Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.25143/prom-rsu_2024-03_pd
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorFreimane, Aija-
dc.contributor.authorEklsa, Ilze-
dc.date.accessioned2024-03-25T11:02:48Z-
dc.date.available2024-03-25T11:02:48Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationEklsa, I. 2024. Rietumu reklāmas dizaina principu un vizuālās struktūras analīze Persijas līča sadarbības padomes valstu reklāmās: promocijas darbs: apakšnozare – citas plašsaziņas līdzekļu un komunikācijas apakšnozares. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte. https://doi.org/10.25143/prom-rsu_2024-03_pdlv_LV
dc.identifier.other1–150-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/15399-
dc.descriptionPromocijas darbs izstrādāts Rīgas Stradiņa universitātē, Latvijā. Aizstāvēšana: Plašsaziņas līdzekļu un komunikācijas promocijas padomes atklātā sēdē 2024. gada 22. martā plkst. 9.00 attālināti, tiešsaistes platformā Zoom.lv_LV
dc.description.abstractPētījumā “Rietumu reklāmas dizaina principu un vizuālās struktūras analīze Persijas līča sadarbības padomes valstu reklāmās” tiek aktualizēta globalizācijas ietekme uz starptautisko vizuālās komunikācijas praksi reklāmas dizaina artefaktos, dizaina principu un struktūru savstarpējā mijiedarbība un ietekmes reklāmas jomā. Promocijas darbā pētīta Rietumu vizuālās komunikācijas prakses ietekme uz reklāmām Persijas līča sadarbības padomes reģionā. Pētījums veicina izpratni par globalizācijas ietekmi uz vizuālo komunikāciju – reklāmas dizainu un kultūras lomu reklāmas dizaina veidošanā. Darba gaitā pētīts, cik lielā mērā Rietumu vizuālās komunikācijas reklāmas dizainu pārņem Persijas līča sadarbības padomes valstu reklāmdevēji un kā reklāma tiek veidota vai pielāgota vietējās kultūras, sociālajām un reliģiskajām vērtībām. Kā arī veicina izpratni par kultūru apropriāciju, kur vizuālie artefaktiliecina par tās klātesamību un sintēzi un pierāda Persijas līča sadarbības padomes valstu reklāmu dizaina komunikācijas paradigmu maiņu. Pētījuma literatūras apskats ietver darba teorētisko bāzi, kas balstās uz starptautiskām zinātniskām publikācijām un grāmatām, kā arī izmantota nezinātniskā nozares literatūra, lai pētītu reklāmas dizaina struktūru Persijas līča sadarbības padomes valstīs. Promocijas darba pirmajās četrās nodaļās ir izmantota deskriptīvā metode, kas ir darba teorētiskā bāze, bet piektajā nodaļā izmantota struktūranalīze un artefaktu analīze. Metodoloģija izveidota, lai sniegtu visaptverošus pētījuma datus par Rietumu dizaina principu ietekmi uz Persijas līča sadarbības padomes valstu reklāmas dizainu. Pētījumā tiek izmantota jauktā pētījumu metode, kas apkopo un analizē gan kvalitatīvos, gan kvantitatīvos datus. Promocijas darba rakstīšanas procesā izmantota Aijas Freimanes trīskāršā dizaina procesu pētīšanas metodoloģija, lai definētu, veidotu un sasniegtu rezultātu. Empīriskās daļas metodoloģijā izmantota Reimonda Viljamsa struktūranalīzes metode, reklāmas dizaina struktūranalīze (strukturālā analīze) un reklāmas dizaina struktūra – kompozicionālo sistēmu analīze. Promocijas darba pētījums ir vērtīgs ieguldījums vizuālās komunikācijas un dizaina pētījumu jomā, sniedz jaunu ieskatu mainīgajā dizaina praksē. Šī promocijas darba rezultāti ir saistoši reklāmas profesionāļiem, akadēmiskajam personālam un pētniekiem. Kā arī šī pētījuma rezultāti var sniegt ieskatu reklāmdevējiem un dizaineriem, lai viņi varētu labāk izprast un uzrunāt savu auditoriju Persijas līča sadarbības padomes reģionā.lv_LV
dc.formatElectronic-
dc.language.isolv_LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv_LV
dc.rightsAttribution-NonCommercial 4.0 International*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/*
dc.subjectpromocijas darbslv_LV
dc.subjectkomunikācijalv_LV
dc.subjectvizuālā uztverelv_LV
dc.subjectvizuālās komunikācijas stratēģijaslv_LV
dc.subjectreklāmas dizainslv_LV
dc.subjectglobalizācijalv_LV
dc.subject.other5.8. Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija; apakšnozare – citas plašsaziņas līdzekļu un komunikācijas apakšnozareslv_LV
dc.titleRietumu reklāmas dizaina principu un vizuālās struktūras analīze Persijas līča sadarbības padomes valstu reklāmās. Promocijas darbslv_LV
dc.title.alternativeComparative Analysis of Western Design Principles and Visual Structure in GCC Advertising Design. Doctoral Thesisen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesis-
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.25143/prom-rsu_2024-03_pd-
Appears in Collections:2024. gadā aizstāvētie promocijas darbi un kopsavilkumi

Files in This Item:
File SizeFormat 
2024-03_Eklsa-Ilze_PD_IPD-4280.pdf7.8 MBAdobe PDFView/Openopen_acces_unlocked


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons