Title: Sabiedrisko attiecību aģentūras Jazz Communications ilgtspējīga mārketinga izmantošana korporatīvo pasākumu vadīšanā 
Other Titles: The implementation of sustainable marketing in the management of corporate events by public relations agency Jazz Communications
Authors: Santa Bormane
Jūlija Pumpe
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: ilgtspēja;ilgtspējīga attīstība;ilgtspējīgs mārketings;ilgtspējīga mārketinga aktivitātes;pasākumu mārketings;korporatīvo pasākumu rīkošana.;sustainability;sustainable development;sustainable marketing;sustainable marketing activities;event marketing;corporate event management.
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Korporatīvie pasākumi kā daļa no pasākumu mārketinga aktivitātēm ļauj veicināt zīmola atpazīstamību un nodot mērķauditorijai vērtības, caur sniegtajiem iespaidiem veidojot stipru emocionālo saikni. Rīkojot pasākumus, organizatori tiecas izcelt tos citu vidū. Risinājumi, t. sk. pielietotās aktivitātes, organizēšanā var nozīmēt riskus, kas saistīti ar ietekmi uz vidi, sabiedrību un ekonomiku. Pētījuma aktualitāti veido, tas, ka korporatīvā pasākuma koncepts var būt pretrunā ar organizāciju apņemšanos – būt ilgtspējīgiem. Organizācijas komunikācijā mēdz uzsvērt ilgtspējas lomu darbībā, bet, rīkojot pasākumus, neievēro ilgtspējības principus, kas var negatīvi ietekmēt lojalitāti un reputāciju. Jazz Communications kā sabiedrisko attiecību aģentūrai un pasākumu rīkotājam ir aktuāli, lai organizētie pasākumi atbilstu klientu vērtībām. Pētījuma problēma: korporatīvā segmenta auditorija nav pietiekoši informēta par ilgtspējības risinājumu lomu pasākumu organizēšanā. Savukārt pasākumu organizatori nav gatavi piedāvāt konceptu, kas iekļautu ilgtspējīga mārketinga aktivitātes, lai izglītotu pasūtītājus, kā arī mazinātu pasākumu rīkošanas negatīvo ietekmi uz vidi. Pētījuma mērķis - balstoties uz teorētiskajām atziņām par ilgtspējīgu mārketinga un pasākumu mārketinga mijiedarbību, kā arī empīrisko datu analīzi, izstrādāt korporatīva pasākuma konceptu ar ilgtspējīga mārketinga aktivitāšu iekļaušanu. Darbs ir strukturēts trīs daļās. Pirmajā daļā tika analizēti mārketinga un pasākumu mārketinga teorētiskie aspekti. Otrajā daļā tika novērtēta korporatīvās vides specifika pasākumu rīkošanas jomā ilgtspējīgas attīstības kontekstā, veicot trīs uzņēmumu gadījuma analīzi. Turpinājumā no klientu un pasūtītāju viedokļa aspektiem tika analizēta ilgtspējīga mārketinga aktivitāšu izmantošana Jazz Communications vadītājos pasākumos, izskatot 2022. un 2023. gadā rīkotos pasākumus pēc Valsts zemes dienesta (VZD) pasūtījuma. Izmantojot kvantitatīvo pētījuma metodi bija aptaujāti 356 VZD darbinieki, izmantojot kvalitatīvo pētījuma metodi bija nointervēti 6 eksperti. Rezultātā, atbildot uz pētījuma jautājumu “Kādas ilgtspējīga mārketinga aktivitātes korporatīvo pasākumu rīkošanā veicinātu izpratni par ilgtspēju?”, tika secināts, ka korporatīvo pasākumu nozīmīgākās aktivitātes ir komandas saliedēšanas, izklaidējošas, izglītošanu un labbūtību veicinošas aktivitātes. Noslēgumā tika izstrādāts korporatīva pasākuma koncepts ar norises plānu un budžetu, kas iekļauj sevī ilgtspējīga mārketinga aktivitātes, veicinošas izpratni par ilgtspēju. Koncepts tiks piedāvāts Valsts zemes dienestam pasākuma rīkošanai 2024. gadā, bet var tikt pielāgots arī citiem uzņēmumiem un mērķiem. Darbs ir izstrādāts uz 89 lapām, kas ietver 55 informācijas avotus, 16 tabulas, 19 attēlus. Darbam ir 5 pielikumi.
Corporate events, as a component of event marketing activities, play a crucial role in enhancing brand awareness and conveying values to the target audience, establishing a strong emotional connection through the impressions they leave. By organizing events, the organisers aim to distinguish them among others. Yet, the solutions applied, including those in the organization of these activities, may pose risks in terms of environmental, social, and economic impacts. The relevance of this study lies in the potential discord between the concept of corporate events and an organization's commitment to sustainability. While organizations often emphasize sustainability in their communication, the events they organize may not align with sustainable principles, potentially harming loyalty and reputation. Jazz Communications, functioning as both a PR agency and event organizer, is particularly committed to ensuring that the events it organises reflect the values of its clients. Problem of the study: the corporate audience may not be adequately informed about the role of sustainability solutions in event organization. Event organizers may not be equipped to offer a concept that includes sustainable marketing activities aimed at educating customers and minimizing the negative environmental impact of events. The study's goal is to develop a corporate event concept incorporating sustainable marketing activities based on theoretical insights into the interaction between sustainable marketing and event marketing, alongside empirical data analysis. The master thesis is structured in three parts. The first part delves into theoretical aspects of marketing and event marketing. The second part evaluates the corporate environment's specificity in event organization within the context of sustainable development through a case study of three companies. Further, the study analyzes the use of sustainable marketing activities in Jazz Communications organized events from both customer and client perspectives, examining events held in 2022 and 2023 for the State Land Service. Utilizing the quantitative research method, 356 employees of the State Land Service were surveyed, utilizing the qualitative research method, 6 experts were interviewed. In response to the research question "Which sustainable marketing activities at corporate events would contribute to sustainability awareness?" it was concluded that team-building, entertainment, education, and well-being activities are crucial at corporate events. Finally, a corporate event concept with a plan and budget was developed, incorporating sustainable marketing activities to raise awareness of sustainability. The concept will be proposed to the State Land Service for an event in 2024 but can also be adapted for other companies and purposes. The study led to 19 conclusions and 18 proposals. The master thesis consists of 89 pages, 55 sources of information, 16 tables, 19 figures, 5 annexes.
Description: Starptautiskā mārketinga un biznesa vadība
Management of International Marketing and Business
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Maģistra darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.