tik pat liela uzmanība tika vērsta uz L.Langas aizsāktās sociālās kampaņas darbību sociālo mediju platformā “X”, attīstību, mērķiem, vērtībām, izmaiņās, ko tā ir veicinājusi, kā arī kritiku, lai spētu izprast šīs sociālās kampaņas pamatu. L.Langas publicētajos ierakstos sociālo mediju platformas “X” lietotāju viedoklis ir bijis pozitīvs un vislielākā aktivitāte bija 2023.gada novembris līdz 2024.gada marts. Publicētie ieraksti ir vērsti uz aicinājumu veikt izmaiņas derusifikācijas procesam Latvijas publiskajā telpā, kā arī pievērst uzmanību situācijām, kas nav atbilstošas šim procesam.lv-LV
dc.description.abstractThe study is based on Liana Lang's social campaign "Runā Latviski! Atkrievisko Latviju!", which was launched in May 2022, three months after Russia started military operations in Ukraine. The main goal of the social campaign is to promote the process of derussification in the Latvian public space. The term derussification refers to the reduction of Russian influence, language, and culture in Latvia, it can also be considered as a reaction to the russification process, which took place before the restoration of Latvia's independence, as well as after it. This is a actual topic, because the war started by Russia in Ukraine has drawn more attention to this process in Latvia. The master's thesis analyzes the opinions of the users of the social media platform "X" about the posts published by L.Langa, which refer to the derussification process in Latvia, as well as about the messages that the author publishes on her social media platform "X" profile. In the theoretical part, the theory of media use and gratification and the theory of framing were discussed, based on which the attention is focused directly on individuals who use the media and their habits, in this case it is the posts published by L.Langa and the opinions published by users of the social media platform "X" under these posts. Framing theory was used to understand the message of L.Langa's published posts and how they are framed. The research is mainly based on L. Langa and the users of the social media platform "X", who publish posts and opinions on this platform, paying attention to a important topic in society and Latvia. Considering that the main focus of the study is on the social campaign "Runā Latviski! Atkrievisko Latviju!" and the derussification process in Latvia, a summary was made of the importance, development, and challenges of derussification, because this process has been long-lasting, starting with the restoration of independence, however, this process has not been paid as much attention on a daily basis, and as much attention has been focused on the activity of the social campaign initiated by L.Langa on the social media platform "X", the development, goals, values, changes that it has promoted, as well as criticism in order to understand the basis of this social campaign. In the posts published by L. Langa, the opinion of the users of the social media platform "X" has been positive and the biggest activity was from November 2023 to March 2024. The published records are aimed at calling for changes to the derussification process in the public space of Latvia.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess-
dc.subjectPubliskā telpalv-LV
dc.subjectderusifikācijalv-LV
dc.subjectatkrieviskošanalv-LV
dc.subjectsociālā kampaņalv-LV
dc.subjectvalodas politikalv-LV
dc.subjectviedoklislv-LV
dc.subjectvēstījumslv-LV
dc.subjectPublic spaceen-UK
dc.subjectderussificationen-UK
dc.subjectsocial campaignen-UK
dc.subjectlanguage policyen-UK
dc.subjectopinionen-UK
dc.subjectmessage.en-UK
dc.titleL.Langas sociālās kampaņas “Runā Latviski! Atkrievisko Latviju” vēstījums un auditorijas viedokļu analīze sociālo mediju platformā “X”lv-LV
dc.title.alternativeL. Langa's social campaign "Runā Latviski! Atkrievisko Latviju!" message and analysis of audience opinions on social media platform "X".en-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen-UK
Appears in Collections:Maģistra darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.