Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorJānis Grasis-
dc.contributor.authorAndris Danovskis-
dc.contributor.otherSociālo zinātņu fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Social Sciencesen-UK
dc.date.accessioned2024-07-15T21:15:26Z-
dc.date.available2024-07-15T21:15:26Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/15715-
dc.descriptionTiesību zinātnelv-LV
dc.descriptionLaw Scienceen-UK
dc.descriptionTiesību zinātnelv-LV
dc.descriptionLaw Scienceen-UK
dc.description.abstractIerobežojošie pasākumi jeb sankcijas ir kļuvuši par plaši lietotu ārpolitikas un drošības politikas rīku, kuru Eiropas Savienība pielieto, lai ietekmētu trešās personas. Viens no plašāk lietotajiem ierobežojošajiem pasākumiem ir individuālās finanšu sankcijas, kuru rezultātā personai, pret kuru ir vērsti ierobežojošie pasākumi, tiek iesaldēti līdzekļi un ir noteikts aizliegums darīt pieejamus jebkāda veida ekonomiskos resursu. Eiropas Savienības ierobežojošo pasākumu korektā piemērošanā būtiska nozīme ir īpašumtiesību un kontroles kritērijam, kurš nosaka kādos gadījumos uzņēmums, kurš pieder sankciju ierobežojumiem pakļautai personai vai juridiskai vienībai, arī būs pakļauts sankciju ierobežojumiem. Izskaidrojošā pētījuma mērķis ir izanalizēt un aprakstīt īpašumtiesību un kontroles kritērija piemērošanu Eiropas Savienības noteiktajos ierobežojošajos pasākumos. Pētījuma ietvaros tiek izpētīti un aprakstīti Eiropas Savienības noteiktie ierobežojošie pasākumi, to tvērums un juridiskais regulējums. Tiek izpētīts īpašumtiesību un kontroles pār uzņēmumiem koncepts. Pētījuma ietvaros tiek veikta īpašumtiesību un kontroles kritērija tiesiskā regulējuma analīze sankciju kontekstā un tiek veikta šī kritērija regulējuma salīdzinājums ar OFAC (ASV) un OFSI (Apvienotā Karaliste) īpašumtiesību un kontroles kritērija regulējumu. Pētījums ir veidots trīs secīgās nodaļās nodaļās, kurās vispirms tiek apskatīts juridiskais regulējums, kurš nosaka un regulē Eiropas Savienības ierobežojošo pasākumu noteikšanu un regulējums, kurš nosaka īpašumtiesības un kontroli pār juridiskām personām. Otrajā nodaļā tiek analizēts īpašumtiesību un kontroles kritērijs sankciju kontekstā un salīdzināts ar citu valstu ierobežojošo pasākumu regulējumu. Trešajā nodaļā ir veikta praktiska ar sankcijām pakļautu personu saistītu uzņēmumu analīze un novērtēts īpašumtiesību un kontroles kritērija piemērojamības efektivitāte. Kopējais darba apjoms ir 80 lpp.lv-LV
dc.description.abstractRestrictive measures, or sanctions, have become a widely used foreign and security policy tool used by the European Union to influence third parties. One of the more widely used restrictive measures is individual financial sanctions, which result in the freezing of funds and a ban on making any kind of economic resources available to the person against whom the restrictive measures are directed. For the correct application of the restrictive measures of the European Union, the criterion of ownership and control is essential, which determines in which cases a company owned by a person or legal entity subject to sanctions restrictions will also be subject to sanctions restrictions. The purpose of the explanatory study is to analyze and describe the application of the ownership and control criterion in the restrictive measures established by the European Union. Within the framework of the study, the restrictive measures set by the European Union, their scope and legal regulation are researched and described. The concept of ownership and control over businesses is explored. Within the framework of the study, an analysis of the legal framework of the ownership and control criterion is carried out in the context of sanctions and a comparison of the regulation of this criterion with the regulation of the ownership and control criterion of OFAC (USA) and OFSI (UK) is made. The study is structured in three consecutive chapters, in which the legal framework that determines and regulates the determination of restrictive measures of the European Union and the regulation that determines ownership and control over legal entities are examined. The second chapter analyzes the criterion of ownership and control in the context of sanctions and compares it with the regulation of restrictive measures in other countries. In the third chapter, a practical analysis of companies related to persons subject to sanctions has been carried out and the effectiveness of the applicability of the ownership and control criterion has been assessed. The total volume of work is 80 pages.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess-
dc.subjectEiropas Savienības ierobežojošie pasākumilv-LV
dc.subjectsankcijaslv-LV
dc.subjectīpašumtiesību un kontroles kritērijslv-LV
dc.subjectindividuālās finanšu sankcijaslv-LV
dc.subjectsankciju ierobežojumiem pakļauta personalv-LV
dc.subjectEuropean Union restrictive measuresen-UK
dc.subjectsanctionsen-UK
dc.subjectownership and control criterionen-UK
dc.subjectindividual financial sanctionsen-UK
dc.subjectperson subject to sanctions restrictionsen-UK
dc.titlePatiesā labuma guvēja noskaidrošana Eiropas Savienības sankciju subjektam: tiesiskās un praktiskās problēmaslv-LV
dc.title.alternativeIdentification of ultimate beneficial owner of entity sanctioned by European Union : legal and practial issuesen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen-UK
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.