Title: Sociālo mediju platformas Facebook izmantojums aktīva dzīvesveida veicināšanai jauniešu auditorijā: biedrību Ghetto Games un Reāls Piedzīvojums 2022. gadā realizētās komunikācijas analīze.
Other Titles: The use of the social media platform Facebook for active lifestyle promotion in youngster audience: case analysis of communication of two NGO Ghetto Games and Reāls Piedzīvojums in 2022.
Authors: Līga Ozoliņa
Artūrs Treicis
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: Biedrība;sociālie mediji;aktīvs dzīvesveids;jaunieši;komunikācija.;Social media;active lifestyle;nongovernmental organizations;youth;communication.
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Darba autors: Artūrs Treicis Darba tēma: Sociālo mediju platformas Facebook izmantojums aktīva dzīvesveida veicināšanai jauniešu auditorijā: biedrību Ghetto Games un Reāls Piedzīvojums 2022. gadā realizētās komunikācijas analīze. Darba zinātniskā vadītāja: Mg.sc.soc, Komunikācija un mediju studijas, Līga Ozoliņa Apzinoties mazaktīva dzīvesveida problēmas nopietnību, par īpašām programmām un informatīvajām kampaņām domā gan starptautiskās organizācijas, gan nacionālās valstis, kā arī nevalstiskā sektora organizācijas. Arī Latvijā pēdējos gados ir sākusies aktīva fizisko aktivitāšu veicinoša darbība. Šo aktivitāšu mērķis ir panākt, lai kustības kļūtu par ikdienas paradumu, nevis tikai kampaņveidīgām aktivitātēm. Šī mērķa vārdā ir izveidojušās pat īpašas kopienas, kuru sekotājus vieno aizraušanās ar specifiskām fiziskajām aktivitātēm un dzīves filozofija. Daļa no šo kopienu būtības ir arī iespēja komunicēt un dalīties ar personīgo un organizāciju darbības saturu sociālo mediju platformās, tādējādi popularizējot aktīvu dzīvesveidu. Šī darba mērķis ir noskaidrot, kā divas Latvijā darbojošās nevalstiskās organizācijas - “Ghetto Games” un “Reāls Piedzīvojums” - veido komunikāciju ar jauniešiem sociālo mediju platformā Facebook, lai veicinātu aktīvu dzīvesveidu un mudinātu jauniešus tam pievērsties. Kvantitatīvā kontentanalīze tika pētīta ar mērķi noskaidrot, kādu saturu piedāvā organizāciju konti sociālo mediju platformā Facebook un kādu reakciju izraisa abu organizāciju Facebook platformas profilā publicētais saturs – kuri satura formāti veicina lielāku iesaisti, mijiedarbību un mērķauditorijas atgriezenisko saiti. Kopumā tika analizētas “Ghetto Games” 594 publikācijas un “Reāls Piedzīvojums”174 publikācijas. Izstrādājot kontentanalīzes kodus, visi vēstījumi tika iedalīti pēc teksta satura un formāta veida, identificējot - 8 dažādus satura nodošanas veidus un satura tematikas, kā arī 21 dažādus satura veidus, kas atbilst ziņu saturam, ko izplata abas organizācijas. Aptauja tika izmantota, lai noskaidrotu kā jauniešu auditorija vērtē “Ghetto Games” un “Reāls Piedzīvojums” piedāvāto saturu un tā ietekmi uz viņu vēlmi regulāri nodarboties ar fiziskām aktivitātēm. Kopējais sasniegtais respondentu skaits bija 149 respondenti, no kuriem pētījumā pēc kritērijiem (13-25 gadu veci jaunieši, kas lieto Facebook platformu bija 71 respondents. Tika veikta daļēji strukturētā intervija ar “Ghetto Games” pārstāvi Anniju Bogdanovu, jo pēdējā brīdī intervija no Reāls Piedzīvojums puses tika atteikta. Intervijas galvenais mērķis bija noskaidrot, kāda ir pieņemtā ietekme (self perceived) analizēto organizāciju īstenotajai komunikācijai, veicinot jauniešu informētību par fiziskajām aktivitātēm un, vai organizācijai ir izstrādātas komunikācijas stratēģijas, kā piesaistīt jauniešus veselīga dzīvesveida aktivitātēm. Varēja secināt, ka jauniešus interesē Facebook konti un to saturs par aktīvu dzīvesveidu, jo 58% respondentu jeb 41 respondents iegūst informā
Author: Artūrs Treicis The topic of the thesis. The use of the social media platform Facebook to promote an active lifestyle among young people: an analysis of the communication implemented by the associations Ghetto Games and Reāls Piedzīvojums in 2022. Scientific supervisor of the work: Mg.sc.soc, Communication and Media Studies, Līga Ozoliņa Recognising the seriousness of the problem of sedentary lifestyles, international organisations, nation states and the non-governmental sector are thinking about specific programmes and information campaigns. In Latvia, too, active promotion of physical activity has begun in recent years. The aim is to make exercise a daily habit and not just a campaign activity. In pursuit of this goal, specific communities have even emerged whose followers share a passion for specific physical activities and a philosophy of life. Part of the essence of these communities is also the possibility to communicate and share personal and organisational content on social media platforms, thus promoting an active lifestyle. The aim of this paper is to investigate how two Latvian NGOs, Ghetto Games and Reāls Piedzīvojums, communicate with young people on the social media platform Facebook to promote active lifestyles and encourage young people to adopt them. The quantitative content analysis aimed to find out what content is offered by the organisations' accounts on the social media platform Facebook and what reactions are triggered by the content posted on the Facebook profiles of both organisations - which content formats lead to more engagement, interaction and feedback from the target audience. In total, 594 posts by Ghetto Games and 174 posts by Real Adventure were analysed. In developing the codes for the content analysis, all messages were categorised according to the type of textual content format, identifying - 8 different types of content delivery, and content themes - 21 different types of content, corresponding to the message content disseminated by the two organisations. The survey was used to find out how young audiences perceive the content offered by Ghetto Games and Real Adventure and its impact on their willingness to engage in regular physical activity. The total number of respondents reached was 149, with 71 respondents according to the criteria of being 13-25 years old and using the Facebook platform. A semi-structured interview was conducted with Annie Bogdanov from Ghetto Games, as the interview was declined at the last minute by Reals Piedzīvojums. The main objective of the interview was to find out what is the self-perceived impact of the analysed organisations' communication in raising awareness of physical activity among young people and whether the organisation has developed communication strategies to attract young people to healthy lifestyle activities. It was found that young people are interested in Facebook accounts and their content on active lifestyles, as 58% of respondents or 4
Description: Stratēģiskā un sabiedrisko attiecību vadība
Strategic and Public Relations Management
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.