Title: Mārketinga komunikācijas stratēģijas izstrāde jaunu klientu piesaistei B2B uzņēmumam Elva Baltic
Other Titles: Development of Marketing Communication Strategy for New Client Acquisition at B2B Company Elva Baltic
Authors: Renāte Cāne
Reinis Sparāns
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: mārketinga komunikācijas stratēģija;klienta ceļojums;mērķauditorija;mārketinga komunikācijas kanāli;satura mārketings;organiskā meklēšana;SEO;B2B;marketing communication strategy;customer journey;target audience;marketing communication channels;content marketing;organic search;SEO;B2B
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Reiņa Sparāna maģistra darba temats ir “Mārketinga komunikācijas stratēģijas izstrāde jaunu klientu piesaistei B2B uzņēmuma Elva Baltic”. Digitālā transformācija un tehnoloģiju attīstība veicina pārmaiņas un palielina konkurenci B2B segmentā, tādejādi mārketinga komunikācijai ir būtiska loma, un tā prasa radošu un inovatīvu pieeju, kas ir atbilstoša B2B klientu segmentam. Maģistra darba mērķis ir izstrādāt uzņēmuma mārketinga komunikācijas stratēģiju jaunu klientu piesaistei, balstoties uz teorētiskajām atziņām un uzņēmumā pieejamajiem datiem par mārketinga komunikācijas atdevi. Pētījuma daļas centrālais elements ir klienta ceļojums – pieredze, ko iegūst B2B klients dažādos kanālos, tiešsaistē un klātienē, pētot, novērtējot un sazinoties ar organizāciju – tas ir plašs skats uz uzņēmuma komunikāciju ar savu potenciālo klientu, apverot pilnu dzīves ciklu, sākot no vajadzības apzināšanas līdz lojāla klienta statusam. Darba empīriskā daļa balstās kvalitatīvā pētījumā un analīzē, kur uzņēmuma lietoto mārketinga komunikācijas rīku dati ir pieejami pilnā apmērā un augstā detalizācijas līmenī, tādejādi sniedzot visaptverošu ieskatu par uzņēmuma realizētajām mārketinga aktivitātēm un to atdeves rādītājiem. Potenciālo klientu viedokļa noskaidrošanai tika veikts tendenču pētījums, kurā piedalījās 119 respondenti, veidojot platformu iegūtu datu salīdzināšanai ar darbā aplūkotajiem starptautiskajiem pētījumiem. Uzņēmums jaunu B2B klienti piesaistē izmanto visaptverošu integrētā mārketinga pieeju, fokusējoties uz digitālās komunikācijas rīkiem, taču investīcijas digitālās reklāmas kanālos ir veiktas neracionāli un neefektīvi. Daļai no mārketinga komandas īstenotajām kampaņām nav nosakāma ietekme uz interesentu pieaugumu datu nepieejamības dēļ, taču kopējais interesentu apjoma pieaugums un kvalificēto interesentu proporcija norāda uz pozitīvu tendenci. Maģistra darba apjoms ir 96 lapaspuses. Darbā iekļauts 21 attēls, 5 tabulas, kā arī 40 pielikumi. Maģistra darba izstrādē izmantoti 86 literatūras un informācijas avoti.
The topic of Reinis Sparans master's thesis is “Development of Marketing Communication Strategy for New Client Acquisition at B2B Company Elva Baltic”. Digital transformation and technological development promote changes and increase competition in the B2B segment, thus marketing communication plays an essential role and requires a creative and innovative approach that is suitable for the B2B client segment. The aim of the master's thesis is to develop a marketing communication strategy for attracting new clients to the company, based on theoretical knowledge and the data available in the company regarding the effectiveness of marketing communication. The central element of the research is the customer journey - the experience gained by B2B clients through various channels, online and offline, by studying, evaluating, and interacting with the organization. It provides a broad view of the company's communication with potential clients, covering the entire life cycle from awareness of the need to loyal customer status. The empirical part of the thesis is based on qualitative research and analysis, where data on the company's used marketing communication tools are available in full scale and high level of detail, thus providing a comprehensive overview of the company's implemented marketing activities and their performance indicators. To ascertain the perspective of potential clients, a trend study was conducted with 119 respondents, creating a platform for comparing the obtained data with the international studies examined in the thesis. The company utilizes a comprehensive integrated marketing approach to attract new B2B clients, focusing on digital communication tools. However, investments in digital advertising channels have been made irrationally and inefficiently. Some of the campaigns implemented by the marketing team do not have measurable impact due to the unavailability of data, but the overall increase in the volume of prospects and the proportion of qualified prospects indicate a positive trend. The master's thesis consists of 96 pages and includes 21 figures, 5 tables, and 40 appendices. It references 86 literature and information sources.
Description: Starptautiskā mārketinga un biznesa vadība
Management of International Marketing and Business
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.