Title: Biznesa stratēģija un ietekmējošie faktori darbībai starptautiskā tirgū: SIA “Baltijas Informācijas Tehnoloģijas" piemērs
Other Titles: Business strategy and influencing factors for operation in the international market: example of SIA "Baltijas Informācijas Tehnoloģijas"
Authors: Marta Urbāne
Simona Gala
Sociālo zinātņu fakultāte
Faculty of Social Sciences
Keywords: biznesa stratēģija;starptautisks bizness;stratēģijas ietekmējošie faktori;starptautiskais tirgus;business strategy;international business;business strategy factors;international market
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Autora veiktajā pētījumā “Biznesa stratēģija un ietekmējošie faktori darbībai starptautiskā tirgū: SIA “Baltijas Informācijas Tehnoloģijas" piemērs” tiek analizēta šī brīža starptautiskā uzņēmējdarbības vide un kā esošās riska situācijas pasaulē ietekmē starptautiskās biznesa stratēģijas izveidi. Ģeopolitiskā situācija, tehnoloģiju attīstība, globālā konkurence un ekonomiskās drošības rada daudz jautājumus par biznesa stratēģiju, ko darba autors ņem vērā pētot biznesa stratēģijas ietekmējošos faktorus. Pētījuma mērķis ir balstoties uz teoriju par starptautisko biznesa stratēģiju un empīrisko pētījumu, izstrādāt rekomendācijas biznesa stratēģijai uzņēmuma SIA “Baltijas Informācijas Tehnoloģijas” darbībai starptautiskā tirgū. Pētījuma pirmā daļa tika veltīta teorijas apskatam, analizējot starptautiskās biznesa stratēģijas faktorus. Darba otrā daļa apraksta IT nozares attīstību, SIA “Baltijas Informācijas Tehnoloģijas” darbību un potenciālās attīstības iespējas. Trešā daļa ietver kvalitatīvā pētījuma rezultātus un rekomendāciju izstrādi SIA “Baltijas Informācijas Tehnoloģijas” starptautiskai darbībai. Pētījumā izmantota monogrāfiskā metode, gadījuma analīze, dokumentu un situācijas analīze, kvalitatīvā pētījuma metode: ekspertu intervijas, secinošā statistika un aprēķinu konstruktīvā metode. Pētījuma rezultātā secināts, ka starptautiskās biznesa stratēģijas izstrādē jāņem vērā politiskie, ekonomiski, juridiskie, vides, kultūras, sociālie un tehnoloģiskie faktori. Katra faktora izvērtēšanas procesā jāņem vērā attīstības tendences un globālie šķēršļi. Potenciālā attīstības tirgus definēšanā galvenie parametri ir konkurentu un nozares attīstības analīze. Pētījuma rezultātā izvirzīts priekšlikums FICIL nākotnes pētījumos ietvert informāciju par starptautisko biznesa faktoru novērtējumu Latvijā. Maģistra darbs sastāv no trīs nodaļām un deviņām apakšnodaļām. Kopējais darba apjoms 72 lappuses.
In the research carried out by the author “Business strategy and influencing factors for operation in the international market: example of SIA "Baltijas Informācijas Tehnoloģijas"” the current international business environment is analyzed and how the existing risk situations in the world affect the creation of an international business strategy. The geopolitical situation, technological development, global competition and economic security raises a lot of questions about business strategy, which the author of the paper takes into account when studying the factors influencing business strategy. The purpose of the study is to develop recommendations for the business strategy for the operation of SIA SIA "Baltijas Informācijas Tehnoloģijas" on the international market, based on the theory of international business strategy and empirical research. The first part of the study is devoted to the review of the theory, analyzing the factors of international business strategy. The second part of the paper describes the activity and potential development opportunities of SIA "Baltijas Informācijas Tehnoloģijas". The third part includes the results of the qualitative research and the development of recommendations for the international activity of SIA "Baltijas Informācijas Tehnoloģijas". The study uses the monographic method, case analysis, document and situation analysis, qualitative research method: expert interviews, inferential statistics and the constructive method of calculations. As a result of the research it was concluded that political, economic, legal, environmental, cultural, social and technological factors should be taken into account in the development of the international business strategy. Development trends and global obstacles should be taken into account in the process of evaluating each factor. In defining a potential development market, the main parameters are the analysis of competitors and industry development. As a result of the study, it is proposed to include information on the assessment of international business factors in Latvia in future sentiment index studies of FICIL. The master's thesis consists of three chapters and nine subsections. Total work volume 72 pages.
Description: Starptautiskais bizness un tiesības
International Business and Law
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Maģistra darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.