Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMarta Urbāne-
dc.contributor.authorBeatrise Briede-
dc.contributor.otherEiropas studiju fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of European Studiesen-UK
dc.date.accessioned2023-07-15T21:30:59Z-
dc.date.available2023-07-15T21:30:59Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/13641-
dc.descriptionStarptautiskā mārketinga un biznesa vadībalv-LV
dc.descriptionManagement of International Marketing and Businessen-UK
dc.descriptionVadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldībalv-LV
dc.descriptionManagement, Administration and Real Estate Managementen-UK
dc.description.abstractMaģistra darba nosaukums ir “Azartspēļu reklāmas ierobežojumu analīze Latvijā un Eiropas Savienībā”. Azartspēles ir populārs izklaides veids, kurā cilvēks paļaujas veiksmi, cerot iegūt kādu laimestu mantiskā vērtībā. Taču pārmērīga aizraušanās var izraisīt atkarību, radot nopietnus veselības traucējumus, finansiālus apgrūtinājumu kā pašam spēlētājam, tā arī tā tuviniekiem un sabiedrībai kopumā. Šī iemesla dēļ ir būtiski ierobežot azartspēļu nozari, lai pēc iespējas vairāk pasargātu patērētājus. Viens no veidiem kā likumdevējs ir piegājis šīs nozares ierobežošanai ir aizliedzot azartspēļu reklāmu ārpus aktivitātes organizēšanas vietas. Tomēr praksē azartspēļu reklāmas joprojām ir plaši sastopamas, jo tās, īpaši, interaktīvajā vidē visbiežāk izplata Latvijā nelicencētie jeb nelegālie azartspēļu organizētāji, uz kuriem šis reklāmas aizliegums neattiecas. Tas ir sasaistāms ar faktu, ka Latvijā ir viens no augstākajiem pieprasījumiem Eiropas Savienībā pēc tieši nelegālajiem azartspēļu operatoriem interaktīvajā vidē. Izvēloties nelicencētu azartspēļu organizētāju, patērētājs zaudē savas patērētāju tiesības, jo krāpnieciskas situācijas gadījumā uzraugošās institūcijas nespēs patērētāju aizsargāt. Lai šo problēmu risinātu, šī pētījuma mērķis ir izstrādāt priekšlikumus azartspēļu reklāmas ierobežojumu tiesiskā regulējuma pilnveidei, lai nodrošinātu patērētāju tiesību aizsardzību. Pētījumam tika izmantota dokumentu analīze, lai, izmantojot interpretācijas metodi, analizētu spēkā esošo tiesisko regulējumu, kur atrunāts azartspēļu reklāmas aizliegums. Tiesiskā regulējuma darbības izvērtējumam tika izmantota gadījuma analīze, izskatot nozīmīgo tiesu praksi, kas būtiski ietekmējusi azartspēļu aizlieguma tiesību normas tulkošanu un pielietojumu praksē. Šīs iegūtās teorētiskās atziņas tika pārrunātas padziļinātās intervijās ar sešiem jomas ekspertiem, veidojot uz kvalitatīviem datiem balstītas empīriskās atziņas. Abu veidu atziņas tika salīdzinātas un iterācijas procesā tika iegūti pētījuma rezultāti un izvirzīti priekšlikumi. Pētījums ir sastādīts uz 73 lapām. Tika secināts, ka azartspēļu nozari nepieciešams īpaši uzraudzīt, taču tās ierobežojumiem ir jābūt samērīgiem. Reklāma ir svarīga uzņēmējdarbības sastāvdaļa, kuras pilnīga aizliegšana var ietekmēt potenciāli gūstamo peļņu. Līdz ar to spēkā esošais azartspēļu reklāmas ierobežojums liedz azartspēļu organizētājiem iepazīstināt ar saviem licencētajiem pakalpojumiem, kas vienlaikus mudina patērētājus izvēlēties citus atpazīstamākus operatorus no redzētām reklāmām, neapzinoties pastāvošo risku. Tādēļ azartspēļu reklāmai ir jābūt nevis aizliegtais, bet stingri ierobežotai veidā, kas izglītotu spēlētājus par licencētajiem operatoriem, atkarības risku un vietām, kur vērsties pēc palīdzības.lv-LV
dc.description.abstractThe title of the master's thesis is “Analysis of gambling advertising restrictions in Latvia and the European Union”. Gambling is a popular form of entertainment in which a person relies on luck in the hope of winning something of material value. However, excessive usage can lead to addiction, causing serious health problems, financial burden for the player himself, as well as his relatives and society in general. For this reason, it is essential to limit the gambling industry in order to protect consumers. One way the legislature has gone about curbing this industry is by banning off-site gambling advertising. Nevertheless, in Latvia gambling advertisements are still widely found and are mostly distributed by unlicensed or illegal gambling organizers, especially in the interactive environment, to whom this advertising ban does not apply. This is connected with the fact that Latvia has one of the highest demands in the European Union for directly illegal gambling operators in the interactive environment. By choosing an unlicensed gambling organizer, the consumer loses his consumer rights, because in the event of a fraudulent situation, the supervisory institutions will not be able to protect the consumer. In order to address this problem, the aim of this study is to develop recommendations on the legal framework of gambling advertising restrictions in order to ensure the protection of consumer rights. Document analysis was used for the research, in order to analyze the existing legal framework, where the prohibition of gambling advertising is stipulated, using the interpretation method. A case analysis was used for the evaluation of the operation of the legal framework, examining the important court practice, which significantly influenced the translation and application of the legal norm prohibiting gambling in practice. These obtained theoretical insights were discussed in in-depth interviews with six experts in the field, forming empirical insights based on qualitative data. Both types of insights were compared and in the process of iteration, research results were obtained and proposals were put forward. The study is compiled on 73 pages. It was concluded that the gambling industry needs special monitoring, but its restrictions must be proportionate. Advertising is an important part of the business, the complete ban of which can affect the potential profits. Consequently, the current gambling advertising restriction prevents gambling organizers from presenting their licensed services, which at the same time encourages consumers to choose other more recognizable operators from the advertisements they see, without realizing the existing risk. Therefore, gambling advertising should not be banned, but should be strictly limited in a way that educates players about licensed operators, the risk of addiction and where to go for help.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.subjectazartspēleslv-LV
dc.subjectazartspēļu nozarelv-LV
dc.subjectreklāmas ierobežojumilv-LV
dc.subjectazartspēļu reklāmas ierobežojumilv-LV
dc.subjectgamblingen-UK
dc.subjectgambling industryen-UK
dc.subjectadvertising restrictionsen-UK
dc.subjectgambling advertising restrictionsen-UK
dc.titleAzartspēļu reklāmas ierobežojumu analīze Latvijā un Eiropas Savienībālv-LV
dc.title.alternativeAnalysis of gambling advertising restrictions in Latvia and the European Unionen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen-UK
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.