Title: Uzņēmuma SIA “Tet” 2022. gada korporatīvās sociālās atbildības stratēģijas, prioritāro virzienu un īstenoto iniciatīvu analīze.
Other Titles: Analysis of SIA “Tet” corporate social responsibility strategy, priority themes and initiatives in 2022.
Authors: Lāsma Šķestere
Renāte Pelša
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: zīmolvedība;korporatīvā sociālā atbildība;ESG stratēģija;iesaistītās puses;iniciatīva;nozīmīgums;branding;corporate social responsibility;ESG strategy;stakeholders;initiative;relevance
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Maģistra darba tēma ir “Uzņēmuma SIA “Tet” 2022. gada korporatīvās sociālās atbildības stratēģijas, prioritāro virzienu un īstenoto iniciatīvu analīze”. Tēmas aktualitāti nosaka augošā korporatīvās sociālās atbildības, kā arī biznesa ilgtspējas nozīme ikvienā uzņēmējdarbības modelī. SIA “Tet” 2022. gada stratēģijā kā viens no būtiskākajiem attīstības virzieniem tika iezīmēta biznesa ilgtspējas un ESG (Environment, Social, Governance) jeb uzņēmuma vides, sociālās atbildības un pārvaldības stratēģijas izstrāde un ieviešana. Sociālajai atbildībai iekļaujoties ESG virzienos, būtiski atskatīties uz 2022. gadā paveikto korporatīvās sociālās atbildības jomā, kas turpmāk tiešā veidā sasauksies ar uzņēmuma ESG mērķiem. Darba mērķis ir analizēt uzņēmuma “Tet” īstenotās korporatīvas sociālās atbildības prioritāros virzienus un īstenotās iniciatīvas 2022. gadā, kā arī ar aptaujas palīdzību izpētīt šo iniciatīvu uztveri mērķauditorijā. Maģistra darbs sastāv no ievada, teorētiskās un empīriskās daļas, diskusijas, nobeiguma un izmantoto informācijas avotu saraksta. Teorētiskās daļas nodaļās un apakšnodaļās aprakstīta zīmolvedība un zīmola komunikācija, korporatīvā sociālā atbildība, tajā skaitā apskatīta trīskāršā kritērija un iesaistīto pušu teorija, kā arī izklāstīts maģistra darbā pielietoto pētniecības metožu teorētisks apkopojums. Darbā izmantota jauktā pētījuma metodoloģija – daļēji strukturētās intervijas ar uzņēmuma “Tet” pārstāvēm, kā arī interneta aptauja, lai noskaidrotu respondentu viedokli par uzņēmuma “Tet” korporatīvas sociālās atbildības prioritārajiem virzieniem un īstenotajām iniciatīvām 2022. gadā, kā arī izpētīt šo iniciatīvu nozīmīgumu. Pētījumā iegūtie dati sniedz ieskatu uzņēmuma “Tet” korporatīvās sociālās atbildības stratēģiskajā pamatojumā, iniciatīvu plānošanā, izstrādē, komunikācijā, rezultātu mērīšanā, kā arī ļauj novērtēt respondentu viedokli par uzņēmuma 2022. gadā veiktajām korporatīvās sociālās atbildības iniciatīvām un to tematiskajiem virzieniem. Apkopotie dati liecina, ka mērķauditorija piešķir lielu nozīmi vienotām vērtībām, izvēloties zīmolus, kurus patērēs. Visnozīmīgākās iniciatīvas ir tās, kuru mērķi auditorijai ir pilnībā saprotami, tajās iespējams identificēt savas vajadzības un problēmjautājumus, kā arī rast risinājumus. Tā kā viszemākā izpratne ir par klimata un aprites ekonomikas iniciatīvām, kā arī mērķauditorija tās nevērtē kā personīgi nozīmīgas, uzņēmumam vajadzētu pievērsties skaidrošanas funkcijai un piešķirt iniciatīvām personīgu nozīmi, padarot vides jautājumus tuvākus cilvēku ikdienai. Darbā iegūtie dati var tikt izmantoti uzņēmumam nākotnē plānojot un attīstot korporatīvās sociālās atbildības tēmas un iniciatīvas, kuras mērķauditorijai ir patiesi nozīmīgas un aktuālas, saglabājot kompetenci jau iepriekš definētajos prioritārajos virzienos.
The topic of the master thesis is "Analysis of SIA “Tet” corporate social responsibility strategy, priority themes and initiatives in 2022." The relevance of the topic is determined by the growing importance of corporate social responsibility as well as business sustainability in any business model. At the end of 2021, “Tet's” strategy identified the development and implementation of business sustainability and ESG (Environment, Social, Governance) strategy as one of the key areas. As social responsibility is integrated into the ESG strands, it is important to look back at the progress made in 2022 in the themes of corporate social responsibility, which will be directly aligned with the company's ESG objectives in the future. The aim of this paper is to analyse the corporate social responsibility priorities and initiatives implemented by “Tet” in 2022 and to explore the relevance of these initiatives through a survey. The master thesis consists of an introduction, theoretical and empirical parts, a discussion, a conclusion, and a list of sources of information used. The chapters and subsections of the theoretical part describe branding and brand communication, corporate social responsibility, including the triple bottom line and stakeholder theory, as well as a theoretical summary of the research methods applied in the master's thesis. The thesis uses a mixed research methodology of semi-structured interviews with “Tet” representatives and an online survey to ascertain respondents' views on “Tet's” corporate social responsibility priorities and initiatives in 2022 and to explore the relevance of these initiatives. The data obtained in the study provide insight into the strategic rationale of “Tet's” corporate social responsibility, planning, development, communication, and measurement of results, as well as the respondents' opinion on the company's corporate social responsibility initiatives and their thematic directions in 2022. The data collected show that the target audience attaches great importance to shared values when choosing the brands they will consume. The most important initiatives are those whose objectives are fully understood by the audience, where it is possible to identify their needs and concerns and to find solutions. As awareness of climate and circular economy initiatives is lowest and the target audience does not see them as personally meaningful, the company should focus on the explanatory function, increase awareness of the issues and give personal meaning to the initiatives, bringing environmental issues closer to people's everyday lives. The findings of this work can be used by the company in the future to plan and develop corporate social responsibility initiatives that are truly relevant and topical for the target audience while maintaining competence in the priority areas defined above.
Description: Stratēģiskā un sabiedrisko attiecību vadība
Strategic and Public Relations Management
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Maģistra darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.