Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAnželika Berķe-Berga-
dc.contributor.authorRalfs Brumermanis-
dc.contributor.otherEiropas studiju fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of European Studiesen-UK
dc.date.accessioned2023-07-15T21:31:01Z-
dc.date.available2023-07-15T21:31:01Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/13643-
dc.descriptionStarptautiskais bizness un tiesībaslv-LV
dc.descriptionInternational Business and Lawen-UK
dc.descriptionVadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldībalv-LV
dc.descriptionManagement, Administration and Real Estate Managementen-UK
dc.description.abstractDarba nosaukums: Jaunuzņēmuma 3DPetsWorld stratēģijas izveide konkurētspējai Eiropā Eiropā mājdzīvnieku skaits ar katru gadu palielinās un pieaug arī mājdzīvnieku piederumu un aksesuāru tirgus vērtība, un tiek prognozēts ka šī nozare arī turpinās savu izaugsmi vismaz līdz 2027.gadam. Šī ir nozare kurā darbojas nesen darbību uzsākušais jaunuzņēmumus 3DPetsWorld kurš piedāvā 3d drukātas, personalizējamas un veselībai drošas rotaļlietas mājdzīvniekiem kā arī ir uzsākts darbs pie piederumu un aksesuāru ražošanas. Uzņēmums pateicoties 3d drukas tehnoloģijai ražo unikālu produkciju, ko neražo neviens konkurents, bet uzņēmumam līdz šim brīdim nav izstrādāta tirgus konkurētspējas stratēģija un līdz ar to arī šī darba mērķis ir izveidot plānu konkurētspējas stratēģijai Eiropā uzņēmumam 3DPetsWorld, lai tas to pēcāk varētu izmantot un turpināt savu tālāko attīstību. Pētījuma metodes kuras darbā tiek izmantotas ir monogrāfiskā metode, kura tiek izmantota apskatot pieejamo literatūru un avotus un tos aprakstot. Sekundāro datu analīzes metode, kura tiek izmantota, lai analizētu datus un prognozes Eiropas mājdzīvnieku un mājdzīvnieku piederumu tirgum. Kvalitatīva metode kura tiek izmantota, lai izveidotu jautājumus un pēc tam intervētu ekspertus par tirgus konkurētspējas stratēģiju un tās izveidi. Kontentanalīze kura tiek izmantota analizējot datus par mājdzīvnieku skaitu un piederumu tirgu Eiropā, lai izsecinātu tendences šajos tirgos. Darba rezultāti parāda ka uzņēmumam 3DPetsWorld konkurētspējas stratēģiju Eiropā ir iespējams izveidot balstoties uz 8 posmiem - padziļinātu tirgus izpēti, mērķa tirgus identificēšanu, unikālās vērtības piedāvājumu, izplatīšanas kanālu izveidi, ražošanas un piegādes ķēžu optimizāciju, digitālo mārketingu, sadarbību veidošanu un attīstīšanu, nepārtrauktu stratēģijas novērtēšanu un uzlabošanu. Šo stratēģiju ir iespējams izmantot visās Eiropas valstīs, pielabojot stratēģijas punktus kur tas ir nepieciešams, atkarībā no katras valsts, bet kopējie posmi spēj uzņēmumam 3DPetsWorld piedāvāt konkurētspējas stratēģijas bāzi uz kuru uzņēmums var balstīt tālāko attīstību. Starp galvenajiem secinājumi darbā autors secināja ka Eiropas mājdzīvnieku piederumu tirgus ir augstas konkurences tirgus ar augstu konkurentu savstarpējo konkurenci un augstu aizvietotāju risku, bet tajā pašā laikā pircēju kaulēšanās spēks pircēju sadrumstalotības dēļ ir vidējs, un arī jaunu konkurentu risks ir vidējs, lielo tirgus spēlētāju un citu faktoru dēļ. Piegādātāju kaulēšanās spēks šajā tirgū ir zems lielā materiālu piegādātāju skaita un citu faktoru dēļ. Darbs sastāv no 73 lappusēm, 87 literatūras avotiem un 10 pielikumiem.lv-LV
dc.description.abstractTitle of the paper: Startup 3DPetsWorld competitive strategy creation for Europe In Europe, the number of pets increases with each year, the market value of pet accessories is increasing, and the sector is also projected to continue its growth until at least 2027. This is the industry in which 3DPetsWorld, a newly launched start-up company, is active, offering 3D printed, personalizable and food-safe toys for pets, and testing has begun on the manufacturing of pet accessories. The company, thanks to 3D printing technology, produces unique products that are not produced by any competitor, but the company has not yet developed a market competitiveness strategy and, consequently, the objective of this work is to set up a plan for a competitive strategy in Europe for 3DPetsWorld so that it can exploit it and continue its further development. Study methods used in the paper are a monograph method used to examine and describe available literature and sources. A secondary data analysis method used to analyse data and forecasts for the European pet and pet accessories market. A qualitative method used to create a questionnaire and then interview industry experts on the market competitiveness strategy and its design. A contentious analysis, which is used in analysing data on the number of pets and the accessories market in Europe, to infer trends in these markets. The results of the work show that it is possible for 3DPetsWorld to build its competitiveness strategy in Europe on 8 phases: in-depth market research, target market identification, unique value proposition, distribution channel creation, optimization of production and supply chains, digital marketing, collaboration building and development, continuous evaluation and improvement of the strategy. It is possible to use this strategy in all European countries by adjusting the strategy points where necessary, depending on each country, but the common stages can offer 3DPetsWorld a competitive strategy base on which the company can base further development. Among the main conclusions of the work, the author concluded that the European pet accessories market is a highly competitive market with high competition between competitors and high substitute risk, while the bargaining power of buyers due to the fragmentation of buyers is medium, and the risk of new competitors is also medium, due to large market players and other factors. The bargaining power of suppliers in this market is low due to the large number of suppliers of materials and other factors. The work consists of 73 pages, 87 references and 10 appendices.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.subjectkonkurētspējalv-LV
dc.subjectkonkurētspējas stratēģijalv-LV
dc.subjectSVIDlv-LV
dc.subjectPortera 5 spēku analīzelv-LV
dc.subjectjaunuzņēmumilv-LV
dc.subject3d drukalv-LV
dc.subjectEiropalv-LV
dc.subjectmājdzīvniekilv-LV
dc.subjectmājdzīvnieku populācija Eiropālv-LV
dc.subjectbiznesa attīstībalv-LV
dc.subjecteksportslv-LV
dc.subjectmājdzīvnieku rotaļlietaslv-LV
dc.subject3d drukātas mājdzīvnieku rotaļlietaslv-LV
dc.subjectcompetitivenessen-UK
dc.subjectcompetitiveness strategyen-UK
dc.subjectSWOTen-UK
dc.subjectPorter's 5 forces analysisen-UK
dc.subjectstart-upsen-UK
dc.subject3d printingen-UK
dc.subjectEuropeen-UK
dc.subjectpetsen-UK
dc.subjectpet population in Europeen-UK
dc.subjectbusiness developmenten-UK
dc.subjectexporten-UK
dc.subjectpet toysen-UK
dc.subject3d printed pet toysen-UK
dc.titleJaunuzņēmuma 3DPetsWorld stratēģijas izveide konkurētspējai Eiropālv-LV
dc.title.alternativeStartup 3DPetsWorld competitive strategy creation for Europeen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen-UK
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.