Title: Makets jaunam pusaudžu žurnālam
Other Titles: Model for a new teenage magazine
Authors: Ilva Skulte
Kate Beresņeva
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: Atslēgvārdi: žurnāls pusaudžiem;žurnāla formula;mediju ietekme;pusaudži un mediji.;Keywords: magazine for teenagers;magazine formula;impact of mass media;adolescents and mass media.
Issue Date: 2020
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Radošā bakalaura darba “Makets jaunam pusaudžu žurnālam” mērķis ir radīt maketu jaunam žurnālam pusaudžu auditorijai (11-14 gadi). Darba aktualitāti apstiprina fakts, ka šobrīd Latvijā tiek izdoti tikai divi žurnāli pusaudžu auditorijai un abi – meitenēm. Tā kā abu šo žurnālu saturs ir izteikti meitenīgs, bet puišu auditorija vispār netiek uzrunāta, paveras iespēja radīt žurnālu, kas ar dažādām tēmām spētu uzrunāt vienlaikus gan puišus, gan meitenes. Darba gaitā secināts, ka tieši šobrīd ir īstais brīdis, lai radītu netipisku pusaudžu žurnālu, kas pretēji ierastajai pieejai uzrunātu nevis tikai vienu, bet gan abus dzimumus. Jaunā žurnāla galvenais mērķis ir būt par mediju, kas pusaudžus iedvesmo, izglīto, dod viņiem padomus un izklaidē. Lai žurnāls iegūtu savu vietu pašreizējā, lai arī nepilnīgajā, piedāvājumā, tam tomēr jābūt atšķirīgam un ar kaut ko īpašam. Šis žurnāls no esošajiem atšķirsies ar to, ka tas būs adresēts gan zēniem, gan meitenēm un tā veidošanā lielā mērā piedalīsies pusaudži. Žurnāla formula un tā saturs radīts, balstoties teorētiskajā literatūrā par žurnālu veidošanu, par auditorijas vajadzībām un mediju funkcijām, ka arī izejot no pusaudžu psiholoģiskā attīstības un šī brīža pusaudžu paaudzes raksturojuma. Potenciālā žurnāla koncepts un tēmas darba ietvaros apspriestas arī mērķauditorijas fokusgrupās, kurās tas atzinīgi novērtēts. Izvērtējot pasaulē populāru pusaudžu žurnālu pašreizējās tendences, var secināt, ka mainās pusaudžu medijos šai auditorijai adresētie vēstījumi. Arvien mazāka vērtība tiek piešķirta slavenībām un tenku atspoguļojumam, arvien lielāka – pašu pusaudžu personībai un viņu iekšējās pasaules attīstīšanai. Tāpēc darba autore uzskata, ka arī Latvijā būtu nepieciešams šāds žurnāls pusaudžiem – tāds, kurš netiražē gadiem ilgus dzimšu un skaistuma stereotipus, tāds, kurā ar saviem rakstiem, zīmējumiem, fotogrāfijām, idejām līdzdarbotos paši pusaudži un tāds, kas rada saturu, ko pusaudži nemeklē vai neatrod interneta resursos, ko, kā rada pētījumi, pusaudži izmanto pārsvarā tikai izklaidei. Bakalaura darba tapšanas gaitā tika izstrādāta šāda jauna žurnāla formula ar rubrikām un to aprakstiem, konkrēta viena numura plāns un aptuvena iespējamā vizuālā identitāte, kurā ietērpti 4 sagatavoti materiāli.
The aim of the creative bachelor thesis “Model for a new teenage magazine” is to create a format for a new magazine for the teenagers aged 11-14. The actuality of the topic is based on the fact that there are magazines published for the teenagers and both of them – for the girls. As the content for these two magazines is strongly girly, but boys are not addressed at all, there arises opportunity to create a magazine, which could address both adolescent boys and girls by covering different topics. It was concluded in the course of the work, that this is the right moment to create untypical teenage magazine, which opposite the usual approach could address not only one gender – boys or girls, but both gender teenagers. The main purpose of the new magazine is to be a media, which inspires teenagers, educate, entertain and is able to advise them. In order for a magazine to gain its place in the current, albeit incomplete offer, it must still be different and with something special. This magazine will differ from others in that it will be addressed both for boys and girls and teenagers will be largely involved in its creation. The formula and the content of the magazine is created, based on theoretical literature about creating magazines, about the needs of auditorium and mass media functions, as well as based on the psychological development of adolescents and the characteristics of the current adolescent generation. The concept and topics of the potential magazine were also discussed in the focus groups of the target audience, where it was well rated. By assessing the current trends in the world's popular teen magazines, it can be concluded that the messages addressed to this audience are changing in the teenage media. Less value is given to celebrities and gossip, more - to the personality of teenagers and the development of their inner world. Therefore, the author believes that such a magazine would be necessary in Latvia as well - one that does not reproduce the stereotypes of gender and beauty, one in which teenagers participate themselves with their articles, drawings, photos, ideas, and one that creates content that teenagers are not looking for or do not find in internet resources that, according to research, are used by adolescents mainly for entertainment. By creating the bachelor's thesis, the following new journal formula was developed with rubrics and their descriptions, a specific plan of one issue and an approximate possible visual identity, in which 4 prepared materials were enclosed.
Description: Žurnālistika
Journalism
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Komunikacijas_fakultate_ZR_2020_Kate_Beresneva_012449.pdfBakalaura darbs1.79 MBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
Beresneva_ZR_HEI!_Radosais.pdfNoslēguma darba pielikums7.39 MBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
K.Beresneva_pielikums_1.pdfNoslēguma darba pielikums192.68 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.