Title: Reklāma kā mārketinga komunikācijas instruments ilgtspējīgas attīstības veicināšanā uzņēmumā AAS BTA - Baltic Insurance Company
Other Titles: Advertising as a marketing communication tool in promoting sustainable development in AAS BTA - Baltic Insurance Company
Authors: Santa Bormane
Anna Bērziņa
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: reklāmas ilgtspējīgai attīstībai;ilgtspēja;apdrošināšana;ads for sustainable development;sustainability;insurance
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Maģistra darba tēma ir „Reklāma kā mārketinga komunikācijas instruments ilgtspējīgas attīstības veicināšanā uzņēmumā AAS BTA - Baltic Insurance Company” un tā mērķis ir: balstoties uz teorētiskajām atziņām par reklāmu kā mārketinga komunikācijas instrumentu ilgtspējas attīstības veicināšanā un empīrisko datu analīzi, izstrādāt AAS BTA Insurance Company reklāmu ilgtspējīgai attīstībai veidošanas konceptu. Šī tēma ir aktuāla, jo patērētāji un uzņēmumi sāk apzināties, ka ilgtspēja nav tikai modes tendence un pievērš ilgtspējai uzmanību dažādos veidos. Reklāma ilgtspējīgai attīstībai ir viens no mārketinga komunikācijas instrumentiem, ko iespējams izmantot ilgtspējas veicināšanai, tāpēc ir svarīgi izprast, kādus elementus ir jāietver reklāmai, kas vērsta uz ilgtspējīgas attīstības veicināšanu. Darbs strukturēts 3 daļās, kur pirmajā daļā izmantojot monogrāfisko metodi tika analizēti reklāmas kā mārketinga komunikācijas instrumenta teorētiskie aspekti un izveidoti reklāmas ilgtspējīgai attīstībai vērtēšanas kritēriji. Otrajā daļā tika izmantota dokumentu analīzes metode, lai veiktu AAS BTA – Baltic Insurance Company (BTA) raksturojumu un identificētu reklāmas ilgtspējīgai attīstībai izaicinājumus, un kontentanalīze, lai veiktu BTA un tā konkurentu reklāmas ilgtspējīgai attīstībai salīdzinājumu. Darba trešajā daļā balstoties uz patērētāju aptauju un ekspertu intervijām, tika veikts pētījums, kura rezultātā tika atbildēts uz pētījuma jautājumu, kā arī tika izveidots datos balstīts koncepts BTA reklāmu ilgtspējīgai attīstībai veidošanai. Pētījuma noslēgumā tika veikti vairāki secinājumi. Piemēram, reklāmas ilgtspējīgai attīstībai primārajam un galvenajam mērķim būtu jābūt izglītošanai un informēšanai, kā arī reklāmai ir jāstiprina vēstījums par produktu vai reklamēto aktivitāti. Tāpat reklāmas ilgtspējīgai attīstībai vēstījumā galvenajam uzsvaram ir jābūt uz patērētāja ieguvumu (sociālo, funkcionālo vai kādu citu). Vēstījumā ir jābūt iekļautiem arī faktiem par ilgtspēju un/ vai statistikas datiem. Tāpat reklāmas vēstījumam ir jāraisa emocijas. Savukārt vizuālajā noformējumā ir jāiekļauj cilvēku attēlojums un kā dominējošā krāsa ir jāizvēlas zaļā. Jāuzsver, ka tikai viens no veiksmīgi izmantotiem reklāmas kritērijiem nevar būt panaceja ilgtspējas attīstības un izpratnes veicināšanā. Tāpēc nevar uzskatīt, ka tikai krāsa vai tikai konkrēts reklāmas vēstījums var ietekmēt patērētāju izpratnes veicināšanu par ilgtspēju. Darbs sastāv no 80 lpp un tajā ir iekļauti 17 attēli un 9 tabulas, 8 pielikumi.
The theme of this master's thesis is "Advertising as a marketing communication tool in promoting sustainable development in AAS BTA - Baltic Insurance Company" and its goal is: based on theoretical insights about advertising as a marketing communication tool in promoting sustainability development and analysis of empirical data, to develop the concept of creating ads for sustainable development of AAS BTA – Baltic Insurance Company (BTA). Consumers and businesses become aware that sustainability is not just a fashion trend. Advertising for sustainable development is one of the marketing communication tools that can be used to promote sustainability. It is important to understand what elements advertising should include to promote sustainable development. The work is structured in 3 parts. In the first part, using the monographic method, the theoretical aspects of advertising as a marketing communication tool were analyzed. In the second part, the document analysis method was used to perform the characteristics of BTA and to identify the challenges of advertising for sustainable development, and counter-analysis to make a comparison of the advertising of BTA and its competitors for sustainable development. In the third part of the work, based on a consumer survey and expert interviews, a study was conducted, which resulted in the answer to the research question, as well as the creation of a data-based concept for the formation of BTA ads for sustainable development. At the end of the study, several conclusions were made. For example, education and information should be the primary objective of advertising for sustainable development, and advertising should strengthen the message about the product or the advertised activity. Similarly, the main emphasis in the message of advertising for sustainable development should be on the benefit to the consumer. The message must also include facts about sustainability and/or statistical data. Also, the advertising message must evoke emotions. The visual design, on the other hand, must include a representation of people and choose green as the dominant color. It should be emphasized that only one of the successfully used advertising criteria cannot be a panacea for promoting the development and understanding of sustainability. Therefore, it cannot be assumed that only color or only a specific advertising message can have an impact on raising consumers' awareness of sustainability. The work consists of 80 pages and includes 17 images and 9 tables, 8 attachments.
Description: Starptautiskā mārketinga un biznesa vadība
Management of International Marketing and Business
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.