Title: AS "Latvijas valsts meži" un Dabas aizsardzības pārvaldes digitālās komunikācijas stratēģijas analīze par atbildīgu dabas tūrismu pēcpandēmijas laikā.
Other Titles: Analysis of the digital communication strategy of “Latvia’s State forests” and Nature Conservation Agency for responsible nature tourism in the post-pandemic period.
Authors: Ruta Siliņa
Sanita Korčelli
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: Atbildīgs dabas tūrisms;stratēģiska komunikācija;AIDA modelis;digitālā komunikācija;Responsible nature tourism;strategic communication;AIDA model
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Maģistra darba nosaukums ir “AS “Latvijas valsts meži” un Dabas aizsardzības pārvaldes digitālās komunikācijas stratēģijas analīze par atbildīgu dabas tūrismu pēcpandēmijas laikā”. Darba mērķis ir izanalizēt, kādu digitālās komunikācijas stratēģiju abas organizācijas īstenoja Covid–19 pēcpandēmijas laikā, lai, informējot dabā gājējus par dabas tūrismu, līdzsvarotu informāciju par došanos dabā un tās saudzēšanu. Teorētiskajā daļā tiek veikts stratēģiskās komunikācijas raksturojums, apskatot tās ietvaros lietotās sabiedrisko attiecību pieejas, kā arī sociālā mārketinga un AIDA modeļa ietekmi uz sabiedrības uzvedības maiņu. Vides komunikācijas koncepta analīze, noskaidrojot izmantotos digitālās komunikācijas paņēmienus, sniedz iespēju aplūkot to ietekmi uzmanības iegūšanai un plānotās uzvedības maiņas īstenošanai. Papildus tiek apskatīti digitālās komunikācijas kanāli, lielāku uzmanību pievēršot tīmekļvietnēm un sociālajiem medijiem. Savukārt teorētiskās daļas noslēgumā tiek sniegts dabas tūrisma vispārīgs raksturojums, atklājot komunikācijas īstenošanai būtiskus tūrisma nozares jautājumus, kā piemēram, atbildīga tūrisma nodrošināšana un dabā gājēju ietekmes uz vidi mazināšana Latvijā un Eiropā. Empīriskajā daļā tiek veikta AS “Latvijas valsts meži” un Dabas aizsardzības pārvaldes komunikācijas stratēģijas analīze, atklājot sasaisti ar Latvijas Ilgtspējīgas attīstības stratēģijas līdz 2030. gadam izvirzītās prioritātes – daba kā nākotnes kapitāls – īstenošanu. Pēc dokumentu analīzes tiek veikta pētāmo organizāciju komunikācijas ekspertu intervijas par komunikācijas stratēģijas paņēmieniem un tika veiktas komunikācijas un tūrisma nozares ekspertu intervijas, lai gūtu vērtējumu par digitālās komunikācijas stratēģijas panākumiem atbildīga dabas tūrisma veicināšanā. Lai atbildētu uz jautājumu: “kādu komunikācijas stratēģiju organizācijas īstenoja, aicinot doties dabā un vienlaikus saudzēt dabas vērtības?”, tika veikta AS “Latvijas valsts meži” un Dabas aizsardzības pārvaldes tīmekļvietnes un sociālā medija “Facebook” satura analīze par dabas tūrisma tēmu. Pētījuma rezultātā tiek secināts, ka organizācijas izmanto digitālās komunikācijas sniegtās iespējas, lai, izmantojot dažādus kanālus un auditorijas iesaistes iespējas, informētu dabā gājējus par atbildīgu dabas tūrismu. Taču, balstoties uz AIDA modeli, ir secināms, ka pēc dabā gājēju uzmanības piesaistīšanas un intereses radīšanas, atsevišķos gadījumos vērojama vēlme rīkoties un noslēgumā – vēlme rīkoties. Organizācijas izveidojušas dažādus digitālās komunikācijas kanālus pēcpandēmijas laikā, lai uzrunātu plašāku auditoriju. Pārdomāta un plānota stratēģiska komunikācija visos kanālos, izskatot arī sadarbības iespējas, veicinātu plašāku sabiedrības izpratni un uzvedības maiņu atbildīgam dabas tūrisma mērķim.
The title of the master's thesis is " Analysis of the digital communication strategy of “Latvia’s State forests” and Nature Conservation Agency for responsible nature tourism in the post-pandemic period". The aim of the work is to analyze what digital communication strategy was implemented during the post-Covid-19 pandemic by these two organization in order to balance information about going out into nature and preserving it while informing nature walkers about nature tourism. The theoretical part describes the characteristics of strategic communication, examining the public relations approaches used within it, as well as the impact of social marketing and the AIDA model on changing public behavior. The analysis of the concept of environmental communication, clarifying the used digital communication techniques, provides an opportunity to look at their impact on gaining attention and implementing the planned behavior change. In addition, digital communication channels are examined, with a greater focus on websites and social media. On the other hand, at the end of the theoretical part, a general description of nature tourism is given, revealing the issues of the tourism industry that are essential for the implementation of communication, such as ensuring responsible tourism and reducing the impact of nature walkers on the environment in Latvia and Europe. In the empirical part, an analysis of the communication strategy of “Latvia’s State forests” and Nature Conservation Agency is described, revealing the connection with the implementation of the priority set by the Sustainable Development Strategy of Latvia until 2030 - nature as future capital. After document analysis, interviews of communication experts of the researched organizations are conducted on communication strategy techniques, and interviews of communication and tourism industry experts were conducted in order to get an assessment of the success of the digital communication strategy in promoting responsible nature tourism. In order to answer the question: "what communication strategy did the organizations implement, inviting them to go out into nature and at the same time preserve natural values?", an analysis of the content of the website of “Latvia’s State forests” and Nature Conservation Agency and the social media "Facebook" on the topic of nature tourism was carried out. As a result of the research, the conclusion is that these organizations use the opportunities provided by digital communication to inform nature walkers about responsible nature tourism using various channels and audience engagement opportunities. However, based on the AIDA model, it can be concluded that after attracting the attention of nature walkers and creating interest, in some cases there is a desire to act and in the end – a desire to act. Organizations have created various digital communication channels in the post-pandemic period to reach a wider audience. Thoughtful and planned strategic communication i
Description: Stratēģiskā un sabiedrisko attiecību vadība
Strategic and Public Relations Management
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Maģistra darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Komunikacijas_fakultate_SSAM_2023_Sanita_Korcelli_054041.pdfMaģistra darbs1.73 MBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
2023_KF_SSAV_Korcelli_Sanita.pdfNoslēguma darba pielikums769.05 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.