Title: Patērētāju tiesību aizsardzības centra kompetence un tiesiskais regulējums patērētāju kolektīvo interešu uzraudzībā
Other Titles: Competence and legal framework of the Consumer Protection Centre in the supervision of the collective interests of consumers
Authors: Jolanta Dinsberga
Una Skopiņa
Juridiskā fakultāte
Faculty of Law
Keywords: Patērētāju kolektīvo interešu uzraudzības un īstenošanas problēmas patērētāju noslēgtajos līgumos;negodīgas komercprakses un reklāmas uzraudzībā.;Problems of monitoring and enforcing the collective interests of consumers in consumer contracts;unfair commercial practices and advertising.
Issue Date: 2022
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Maģistra darba nosaukums ir „Patērētāju tiesību aizsardzības centra kompetence un tiesiskais regulējums patērētāju kolektīvo interešu uzraudzībā”. Līdz ar Covid-19 radītajiem apstākļiem Patērētāju tiesību aizsardzības centrā būtiski pieaudzis saņemto iesniegumu un konsultāciju skaits saistībā ar līguma noteikumu, komercprakses un reklāmas izvērtēšanu, lūdzot risināt jautājumus, kas saistīti ar nepārvaramas varas ietekmi uz patērētāju noslēgtajiem līgumiem, kur normatīvajos aktos konstatējams līguma saistību izpildes nesamērīgums patērētāju un pakalpojuma sniedzēju starpā, kā arī līgumos iekļauti netaisnīgi līguma noteikumi. Tāpat arī jautājumi, kas saistīti ar Patērētāju tiesību aizsardzības centra kompetenci uzraugot satura veidotāju jeb influenceru aktīvo reklāmu izvietošanu sociālo tīklu platformās, īstenojot negodīgu komercpraksi. Līdz ar to maģistra darbā tiks izpētīta patērētāju kolektīvo interešu tiesiskā regulējuma īstenošana līgumos, komercprakses un reklāmas uzraudzībā, kā rezultātā sniegti secinājumi un priekšlikumi, lai Civillikumā iekļautu līgumslēdzēju pienākumu vienoties par nepārvaramas varas apstākļu, to iespējamo apjomu un sekām, iekļaušanu līgumā un piešķirt līgumslēdzējiem tiesības atkāpties no līguma, ja pamatoti pierāda, ka nepārvaramas varas apstākļi pārmērīgi apgrūtinājuši saistību izpildi. Sniegti autores secinājumi un priekšlikumi par Patērētāju tiesību aizsardzības likumā iekļautajām netaisnīgu līguma noteikumu pazīmēm un kādi grozījumi nepieciešami, lai, pamatojoties un Lietuvas un Igaunijas normatīvo aktu piemēru, papildinātu Negodīgas komercprakses aizlieguma likumu. Tāpat arī mainoties sabiedrības paradumiem aizvien vairāk aktīvi darbojoties sociālajos tīklos, tos izmantojot arī kā peļņas gūšanas avotu, tas ir, piedāvājot vai pārdodot preces vai pakalpojumus, tādējādi veidojot reklāmas, netiek ievērots Negodīgas komercprakses aizlieguma likums un tiek īstenota negodīga komercprakse. Līdz ar to, lai komercprakses īstenotājam būtu zināmas un skaidri saprotamas reklāmas prasības arī sociālo tīklu vidē, nepieciešams Reklāmas likumu papildināt ar prasības preču un pakalpojumu reklamēšanai sociālo tīklu vidē.
The title of the master’s “Competence and legal framework of the Consumer Protection Centre in the supervision of the collective interests of consumers”. Due to the circumstances created by Covid-19, the number of applications and consultations received by the Consumer Protection Center regarding the evaluation of contract terms, commercial practices and advertising has increased significantly, calling for the issues related to force majeure to the consumer to be addressed. agreements. disproportion between consumers and service providers; and contracts contain unfair contract terms. There are also issues related to the competence of the Consumer Rights Protection Center in monitoring the placement of active advertisements of content creators or influencers on social network platforms, implementing unfair commercial practices. Consequently, the implementation of the legal regulation of consumers' collective interests in contracts, supervision of commercial practices and advertising will be studied, as a result of which conclusions and proposals are provided to include in the Civil Law the obligation of contractors to agree on withdraw from the contract if it is reasonably proved that the circumstances of force majeure have made it excessively difficult to fulfill the obligations. The author's conclusions and proposals on the features of unfair contract terms included in the Consumer Rights Protection Law and what amendments are needed to supplement the Law on the Prohibition of Unfair Commercial Practices, based on the example of Lithuanian and Estonian legislation, are provided. Also, as society's habits change, they become more and more active in social networks, using them as a source of profit, i.e., offering or selling goods or services, thus creating advertisements, the Law on the Prohibition of Unfair Commercial Practices is not observed and unfair commercial practices are implemented. Therefore, in order for the implementer of commercial practice to have known and clearly understandable advertising requirements also in the environment of social networks, it is necessary to supplement the Advertising Law with requirements for advertising goods and services in the environment of social networks.
Description: Tiesību zinātne
Law Science
Tiesību zinātne
Law Science
Appears in Collections:Maģistra darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.