Title: Plūmītes ir neglītas, bet garšīgas: ķermeniskā pieredze, nostalģija un ekspertīze Liepājas Pētertirgū
Other Titles: These Plums Look Ugly but are Really Tasty: Embodied Practices, Nostalgia and Expertise in Petertirgus Marketplace in Liepaja
Authors: Karīna Vasiļevska – Dāsa
Madara Kandevica
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: ķermeniskā pieredze;ekspertīze;nostalģija;saikne ar tirdzniecības vietu;embodied practices;expertise;nostalgia;connection to the trading spot
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Liepājas Pētertirgus ir viens no tūristu apskates objektiem un iecienīta iepirkšanās vieta vietējiem iedzīvotājiem. Vienlaikus maģistra darbs “Plūmītes ir neglītas, bet garšīgas: ķermeniskā pieredze, nostalģija un ekspertīze Liepājas Pētertirgū” atklāj, ka šis tirgus nav tikai “apskates” objekts. Cilvēki to piedzīvo ieķermeniskoti un daudzveidīgi. Tirgus salīdzinājumā ar citām iepirkšanās vietām ir izteikti ieķermeniskota vērtību ainava ar savu temporalitāti. Tirgū satiekas eksperti – tirgotāji, kuriem ir spēcīga piesaiste vietai, un apmeklētāji, kuri caur ķermenisko pieredzi un tirgotāju ekspertīzi nemitīgi veido un atraisa nostalģiskās atmiņas. Pētījumā izmantotās metodes – novērojumi, līdzdalīgie novērojumi, daļēji strukturētās intervijas, neformālās sarunas, dérive metode, informantu un manas fotofiksācijas, kā arī autoetnogrāfija – ļāvušas ieraudzīt, ka tirgotāji, ķermeniski piesaistīti savai tirgošanās vietai un Liepājas Pētertirgum, kļuvuši par savas preces ekspertiem. Viņi spēj pēc izskata noteikt, kā produkts garšos, tādēļ maģistra darba nosaukumā izmantoju atsauci uz kāda tirgotāja teikto, ka plūmītes neizskatās labi, bet ir gardas. Pētījumā secinu, ka apmeklētājiem ar tirgotājiem ir fragmentāras īstermiņa attiecības, taču caur ķermenisko pieredzi un tirgotāju ekspertīzi rodas piesaiste tirgum kā nostalģijas un pozitīvo atmiņu vietai. Šajā darbā vēršu uzmanību uz tirgus nozīmi pilsētvidē laikā, kad pieaug tādas alternatīvas iepirkšanās vietas kā lielveikali un tiešsaistes veikali. Liepājas Pētertirgus ir vieta, kur cilvēki iesaistās pirkšanā un pārdošanā ieķermeniskoti, sajūtot apkārtējo telpu, produktus un preces ar visām maņām, un kur vienlaikus rodas atmiņas tagadnē un aktivizējas atmiņas par bijušo laiku.
Petertirgus marketplace is both a tourist attraction and a popular shopping place for locals in Liepaja. The Master’s Thesis “These Plums Look Ugly but Are Really Tasty: Embodied Practices, Nostalgia and Expertise in Petertirgus Marketplace in Liepaja” shows that this market is not just a tourist destination. People experience it diversely through embodiment. The Master’s Thesis claims that the market, compared to other shopping places, is a landscape of values with its own temporality. Petertirgus Marketplace brings together experts – merchants who have a strong connection to the place, and visitors who, through embodied practices and the expertise of the merchants, constantly create and unlock nostalgic memories. The methods used in the present paper – observations, participant observations, semi-structured interviews, informal conversations, dérive, photo fixations by the me and the informants, and autoethnography – allowed to discover that the merchants who are attached in an embodied way to the specific trading place and Petertirgus marketplace have become experts of their own goods. They know how the product will taste by simply taking a glance at it, therefore in the title of the Master’s Thesis I have referred to a quote by a merchant who noted that the plums did not look good, but were really tasty. I have concluded that buyers and merchants have fragmentary and short-term relationships but buyers also have a connection to their spot at the market that creates nostalgia and positive memories through the embodiment and merchants’ expertise. The Master’s Thesis highlights the importance of the marketplace at the time when supermarkets and online stores are becoming increasingly common. Petertirgus marketplace in Liepaja is a place where people are shopping in an embodied way by experiencing the surroundings, products and goods with all their senses and where memories of today and the past are simultaneously co-created.
Description: Sociālā antropoloģija
Social Anthropology
Socioloģija, politoloģija un antropoloģija
Sociology, Politics and Anthropology
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.