Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSanita Šuriņa-
dc.contributor.advisorBaiba Pumpiņa-
dc.contributor.authorSolvita Pleinica-
dc.contributor.otherSabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Public Health and Social Welfareen-UK
dc.date.accessioned2023-07-15T21:30:56Z-
dc.date.available2023-07-15T21:30:56Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/13637-
dc.descriptionSupervīzijalv-LV
dc.descriptionSupervisionen-UK
dc.descriptionIzglītība, pedagoģija un sportslv-LV
dc.descriptionEducation, Pedagogy and Sportsen-UK
dc.description.abstractMaģistra darba mērķis bija izstrādāt un aprobēt metodi virtuālajā realitātē konfliktu risinājumu prasmju pilnveidei pedagogiem individuālās supervīzijās. Darba teorētiskais pamatojums ir balstīts uz supervīzijas teorētiskajiem aspektiem, un to nozīmīgumu konfliktu risināšanā pedagogu prasmju pilnveidošanai, izmantojot virtuālo realitāti. Pētījums tika veikts trīs posmos. Katrs posms balstās uz iepriekšējā posmā iegūtajiem rezultātiem. Pirmā posma divos apakšposmos tika iegūtas pedagogu (N=10) vistipiskākās konflikta situācijas starp izglītojamiem, kuras piedzīvotas profesionālā darba vidē, kā arī ekspertu (N=9) novērtējums par visatbilstošākajām konflikta situācijām pedagoģisko prasmju pilnveidošanai. Otrā posma trīs apakšposmos visatbilstošākās konflikta situācijas tika nofilmētas un ievietotas virtuālās realitātes programmā un brillēs, tika iegūts ekspertu (N=5) viedoklis par metodes un tās instrukcijas atbilstību supervīzijai, kā arī iegūts ekspertu (N=2) viedoklis par metodes tehnisko atbilstību virtuālajai realitātei. Noslēdzošajā posmā metode tika aprobēta. Tika novadītas klātienes individuālās supervīzijas pedagogiem (N=10), organizētas klātienes intervijas, iegūstot pieredzes un viedokļa datus par piedzīvoto supervīzijās, izmantojot šo metodi. Galvenie rezultāti: tika noskaidrots, ka metode “Virtuālās realitātes izmantošana konfliktu risināšanas prasmju pilnveidei pedagogiem individuālās supervīzijās” un izstrādātā instrukcija, ir izmantojama individuālās supervīzijās. Tika secināts, ka: 1) metodi ir iespējams izmantot supervīzijās, ja supervīzijā pieteiktais gadījums ir saistīts ar konflikta situācijām un to risināšanu profesionālā vidē; 2) metodi ir iespējams izmantot izglītojošās supervīzijās, pilnveidojot pedagoga prasmes konflikta risināšanā; 3) balstoties uz ekspertu vērtējumiem, metode var būt noderīga pedagogu prasmju pilnveidošanai konflikta risināšanā, atrodot veiksmīgāko konflikta risināšanas stratēģiju un modelējot konflikta risināšanas soļus; 4) metode palīdz izprast emocijas, uzvedību un vajadzības, kādas rodas konflikta situācijās pedagogiem un citiem konfliktā iesaistītajiem.lv-LV
dc.description.abstractThe aim of the Master's Thesis was to develop and approve a method in virtual reality for the improvement of conflict resolution skills for educators in individual supervisions. The theoretical part of the thesis is based on the theoretical aspects of supervision and their importance in conflict resolution for the improvement of educators' skills using virtual reality. The study was conducted in three stages, each stage building on the results obtained in the previous stage. In the two sub-stages of the first stage, the most typical conflict situations between students experienced by educators (N=10) in a professional work environment were obtained, as well as experts' (N=9) assessment of the most relevant conflict situations for improvement of pedagogical skills. In the three sub-stages of the second stage, the most relevant conflict situations were filmed and placed in a virtual reality program and glasses, the opinion of experts (N=5) on the suitability of the method and its instructions for supervision, as well as the opinion of experts (N=2) on the technical suitability of the method for virtual reality was obtained. In the final stage, the method was approved. Individual supervisions for educators (N=10) were conducted in person, interviews were organised in person by obtaining experience and opinion data about what was experienced in supervisions by using this method. Main results: it was found that the method Use of virtual reality for improving conflict resolution skills for educators in individual supervisions and the developed instruction can be used in individual supervisions. It was concluded that: 1) it is possible to use the method in supervisions, if the case reported in supervision is related to conflict situations and their resolution in a professional environment; 2) it is possible to use the method in educational supervisions by improving the educator’s skills in conflict resolution; 3) based on experts' evaluations, the method can be helpful for improving the educators’ skills in conflict resolution by finding the most successful conflict resolution strategy and modelling conflict resolution steps; 4) the method helps to understand the emotions, behaviour and needs that arise in conflict situations for educators and others involved in the conflict.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.subjectindividuālā supervīzijalv-LV
dc.subjectmetode supervīzijailv-LV
dc.subjectprasmju pilnveide pedagogiemlv-LV
dc.subjectkonfliktilv-LV
dc.subjectkonfliktu risināšanas stratēģijaslv-LV
dc.subjectvirtuālā realitātelv-LV
dc.subjectindividual supervisionen-UK
dc.subjectmethod for supervisionen-UK
dc.subjectskill development for educatorsen-UK
dc.subjectconflictsen-UK
dc.subjectconflict resolution strategiesen-UK
dc.subjectvirtual realityen-UK
dc.titleVirtuālās realitātes izmantošana konfliktu risināšanas prasmju pilnveidei pedagogiem individuālās supervīzijāslv-LV
dc.title.alternativeUse of virtual reality for improving conflict resolution skills for educators in individual supervisionsen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen-UK
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.