Title: Dažādības vadība Sabiedrības integrācijas fonda dažādības veicināšanas programmas dalīborganizācijās.
Other Titles: Diversity management in the member organizations of Society Integration Funds' program "Promoting diversity".
Authors: Ivans Jānis Mihailovs
Laura Reisele-Mežinska
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: dažādības vadība;diskriminācija;Sabiedrības integrācijas fonds;dažādības vadības komunikācija;diversity management;discrimination;Society Integration Fund;diversity management communication
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Maģistra darba “Dažādības vadība Sabiedrības integrācijas fonda dažādības veicināšanas programmas dalīborganizācijās” mērķis ir noskaidrot, kāda ir SIF programmas “Dažādības veicināšana” kustības “Dažādībā ir spēks” dalīborganizāciju dažādības vadības prakse un kā dažādības vadība izpaužas šo organizāciju komunikācijā ar darbiniekiem. Teorijas daļā galvenokārt apskatītas izplatītākās dažādības vadības pieejas (Keil u.c.), dažādība darbinieku atlasē (Mondal), diskriminācijas teorija – kognitīvā stila teorija (Allinson un Hayes), grupu aizspriedumi (Taylor un Doria); stratēģiskā komunikācija (Cropley, Falkheimer), komunikācija dažādības vadības kontekstā (Hubbard, Martin, Gruning, Cox), starppersonu komunikācijas teorijas – nedrošības mazināšana (Berger, Kramer) un sociālā identitāte (Tajfel un Turner), kā arī sniegta informācija par Sabiedrības integrācijas fondu un tā īstenoto “Dažādības veicināšanas” programmu. Pētījumā izmantota jauktā pētījuma metodoloģija – kvantitatīvās un kvalitatīvas metodes: Sabiedrības integrācijas fonda programmas kustības “Dažādībā ir spēks” organizāciju aptauja, dalīborganizāciju pārstāvju fokusgrupas diskusija un daļēji strukturētās intervijas ar dažādības vadības jomas ekspertiem. Pētījuma rezultātā noskaidroti programmas “Dažādības veicināšana” kustības “Dažādībā ir spēks” dalīboganizāciju visbiežāk ieviestā dažādības vadības prakse un skaidrota komunikācijas nozīme dažādības vadības veicināšanā. Iegūtie rezultāti liecina, ka programmas dalīborganizācijas dažādības vadību galvenokārt īsteno, lai piesaistītu un noturētu darbiniekus, kā arī lai uzlabotu organizācijas tēlu un reputāciju. Organizāciju starpā izpratne par dažādības vadības īstenošanu ir atšķirīga, tomēr pētījumā iezīmējās vispārējās tendences. Dalīborganizācijās īsteno dažādības vadības biznesa pieeju, atsevišķos gadījumos izmantojot atšķirību izmantošanas pieeju. Lai arī tiek īstenoti atsevišķi ar DV komunikāciju saistīti pasākumi, tomēr esošā prakse ir pilnveidojama, īpaši iekšējā komunikācijā un praksē ar darbiniekiem. Dalīborganizāciju vidū nepieciešams nostiprināt DV pamatelementus – organizācijas DV izpēti, tostarp darbinieku dažādības aspektus, izstrādāt DV stratēģiskos dokumentus un rīcības plānu dokumentu satura izpratnei darbinieku vidū, tai skaitā organizācijas iekšējās aktivitātēs integrēt regulāru darbinieku mijiedarbību ar strukturētas socializēšanās elementiem, iekļaujot neformālās mācīšanās metodes.
Master’s thesis “Diversity management in the member organizations of Society Integration Funds’ program “Promoting Diversity” aims to find out what is the practice of diversity management of member organizations of Society Integration Fund07 programs’ “Diversity Promotion” movement “In diversity is power” and how diversity management is apparent in the communication of these organizations with employees. In the theoretical part are mainly viewed the most common diversity management approaches (Keil et al.), diversity hire (Mondal), discrimination theory – cognitive style theory (Allinson and Hayes), group prejudices (Taylor and Doria); strategic communication (Cropley, Falkheimer), communication in the context of diversity management (Hubbard, Martin, Gruning, Cox), interpersonal communication theories – uncertainty reduction (Berger, Kramer) and social identity (Tajfel and Turner) theories, as well as the information about the Society Integration Foundation and its’s implemented program “Diversity Promotion”. The research uses a mixed research methodology – quantitative and qualitative methods: survey of organizations who are in the Society Integration Funds movement “Diversity is strength”, focus group discussion of representatives of these member organizations and semi-structured interviews with diversity management experts. As a result of the research, was clarified the most common diversity management practice by the member organizations of the “Diversity promotion” movement “In diversity is strength and explained the importance of communication in the practice of diversity management. The results show that member SIF programs mainly implement diversity management to attract and retain employees and improve the organization’s image and reputation. The understanding of the implementation of diversity management varies among organizations, however, the study identified general trends. Member organizations implement the diversity management business approach, in some cases using the approach of leveraging variety. Although organisations implement separate measures of diversity management communication, the existing practice can be improved, especially in internal communication and practice with employees. Among the member organizations, it is necessary to strengthen the fundamental elements of diversity management – research of the diversity management within the organization, develop diversity management strategic documents, and an action plan for the understanding of the content of the documents among employees, including integrating regular interaction of employees with elements of structured socialization into the internal activities of the organization, including informal learning methods.
Description: Stratēģiskā un sabiedrisko attiecību vadība
Strategic and Public Relations Management
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Maģistra darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.