Title: Mārketinga komunikācijas aktivitāšu koncepcija inovatīva produkta – saldējuma suņiem – ieviešanai tirgū. “Druvas saldējuma” piemērizpēte
Other Titles: The Concept of Marketing Communication Activities for Launching an Innovative Product – Canine Ice Cream. A Case Study of “Druvas saldējums”
Authors: Santa Bormane
Ieva Vāvule
Sociālo zinātņu fakultāte
Faculty of Social Sciences
Keywords: produkta ieviešana;jauna inovatīva produkta ieviešana tirgū;produkta dzīves cikls;mārketinga komunikācijas aktivitātes;patērētāju aptauja;product launch;new innovative product launch in the market;product life cycle;marketing communication activities;consumer survey
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: ANOTĀCIJA Pēdējo piecu gadu laikā kā Amerikā, tā Eiropā un Latvijā ir būtiski pieaudzis lolojumdzīvnieku skaits, likumsakarīgi palielinoties arī tēriņiem, kas saistīti ar mājdzīvnieku pārtiku, tajā skaitā kārumiem. Novērojot tendences Amerikā, precīzāk, saldējuma suņiem kā kāruma suņiem parādīšanos tirgū, SIA “Tērvete food”, kas līdz šim ražojusi saldējumu cilvēkiem, darbības paplašināšanai un konkurētspējas paaugstināšanai ir pieņēmusi lēmumu Latvijas tirgū ieviest arī īpaši suņiem izstrādātu un receptūras ziņā pielāgotu saldējumu, kas šobrīd tiek izstrādāts kopā ar LBTU zinātniekiem un veterinārārstiem. Tā kā produkts Latvijas tirgum ir jauns un inovatīvs, nepieciešama mārketinga komunikācijas koncepcija veiksmīgai jaunā produkta – saldējuma suņiem – ieviešanai tirgū. Maģistra darbā tiek izvirzīts mērķis - balstoties uz teorētiskajām atziņām par mārketinga komunikācijas aktivitāšu lietojumu jaunu inovatīvu produktu ieviešanai tirgū un empīrisko pētījumu, izstrādāt inovatīva produkta - saldējuma suņiem - mārketinga komunikācijas aktivitāšu koncepciju ieviešanai tirgū. Darbs sastāv no trīs daļām, pirmo daļu, izmantojot monogrāfisko metodi, veido teorētisko aspektu analīze par mārketinga komunikācijas aktivitātēm, to veidiem, funkcijām, pielietojumu produkta dzīves cikla kontekstā un izmantošanas specifiku jaunu inovatīvu produktu kontekstā, kā arī analizēti patērētāju uzvedības teorētiskie aspekti, tajā skaitā suņu īpašnieku uzvedība attiecībā uz pirkumu veikšanu viņu suņu vajadzībām. Izpētes rezultātā identificētas 4 iedarbīgas mārketinga komunikācijas aktivitātes. Darba otrajā daļā, izmantojot sekundāro datu analīzi un piemērizpēti, veikta tirgus un uzņēmuma izpēte, kā arī trīs labās prakses piemēru analīze, lai konstatētu, kuras no 1. nodaļā identificētajām iedarbīgajām mārketinga komunikācijas aktivitātēm tiek pielietotas praksē. Gan zinātniskajā literatūrā, gan labās prakses piemēru izpētē izmantotās mārketinga komunikācijas aktivitātes iekļautas tālākai pētījuma veikšanai – patērētāju aptaujai. Darba trešajā daļā ar patērētāju aptaujas palīdzību noskaidrots, kādas mārketinga komunikācijas aktivitātes, ieviešot tirgū jaunu inovatīvu produktu – saldējumu suņiem - veicinātu pieprasījumu. Darba rezultātā identificētas 11 nozīmīgākās mārketinga komunikācijas aktivitātes, un realizēts darba mērķis – izveidota mārketinga komunikācijas aktivitāšu koncepcija jauna inovatīva produkta – saldējuma suņiem – ieviešanai tirgū. Darba apjomu veido: 79 lappuses un 4 pielikumi. Darba ilustrācijā izmantoti: 48 attēli un 11 tabulas. Darbā izmantoti 70 literatūras un informācijas avoti. Atslēgvārdi: produkta ieviešana, jauna inovatīva produkta ieviešana tirgū, produkta dzīves cikls, mārketinga komunikācijas aktivitātes, patērētāju aptauja.
ANNOTATION Over the past five years, both in America, Europe and Latvia, the number of pets has increased significantly, with a natural growth in spending related to pet food, including treats. Observing trends in America, more precisely, the appearance of canine ice cream as a treat for dogs on the market, SIA "Tērvete food", which until now has produced ice cream for people, has decided to expand its operations and increase its competitiveness by introducing specially developed and adapted in terms of recipe canine ice cream which currently is being developed by collaborating with scientists and veterinarians from Latvia University of Life Sciences and Technologies. Since the product is new and innovative for the Latvian market, a concept of marketing communication activities is necessary for the successful introduction of the new product – canine ice cream - into the market. The research aim of the master's thesis is to develop the concept of marketing communication activities for the introduction of an innovative product – canine ice cream - based on the theoretical frameworks about the use of marketing communication activities for new innovative product launch on the market and empirical research. The thesis comprises three main parts, the first part, using the monographic method, consists of the analysis of theoretical aspects of marketing communication activities, their types, functions, application in the context of the product life cycle and the specifics of use in the context of new innovative products, as well as the analysis of the theoretical aspects of consumer behaviour, including behaviour of dog owners in purchasing for their dogs. As a result of research, 4 impactful marketing communication activities have been identified. In the second part of the work, utilizing secondary data analysis and case study, market and company research was conducted, as well as analysis of three case studies, in order to investigate which of the impactful marketing communication activities identified in Part 1 are applied in practice. The marketing communication activities used both in the scientific literature and in the research of case studies are included for further research - a consumer survey. In the third part of the thesis, with the help of a consumer survey, it was determined what marketing communication activities, when launching a new innovative product on the market – canine ice cream - would promote demand. As a result, the 11 most important marketing communication activities were identified, and the aim of the study was attained - a concept of marketing communication activities was created for the introduction of a new innovative product – canine ice cream - into the market. The thesis comprises 79 pages, 4 annexes, 48 figures and 11 tables, 70 sources of literature and information. Keywords: product launch, new innovative product launch in the market, product life cycle, marketing communication activities, consumer survey.
Description: Starptautiskā mārketinga un biznesa vadība
Management of International Marketing and Business
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.