Title: Estētiskās ķirurģijas pakalpojumu kvalitātes novērtējums Veselības centrā 4 Dermataloģijas klīnikā uz pacientu centrētas aprūpes kontekstā
Other Titles: Assessment of the Quality of Aesthetic Surgery Services in the Health Center 4 Dermatalogy Clinic in the Context of Patient Centered Care
Authors: Iveta Ludviga
Karlīna Lapiņa
Sabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultāte
Faculty of Public Health and Social Welfare
Keywords: uz pacientu centrēta aprūpe;estētiskā medicīna;kvalitāte;novērtējums.;patient-centered care;aesthetic medicine;quality;assessment.
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Nosaukums: Estētiskās ķirurģijas pakalpojumu kvalitātes novērtējums Veselības centrā 4 Dermatoloģijas klīnikā uz pacientu centrētas aprūpes kontekstā. Aktualitāte: Attīstoties medicīnas tehnoloģiskiem risinājumiem, arī estētiskās medicīnas pakalpojumu sniegšanas kvalitāte un efektivitāte ilgtermiņā ir svarīgs priekšnoteikums konkrētas klīnikas pakalpojumu izvēlē un finansiālu asignējumu piesaistē un peļņā. Uz pacientu centrētas aprūpes pamatā ir individuāla pieeja veselības aprūpes procesam, kas ir fokusēta uz katra pacienta individuālu unikālu pieredzi, vajadzību īstenošanā, noteiktajā laika periodā. Viens no svarīgākajiem ārstniecības un aprūpes komandas uzdevumiem ir akcentēt pacientu vajadzības, un, pielietojot uz pacientu centrētas aprūpes modeli, izvirzīt aprūpes mērķus, orientējoties uz pacienta dzīves kvalitātes paaugstināšanu jaunajā līmenī. Pētījuma mērķis: izstrādāt medicīnisko pakalpojumu kvalitātes novērtēšanas metodiku un izvērtēt pacientu apkalpošanas kvalitāti Veselības centra 4 Dermatoloģijas klīnikā. Metodes: pētījumā piedalījās klīnikas pacienti (N=200). Pētījuma dati tika ievākti dalībniekiem, aizpildot autores izstrādātu anketu par kvalitātes praktisko realizāciju un nozīmi, saņemot estētiskās ķirurģijas pakalpojumus. Aptaujas izstrādē tika izmantots uz pacientu centrētas aprūpes modelis. Pacienti vērēja saņemto pakalpojumu, novērtējot pēc svarīguma 21apgalvojumu. Rezultāti: Estētisko pakalpojumu kvalitātes izpēte tiek īstenota noteiktas klīnikas darbības kontekstā, izmatojot divas metodikas (uz pacientu centrētu aprūpes modeli un visaptverošas kvalitātes vadības metodiku, medicīnas pakalpojumu novērtēšanā). Analizējot uz pacientu, centrētas aprūpes jautājumu kopu, pēc svarīguma tika atzīmēti apgalvojums, saistībā ar apmierinātību ar vizīti pie ārsta, uzticēšanos ārstam un ārsta ieinteresētību un profesionalitāti. No iegūtiem rezultātiem var secināt, ka pakalpojumu kvalitāti var novērtēt no dažādiem aspektiem, īpaši atzīmējot personāla profesionalitāti un komunikatīvās spējas. No iegūtiem datiem var secināt, ka vīriešiem kopējā apmierinātība ar pakalpojumu kvalitāti ir zemāka, nekā sievietēm Secinājumi: pētījuma sākumā definētais mērķis: izstrādāt medicīnisko pakalpojumu kvalitātes novērtēšanas metodiku un izvērtēt pacientu apkalpošanas kvalitāti Veselības centra 4 Dermatoloģijas klīnikā tika sasniegts. Pētījuma sākumā izvirzītā hipotēze: pacientiem svarīgākie pakalpojumu kvalitātes kritēriji ir atkarīgi no ārstējošā un aprūpes personāla profesionalitātes attīstības, kompetences un praktiska snieguma ir atstiprinājusies. Pētījuma jautājums: kādus kritērijus sniegto pakalpojumu kvalitātē var uzskatīt par svarīgākiem, kādus par mazāk svarīgākiem? tika atbildēts. Atslēgas vārdi: uz pacientu centrēta aprūpe, estētiskā medicīna, kvalitāte, novērtējums.
Title: assessment of the quality of aesthetic surgery services at the health center 4 dermatology clinic in the context of patient-centered care. Highlights: With the development of medical technological solutions, the quality and efficiency of the provision of aesthetic medical services in the long term is also an important prerequisite for the selection of the services of a particular clinic and the attraction and profit of financial allocations. Patient-centred care is based on an individual approach to the healthcare process, which focuses on individual unique experiences of each patient, the implementation of needs, within a given time frame. One of the most important tasks of the treatment and care team is to highlight patients' needs, and by applying a patient-centered care model, set care goals with a focus on raising a patient's quality of life at the new level. Objective of the study: to develop a methodology for evaluation of the quality of medical services and to evaluate the quality of patient service at the health center 4 dermatology clinic. Methods: clinical patients (N = 200) participated in the study. The study data was collected for participants by completing a questionnaire developed by the author on the practical realization and importance of quality while receiving aesthetic surgery services. A patient-centered care model was used to develop the survey. Patients evaluated the service received by the bullpen on the basis of 21 claims of importance. Results: Research on the quality of aesthetic services is carried out in the context of certain clinical activities using two methodologies (patient-centred care model and comprehensive quality management methodology, in the evaluation of medical services). An analysis of the patient, a cluster of centralised care issues, noted the allegation in terms of satisfaction with a visit to the doctor, trust in the doctor and the interest and professionalism of the doctor, by importance. From the results obtained, it can be concluded that the quality of services can be assessed from different perspectives, in particular by noting the professionalism and communicative abilities of staff. From the findings, it can be concluded that men have lower overall satisfaction with quality of service than women Conclusions: objective defined at the beginning of the study: developing a methodology for evaluating the quality of medical services and evaluating the quality of patient service at the health center 4 dermatology clinic was achieved. Baseline hypothesis: the key quality of service criteria for patients depend on the development, competence and practical performance of the health and care staff. Question of the study: What criteria can be considered more important in the quality of the services provided, what are the less important ones? answered. Keywords: patient-centered care, aesthetic medicine, quality, assessment.
Description: Veselības vadība
Health management
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.