Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorIveta Ludviga-
dc.contributor.authorKrista Otmane-
dc.contributor.otherSabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Public Health and Social Welfareen-UK
dc.date.accessioned2023-07-15T21:30:00Z-
dc.date.available2023-07-15T21:30:00Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/13552-
dc.descriptionVeselības vadībalv-LV
dc.descriptionHealth managementen-UK
dc.descriptionVeselības aprūpelv-LV
dc.descriptionHealth Careen-UK
dc.description.abstractMaģistra darba tēma “Ģenērisko medikamentu virzīšanas tirgū novērtējums un nepieciešamie uzlabojumi”. Ģenēriskajiem medikamentiem ir nozīmīga loma gan valsts sektorā, gan arī pacientiem, jo tie būtiski samazina par medikamentiem nepieciešamās izmaksas, nodrošinot tādu pašu efektivitāti un drošumu kā references zāles. Ģenērisko medikamentu patēriņš ar katru gadu pieaug visā pasaulē, tostarp Latvijā – saskaņā ar Zāļu valsts aģentūras datiem 2021. gadā 76% zāļu iepakojumu no visām sabiedrībai patērētajām zālēm, bija tieši ģenēriskie medikamenti. Lai gan mazākos farmācijas tirgos kā Latvija zemā ģenērisko produktu konkurence un jaunu farmaceitisko produktu pieejamība ir izaicinājums, aizvien pieaugošais patēriņš parāda, ka šo produktu virzīšanai tirgū ir lielas iespējas, tomēr tas ir sarežģīts process, kas ir atkarīgs no vairāku faktoru kopuma. Pamatojoties uz augstākminēto, darba mērķis ir apskatīt faktorus, kam ir ietekme uz ģenērisko medikamentu virzīšanu tirgū, identificēt galvenās problēmas, ar kurām saskaras patentbrīvo medikamentu ražotāji saistībā ar medikamentu virzīšanu tirgū un apzināt iespējamos risinājumus. Pētījuma galvenie uzdevumi ietver ģenērisko medikamentu virzīšanas tirgū teorētisko apskatu analīzi, ģenērisko medikamentu ražotāju viedokļa par būtiskākajiem sarežģījumiem un nepieciešamajām izmaiņām noskaidrošanu, kā arī ģimenes ārstu viedokļu par ģenēriskajiem medikamentiem noskaidrošanu, lai sagatavotu iespējamos risinājumus situācijas uzlabošanai. Pētījumā secināts, ka ģenērisko medikamentu virzīšanu tirgū būtiski varētu uzlabot harmonizācijas ieviešana oriģinālpreparātiem, kā arī papildus kritēriju iekļaušana gan slimnīcu konkursos, gan arī medikamentu iekļaušanai kompensējamo zāļu sarakstos. Ģimenes ārstu apmierinātība par ģenērisko medikamentu pieejamību Latvijas tirgū ir virs vidējā, līdz ar to tiek vērtēta kā pieņemama, tomēr ārstiem nepieciešams papildus detalizētāku informāciju par ģenērisko medikamentu sastāvu un tā priekšrocībām no citiem konkurentiem (esošās palīgvielās, konservanti). Maģistra darbs, 79 lapaspuses, 1 pielikums, 6 tabulas, 20 attēli un 65 informācijas avots. Otmane, Krista. Ģenērisko medikamentu virzīšanas tirgū novērtējums un nepieciešamie uzlabojumi. Maģistra darbs / zinātniskā vadītāja Dr. sc. administr., asoc. prof. Iveta Ludviga. Rīga: RSU, 2023. 79 lpp.: 20 il.lv-LV
dc.description.abstractThe theme of the master’s thesis is “Assesment of generic medicines promotion into market and improvements needed”. Generic medicines play an important role in the public sector and for patients, as they significantly reduce the cost of medicines while ensuring the same efficacy and safety as reference medicines. The consumption of generic medicines is increasing every year worldwide, including Latvia – according to the State Agency of Medicines of the Republic of Latvia, by 2021, 76% of all medicines, consumed by the public, was generic. Moreover, while competition for generic products is challenging in smaller pharmaceutical markets like Latvia, and the availability of new pharmaceutical products is quite low, the increasing consumption shows that there is great potential to drive these products to market. Therefore, the promotion of generic medicines is a complex process and depends on a combination of factors. Based on the mentioned above, the aim of the research is to analyze the factors that have an impact on generic medicines promotion, to identify the main problems faced by generic manufacturers with regard to generic promotion, and to identify possible solutions. The main objectives of the study include the analysis of theoretical reviews of generic medicines promotion, the clarification of generic medicines manufacturers' views on the main difficulties and necessary changes, and the clarification of general practioners views on generic medicines in order to prepare possible solutions to improve the situation. In the study concluded that the promotion of generic medicines could be significantly improved by the introduction of harmonisation for originator products, as well as by the inclusion of additional criteria for both hospital tenders and the inclusion of medicines on the reimbursement lists. In addition, satisfaction of general practitioners with the availability of generic medicines on the Latvian market is above average and therefore considered to be acceptable, but doctors need additional detailed information on the composition of generic medicines and their advantages over other competitors (existing excipients, preservatives). Master thesis, 79 pages, 1 appendix, 6 tables, 20 figures, 65 sources. Otmane, Krista. Assesment of generic medicines promotion into market and improvements needed. Master thesis / scientific lead Dr. sc. administr., asoc. prof. Iveta Ludviga. Riga: RSU, 2023, 79 pages.: 20 fig.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess-
dc.subjectĢenēriskie medikamentilv-LV
dc.subjectvirzīšana tirgūlv-LV
dc.subjectietekmējošie faktorilv-LV
dc.subjectGeneric medicinesen-UK
dc.subjectpromotion into marketen-UK
dc.subjectinfluencing factorsen-UK
dc.titleĢenērisko medikamentu regulējuma novērtējums un virzīšanas tirgū uzlabošanas iespējaslv-LV
dc.title.alternativeAssessment of Generic Drug Regulation and Opportunities for Improvement in Marketingen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen-UK
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.