Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorLaura Bubko-
dc.contributor.authorLavin Ali-
dc.contributor.otherMedicīnas fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Medicineen-UK
dc.date.accessioned2023-08-14T21:20:39Z-
dc.date.available2023-08-14T21:20:39Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/14754-
dc.descriptionMedicīnalv-LV
dc.descriptionMedicineen-UK
dc.descriptionVeselības aprūpelv-LV
dc.descriptionHealth Careen-UK
dc.description.abstractŠī pētnieciskā darba mērķis ir apkopot aktuālos pētījumus par medicīnas studentu empātijas līmeņa izmaiņām studiju laikā. Papildus tam tiek aplūkoti dažādi faktori, kas ietekmē medicīnas studentu empātijas līmeni, kā arī iespējamās metodes, kā uzlabot empātijas līmeni medicīnas studentiem. Šis pētījums tika veikts kā literatūras apskats. Darba ietvaros apkopoti dati no pētījumiem, kas publicēti pēdējo desmit gadu laikā. Pētniecisko rakstu meklēšanai par šo tēmu tika izmantotas trīs elektroniskās datu bāzes (PubMed, Science Direct un EBSCOhost Medline). Papildus tam tika izmantota “sniega bumbas” metode, lai meklētu papildu rakstus saistībā ar šo tēmu. Raksti tika izvēlēti, pamatojoties uz iekļaušanas kritērijiem. Literatūras apskatam tika izvēlētas divdesmit divas publikācijas. Vienpadsmit publikācijās tika konstatēts statistiski nozīmīgs empātijas rādītāju kritums attiecībā pret studiju gadu; empātijai samazinoties, palielinoties studiju gadam. No pārējām publikācijām -piecās no tām nebija statistiski nozīmīgas atšķirības starp empātijas līmeni attiecībā pret akadēmisko gadu, trīs pētījumi uzrādīja empātijas līmeņa paaugstināšanos visu akadēmisko gadu garumā, bet trīs – dažādas izmaiņas gadu gaitā. Trīs no pētījumiem bija longitudināli, bet pārējie bija šķērsgriezuma pētījumi. Izvēlētie pētījumi bija no dažādām pasaules valstīm, kas raisa diskusiju par kultūras ietekmi uz empātiju. Medicīnas studentu vidū sievietēm bija ievērojami augstāks empātijas līmenis nekā viņu kolēģiem vīriešiem. Arī studentiem, kuri deva priekšroku uz cilvēkiem orientētām specialitātēm, bija augstāks empātijas līmenis nekā tiem, kas izvēlējās uz tehnoloģijām orientētas specialitātes. Dažās publikācijās ar atšķirīgiem rezultātiem tika pētīti arī specifiskāki faktori, piemēram, mājsaimniecības ienākumi un vecāku izglītības līmenis, kā arī to ietekme uz studentu empātijas līmeni. Visos pētījumos, lai novērtētu empātijas līmeni, tika izmantota Jefferson Scale of Empathy (JSE), dažos pētījumos tika izmantots arī Interpersonal Reactivity Index (IRI) un Toronto Empathy Questionnaire (TEQ). Lai izvairītos no medicīnas studentu empātijas līmeņa pazemināšanās, ir svarīgi mācību programmā iekļaut metodes, kas palīdz uzturēt un paaugstināt empātijas līmeni. Viena no šādām iespējām ir virtuālās realitātes (VR) tehnoloģijas ieviešana mācībās, lai studenti iepazītos ar situācijam no pacienta perspektīvas. Vēl viena metode - lētāka, taču efektīva - ir lomu spēļu iekļaušana studiju procesā. Pierādīts, ka arī citas metodes, piemēram, dzejas iekļaušana mācību programmā arī paaugstina empātijas līmeni, tāpat arī pacientu ēnošana un vienaudžu atbalsta programmas.lv-LV
dc.description.abstractThis research paper is written with the intention of summarizing current knowledge regarding the changes of empathy levels in medical students throughout the academic years. In addition to this, different factors which affect empathy levels in medical students are looked upon, as well as possible methods to improve empathy levels in medical students. This research was done as a literature review. The information collected is from within the last ten years. Three electronical databases (Science Direct, PubMed and EBSCOhost Medline) were used to search for research articles on the topic. In addition to this, snowball method was used to look for additional articles relating to the topic. Articles were chosen based on the compiled criteria. 22 publications were chosen for this literature review. 11 publications showed a statistically significant decline in empathy scores in relation to the study year, with empathy decreasing as the study year increases. Out of the remaining publications, five of them showed no statistically significant difference between empathy levels in relation to the academic year, three studies showed an increase in empathy levels throughout the academic years, while three showed varying changes throughout the years. Three of the studies were longitudinal, while the remaining were cross-sectional. The chosen studies were from multiple different countries across the globe, sparking a conversation about the effect of culture on empathy. Female medical students exhibited significantly higher empathy levels in comparison to male medical students. Also, students who preferred people-oriented specialties showed higher empathy levels than those choosing technology-oriented specialties. A few publications additionally studied more specific factors such as household income and parents’ education level and their effect on the students’ empathy levels, with differing results. The Jefferson Scale of Empathy (JSE) was used in all of the studies to measure empathy, with some studies using the Interpersonal Reactivity Index (IRI) and the Toronto Empathy Questionnaire (TEQ) as well. In order to avoid the decline in empathy levels in medical students, it is important to incorporate methods into the curriculum that help in maintaining and increasing empathy levels. One such option is implementing virtual reality (VR) technology into teaching, to make the students see the world from a patient’s perspective. Another cheaper yet effective method is role-playing. Incorporating poetry into the curriculum has also shown to increase empathy levels, offering food for thought regarding literature and humanities-based curricula being a possible method to increase empathy in medical students. Other options include shadowing patients, as well as peer support programs.en-UK
dc.language.isoen-UK-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess-
dc.subjectempātijalv-LV
dc.subjectmedicīnas studentilv-LV
dc.subjectstudiju gadslv-LV
dc.subjectempathyen-UK
dc.subjectmedical studentsen-UK
dc.subjectstudy yearen-UK
dc.titleChanges of level of empathy in medical students during time of studiesen-UK
dc.title.alternativeEmpātijas līmeņa izmaiņas medicīnas studentiem studiju laikālv-LV
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/otheren-UK
Appears in Collections:Studējošo pētnieciskie darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.