Title: Komunikācijas aģentūras atbalsts klientiem krīžu komunikācijā.
Other Titles: Communication agency's support to clients in crisis communication.
Authors: Ruta Siliņa
Marta Nikola Zīle
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: krīžu komunikācija;komunikācijas aģentūra;sadarbība ar klientiem;crisis communication;communication agency;cooperation with clients
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Viens no krīzes raksturlielumiem ir tās pēkšņums, patiesībā organizācijā krīze nav uzskatāma par pēkšņu notikumu, tā var būt dažādās formās, nosakot riskus var paredzēt potenciālās krīzes, bet svarīgi ir saprast, ka tās vienmēr destabilizēs situāciju organizācijā un būs nepieciešams ātri reaģēt uz to. Komunikācija ir viens no elementiem, kas var palīdzēt samazināt krīzes ietekmi. Maģistra darba tēma ir “Komunikācijas aģentūras atbalsts klientiem krīžu komunikācijā”. Šī pētījuma mērķis ir izpētīt komunikācijas un sabiedrisko attiecību aģentūras “LEAD. Korporatīvā komunikācija” sniegto atbalstu saviem klientiem krīžu komunikācijā, apskatot dažādas situācijas trīs krīzes posmos caur vairāku klientu gadījumiem, parādot, kā atšķiras aģentūras sniegtais atbalsts katrā no posmiem. Darbs ir sadalīts teorētiskajā un pētnieciskajā daļā. Teorētiskā bāze tiek veidota, balstoties uz Deivida Berlo (David Berlo) komunikācijas modeli, vispārīgi analizējot krīžu pārvaldību un tajā ietilpstošo krīžu komunikāciju, kā arī apskatot komunikācijas aģentūras un klientu sadarbību krīžu komunikācijas kontekstā, izdalot katru no krīzes posmiem. Pētnieciskajā daļā tiek aprakstītas kvalitatīvās pētījuma metodes, kas tika izmantotas, kā arī pētījuma laikā iegūtie dati par aģentūras definētajiem un realitātē īstenotajiem atbalsta veidiem krīžu komunikācijā. Šajā pētījumā komunikācijas aģentūras un klientu sadarbība, kā arī sniegtā atbalsta gadījumu apskats ir sadalīts atbilstoši trīs krīžu komunikācijas posmiem, kas atšķiras, līdz ar to pieprasot rīkoties citādāk katrā no tiem. Pētījuma laikā izkristalizējās vairāki aspekti gan no aģentūras, gan klientu puses, kas būtu jāņem vērā, lai sadarbība krīžu komunikācijas kontekstā starp aģentūru un klientiem būtu veiksmīga un produktīva, un kas tika aprakstīti pētnieciskajā daļā kā vadlīnijas iepriekš minētajai sadarbībai. Maģistra darbā aprakstīto pētījumu varētu izvērst, apskatot un salīdzinot vairāku komunikācijas aģentūru sniegto atbalstu klientiem krīžu komunikācijās kontekstā, kā arī izdalīt dažādas krīžu kategorijas un pētīt, vai sniegtais atbalsts krīžu komunikācijā atšķiras atkarībā no krīžu kategorijas, vai tomēr pamatdarbības ir vienādas.
One of the characteristics of a crisis is its suddenness, in fact, a crisis in an organization is not considered a sudden event, it can take different forms, potential crises can be predicted by determining risks, but it is important to understand that they will always destabilize the situation in the organization and it will require a quick response. Communication is one of the elements that can help reduce the impact of a crisis. Title of the master’s thesis is “Communication agency’s support to clients in crisis communication”. The aim of this research is to analyse the communication and public relations agency’s “LEAD. Corporate Communication” provided support to its clients in crisis communication, looking at different situations in three stages of a crisis through the cases of several clients, showing how the support provided by the agency differs in each of the stages. The work is divided in two parts – theroretical and empirical. The study is based on David Berlo’s communication model, by generally analyzing crisis management and the crisis communication included in it, as well as analyzing the cooperation of communication agency and its clients in the context of crisis communication, separating each of the stages of the crisis. Qualitative study methods that have been used are described in empirical section, as well as the data obtained during the research about the types of support defined by the agency and implemented in reality in crisis communication. In this research, the cooperation between communication agency and clients, as well as the review of cases of support provided, is divided according to three stages of crisis communication, which are different, thus requiring different actions in each of them. During the research, several aspects from both the agency’s and the clients’ side highlighted, which should be taken into account in order for cooperation in the context of crisis communication between the agency and clients to be successful and productive, and which were described in the research part as guidelines for the aforementioned cooperation. The research could be developed by analyzing and comparing the support provided by different communication agencies to clients in the context of crisis communication, as well as distinguishing different crisis categories and studying whether the support provided in crisis communication differs depending on the crisis category, or whether the basic activities are still the same.
Description: Stratēģiskā un sabiedrisko attiecību vadība
Strategic and Public Relations Management
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.