Title: Lietotāja pieredzes (UX) uzlabošana Latvijas internetaptieku e-komercijā
Other Titles: User experience (UX) improvement in the e-commerce of Latvian online pharmacies
Authors: Ieva Kalve
Marta Madara Vītola
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: Lietotāja pieredze;UX;e-komercija;internetaptieka;vietnes.;User experience;UX;e-commerce;online pharmacy;websites.
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Maģistra darbā “Lietotāja pieredzes (UX) uzlabošana Latvijas internetaptieku e-komercijā” autore pētīs kādas ir galvenās atšķirības starp Latvijas interneta aptieku lietotāja pieredzi un kādas ir to uzlabošanas iespējas. Mūsdienu digitālajā laikmetā lielākā daļa produkti un pakalpojumi ir atrodami tiešsaistē. Līdz ar to, UX lomai mūsdienās ir ļoti liela nozīme, jo tā var ietekmēt produkta vai vietnes panākumus, palielina konkurētspēju, veicina klientu lojalitāti un sniedz produkta pieejamību ikvienam lietotājam. Pozitīva lietotāja pieredze var palielināt lietotāju apmierinātību, lojalitāti un zīmola atpazīstamību, savukārt negatīva lietotāja pieredze – izraisīt nepatiku un zemu iesaisti. Darba mērķis ir balstoties uz teorētiskajām atziņām par lietotāja pieredzi (UX) un empīrisko datu analīzi, izstrādāt ieteikumus Latvijas interneta aptieku e-komercijas uzlabošanai no lietotāja pieredzes (UX) aspekta. Līdz ar to, lai sasniegtu mērķi, tiek izvirzīti tādi darba uzdevumi kā: iegūt UX teorētiskās atziņas, izvēlēties 4 Latvijas lielākās internetaptiekas, uz kurām tālāk tiks balstīts pētījums un definēt kritērijus pēc kuriem tiks novērtēta internetaptieku lietotāja pieredze. Papildus tam, ir uzdevums veikt ekspertu intervijas un noskaidrot viņu viedokli par autores veiktajiem secinājumiem un ieteikumiem lietotāja pieredzes uzlabošanai. Apkopojot un analizējot teorijas aspektus, autores veikto izpēti un ekspertu interviju rezultātus, tiek veidoti ieteikumi Latvijas internetaptieku lietotāja pieredzes uzlabošanai. Pētījumā tiek izmantotas tādas metodes kā monogrāfiskā, sekundāro datu analīze, kvalitatīvā pētījumu metode (ekspertu intervijas), gadījuma izpētes, kontentanalīze, dokumentu analīze un grafiskā metode. Internetaptiekās var novērot gan plaši izplatītas problēmas, kas visbiežāk trūkst e-komercijas platformās, kā nepietiekama produktu informācija, ierobežotas produktu filtrēšanas iespējas, lēna vietne, neskaidri pirkuma apmaksas soļi utt., gan arī problēmas, kas ir īpaši raksturīgas šai nozarei – mijiedarbība ar farmaceitiem, recepšu medikamentu iegādes process, lietotāju izglītošana ar bloga rakstiem utt. Līdz ar to, kopumā būtiska problemātika ir klātienes aptieku pieejamo iespēju daļēja pieejamība internetaptiekās. Galvenokārt internetaptiekām ir jāsniedz mūsdienīgi risinājumi – iespēja sazināties reāllaikā ar farmaceitiem, ērta piegāde, e-recepšu pārvaldība, funkcionāls meklēšanas rīks un pilnvērtīga produktu filtrēšana. Kā arī kopumā jāstrādā pie informācijas pasniegšanas lietotājam, lai nesarežģītu funkciju un saturu vietnē. Maģistra darbs sastāv no 73 lpp, 1 attēla, 20 tabulām, 61 literatūras avota un 8 pielikumiem.
In the master's thesis “User experience (UX) improvement in the e-commerce of Latvian online pharmacies.”, the author will study what are the main differences between the user experience of Latvian online pharmacies and what are the possibilities for their improvement. In today's digital age, most products and services can be found online. Consequently, the role of UX is very important today, as it can influence the success of a product or website, increase competitiveness, promote customer loyalty, and make the product accessible to every user. A positive user experience can increase user satisfaction, loyalty, and brand awareness, while a negative user experience can lead to dislike and low engagement. The aim of the work is to develop recommendations for the improvement of e-commerce of Latvian internet pharmacies from the view of user experience (UX) based on theoretical knowledge about user experience (UX) and empirical data analysis. Therefore, to achieve the goal, tasks such as: to obtain UX theoretical knowledge, select the 4 largest online pharmacies in Latvia, on which the research will be based further and define the criteria by which the user experience will be evaluated. And the next task is to conduct expert interviews and find out their views on the author's conclusions and recommendations for improving user experience. By summarizing and analysing aspects of the UX theory, the author's research and the results of expert interviews, recommendations are made for improving the user experience of online pharmacies in Latvia. The research uses such methods as monographic, secondary data analysis, qualitative research method (expert interviews), case studies, content analysis, document analysis and graphic method. In online pharmacies, you can observe both widespread problems that are often missing in e-commerce platforms, such as insufficient product information, limited product filtering options, slow website, unclear purchase steps, etc., as well as problems that are particularly characteristic of this industry – interaction with pharmacists, the process of buying prescription drugs, educating users with blog articles, etc. Therefore, a significant problem is the online pharmacies have partial availability of the options that are available in brick-and-mortar pharmacies. Online pharmacies should provide modern solutions – the option to communicate with pharmacists online, convenient delivery, e-prescription management, a functional search tool and full-fledged product filtering. So, online pharmacies need to work on providing information to the user as simple as they can. The master's thesis consists of 73 pages, 1 picture, 20 tables, 61 literary sources and 8 appendices.
Description: Starptautiskā mārketinga un biznesa vadība
Management of International Marketing and Business
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.