Title: Mākslīgā intelekta pielietošanas iespēju identificēšana mārketingā: “Accenture Baltics” gadījuma analīze
Other Titles: Identification of opportunities for using artificial intelligence in marketing: “Accenture Baltics” case analysis
Authors: Romāns Putāns
Ieva Stefānija Tomiņa
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: Mākslīgais intelekts; mārketings;Artificial intelligence; marketing
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Maģistra darba “Mākslīgā intelekta pielietošanas iespēju identificēšana mārketingā: “Accenture Baltics” gadījuma analīze” mērķis ir balstoties uz teorētisko atziņu analīzi par mākslīgo intelektu un tā iespējām mārketinga procesos, kā arī uzņēmuma gadījuma analīzi izstrādāt metodoloģiju (vadlīnijas) tādu mārketinga uzdevumu identificēšanai uzņēmumā, kurus efektīvi var īstenot ar mākslīgo intelektu. Mākslīgais intelekts un tā piedāvāto risinājumu strauja ienākšana un plaša pieejamība uzņēmējdarbības vidē, tai skaitā mārketinga jomā, vienlaikus rada nepieciešamību saprast, kuri uzdevumi var tikt uzticēti mākslīgajam intelektam, taču kurus labāk paturēt cilvēku darbaspēkam un spriestspējai. Darba autore uzskata par aktuālu jautājumu, kā identificēt tādus uzdevumus, kuros izmantot mākslīgā intelekta sniegtās priekšrocības – pētījuma gaitā autore identificē un analizē pazīmes, pēc kurām izvērtēt konkrētā uzdevuma piemērotību tikt nodotam izpildei mākslīgajam intelektam, un pētījuma rezultātā izstrādā un, balstoties uz ekspertu intervijām, verificē un pilnveido vadlīnijas identificēto pazīmju metodoloģiskai pielietošanai. Darbs sastāv no trim daļām, kurās tiek izmantotas dažādas pētnieciskās metodes, lai izpildītu noteiktos pētījuma uzdevumus, sasniegtu mērķi un atbildētu uz izvirzīto pētniecisko jautājumu: kādas ir pazīmes un apsvērumi mārketinga uzdevumu īstenošanas pārejai no cilvēka realizēta uz mākslīgā intelekta īstenotu? Pirmajā daļā izmantota monogrāfiskā metode, lai veiktu mākslīgā intelekta teorētisko aspektu izpēti, īpaši mārketinga uzdevumu kontekstā, tai skaitā, analizējot zinātnisko literatūru, pētījumus un ekspertu viedokļus. Otrajā daļā autore veic padziļinātu gadījuma analīzi uzņēmumā “Accenture Baltics”, un, izmanto kvalitatīvo pētījuma metodi – fokusgrupu, lai atklātu un analizētu uzņēmumā līdz šim pielietotos mākslīgā intelekta risinājumus. Balstoties uz iegūtajiem rezultātiem, autore izstrādā vadlīnijas, kuras ar kvalitatīvo pētījumu metodi – ekspertu intervijām, pilnveido maģistra darba 3.nodaļā. Pētījuma rezultātā autore secina, ka 1) ir iespējams noteikt pazīmes, pēc kurām var pārliecināties par konkrētā uzdevuma piemērotību tikt nodotam mākslīgajam intelektam – liels manuālā darba apjoms, vienveidīgums, tendence atkārtoties, taču 2) sekmīgai mākslīgā intelekta ienākšanai uzņēmumā jāņem vērā vairāki apsvērumi, kuri atspoguļoti izstrādātajās vadlīnijās. Maģistra darba apjoms ir 77 lappuses, neskaitot pielikumus. Tas sastāv no 3 nodaļām, 4 attēliem un 12 tabulām. Darbam ir pievienoti 8 pielikumi.
The aim of the master's thesis “Identification of opportunities for using artificial intelligence in marketing: “Accenture Baltics” case analysis” is based on the analysis of theoretical knowledge about artificial intelligence and its possibilities in marketing processes, as well as the analysis of the company's case, to develop a methodology (guidelines) for the identification of marketing tasks in the company that can be effectively performed with artificial intelligence. Artificial intelligence and the rapid arrival and wide availability of its proposed solutions in the business environment, including in the field of marketing, at the same time creates the need to understand which tasks can be entrusted to artificial intelligence, but which are better left for human labor and judgment. The author of the work considers it an important question how to identify such tasks in which to use the advantages provided by artificial intelligence – in the course of the research, the author identifies and analyzes the signs by which to evaluate the suitability of the specific task to be handed over to artificial intelligence for execution, and as a result of the research develops and, based on expert interviews, verify and improve the guidelines for the methodological application of the identified features. The work consists of three parts, in which different research methods are used to fulfill the set research tasks, achieve the goal and answer the research question: what are the signs and considerations for the transition of marketing tasks from human performed to artificial intelligence? In the first part, the monographic method is used to conduct research on the theoretical aspects of artificial intelligence, especially in the context of marketing tasks, including by analyzing scientific literature, research and expert opinions. In the second part, the author conducts an in-depth case analysis in the company "Accenture Baltics", and uses the qualitative research method – focus group, to discover and analyze the artificial intelligence solutions used in the company so far. Based on the obtained results, the author develops guidelines, which are refined in the 3rd chapter of the master's thesis with the qualitative research method – expert interviews. As a result of the research, the author concludes that 1) it is possible to determine the signs by which one can be sure of the suitability of a particular task to be handed over to artificial intelligence – a large amount of manual work, uniformity, tendency to repeat, but 2) several considerations must be taken into account for the successful entry of artificial intelligence into the company, which reflected in the developed guidelines. The master's thesis consists of 77 pages, not counting the appendices. It consists of 3 chapters, 4 images and 12 tables. 8 appendices are placed at the end of the work.
Description: Starptautiskā mārketinga un biznesa vadība
Management of International Marketing and Business
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.