Title: Pacientu pieredzes novērtēšana kā primārās aprūpes uzlabošanas stratēģija X uzņēmumā
Other Titles: Evaluation of Patient Experience as a Primary Care Improvement Strategy in Company X
Authors: Daiga Behmane
Anda Anna Kampe
Sabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultāte
Faculty of Public Health and Social Welfare
Keywords: Primārā veselības aprūpe;pacientu pieredze;Primary health care;patient experience
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Maģistra darba tēma ir “Pacienta pieredzes novērtēšana kā primārās aprūpes uzlabošanas stratēģija X uzņēmumā”. Primārā veselības aprūpe ir nozīmīgākais un pirmais veselības aprūpes sistēmas līmenis un pamats visu veselības sistēmu funkcionēšanai. Datu vākšana, ziņošana, novērtēšana var uzlabot pacientu pieredzi, kā arī radīt taustāmus ieguvumus primārās veselības aprūpes praksei un veselības aprūpes sistēmai kopumā, tā ir neatņemama veselības aprūpes kvalitātes sastāvdaļa un informācijas izmantošana var būt svarīga stratēģija, lai pārveidotu, pilnveidotu praksi. Darba mērķis ir noskaidrot pacientu pieredzi un to ietekmējošos faktorus, kas kopumā ļautu uzņēmumā uzlabot primārās veselības aprūpes procesa nodrošināšanu, izvirzot ieteikumus uzņēmuma stratēģijas pilnveidē pacientu pieredzes kontekstā. Galvenie uzdevumi ir literatūras analīze, pacientu pieredzes novērtēšana saņemto primārās veselības aprūpi uzņēmumā kā arī noskaidrot ekspertu viedokli par galvenajiem pilnveidojamajiem aspektiem un iespējamajiem risinājumiem primārās veselības aprūpes nodrošināšanā uzņēmumā X. Visvājāk īstenotie principi pēc pacientu pieredzes ir pakalpojumu vispusība, nepārtrauktība un koordinācija, turklāt tas, kādā mērā pacienti uzticas savam ģimenes ārstam un tas, kādā veidā tiek īstenota komunikācija visvairāk ietekmē gan pacienta kopējo apmierinātību ar saņemto servisu, gan vēlmi rekomendēt uzņēmumu citiem. Iegūtie rezultāti var tikt izmantoti uzņēmuma X veselības aprūpes procesa uzlabošanā un stratēģijas pilnveidē, uzlabojot tos procesus, kas pēc pētījuma datiem ir novērtēti viszemāk. Galvenie pilnveidojamie aspekti uzņēmumā ir uzlabot un pilnveidot sniegto pakalpojumu veidu un klāstu, veselības veicināšanas un profilaktisko pasākumu nodrošināšana, savstarpējās komunikācijas pilnveidošana, pakalpojumu pieteikšana un saziņa ar citām veselības aprūpes iestādēm. Uzņēmumam nepieciešams izvēlēties stratēģiju, kas sniedz iespēju tiekties pilnveidot uzņēmuma vājās puses, lai gūtu labumu no ārējām izdevībām, vienlaicīgi samazinātu uzņēmuma iespējamība tikt ietekmētam no ārējiem draudiem. Maģistra darbs, 114 lapaspuses, 10 pielikumi, 27 tabulas, 31 attēli, 66 informācijas avoti. Kampe, Anda Anna. Pacienta pieredzes novērtēšana kā primārās aprūpes uzlabošanas stratēģija X uzņēmumā. Maģistra darbs/ zinātniskais vadītājs Ph.D. Daiga Behmane. Rīga: RSU, 2023, 114 lpp.: 31 il.
The topic of the master's thesis is “Evaluation of patient experience as a primary care improvement strategy in company X”. Primary health care is the most important and first level of the health care system and the basis for the functioning of all health systems. Data collection, reporting, evaluation can improve the patient experience, as well as create tangible benefits for primary health care practice and the health care system as a whole, it is an integral part of the quality of health care and the use of information can be an important strategy to transform, improve practice. The aim of the work is to find out the patient experience and the factors affecting it, which would generally allow the company to improve the provision of the primary health care process, putting forward recommendations for the improvement of the company's strategy in the context of the patient experience. The main tasks are literature analysis, evaluation of the patients' experience in the company receiving primary health care, as well as finding out the opinion of experts on the main aspects to be improved and possible solutions in the provision of primary health care in the company X. According to patients' experience, weakest implemented principles are comprehensiveness, continuity and coordination of services, in addition, the degree to which patients trust their family doctor and the manner in which communication is carried out have the greatest impact on both the patient's overall satisfaction with the service received and the desire to recommend the company to others. The obtained results can be used in the improvement of company X's health care process and in the improvement of the strategy, improving those processes that are rated the lowest according to the research data. The main aspects to be enhanced in the company are to improve and refine the type and range of services provided, provision of health promotion and preventive measures, improvement of mutual communication, application of services and communication with other health care institutions. The company needs to choose a strategy that provides an opportunity to strive to upgrade the company's weaknesses in order to benefit from external opportunities, while at the same time reducing the possibility of the company being affected by external threats. Master's thesis, 114 pages, 10 appendixes, 27 tables, 31 images, 66 sources of information. Kampe, Anda Anna. Evaluating the patient experience as a strategy for improving primary care at Company X. Master's thesis/ scientific supervisor Ph.D. Daiga Behman. Riga: RSU, 2023, 114 pages: 31 il.
Description: Veselības vadība
Health management
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.