Title: Aptieku apmeklētāju apmierinātības ar farmaceitisko aprūpi novērtējums Latvijā.
Other Titles: Evaluation of pharmacy visitors satisfaction with pharmaceutical care in Latvia.
Authors: Diāna Arāja
Aļona Gabrene
Farmācijas fakultāte
Faculty of Pharmacy
Keywords: farmaceitiskā aprūpe;farmācija;pacientvērstā farmaceitiskā aprūpe;pacientu apmierinātība;pakalpojumu kvalitāte;OSCE;pharmaceutical care;pharmacy;patient-centred pharmaceutical care;pharmacist;patient satisfaction with
Issue Date: 2022
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Gabrene A. Aptieku apmeklētāju apmierinātības ar farmaceitisko aprūpi novērtējums Latvijā. Pētnieciskais darbs. Darba vadītāja Diāna Arāja. Rīgas Stradiņa Universitāte. Darbs sastāv no 44 lappusēm, 16 attēliem, 25 bibliogrāfijas avotiem latviešu un angļu valodā, 4 pielikumiem. Farmaceita loma ir paplašinājusies no vienkāršas zaļu izsniegšanas līdz pacientvērstai farmaceitiskajai aprūpei. Ir vairāki pētījumi, kuros bija iesaistīti gan farmācijas speciālisti, gan ārsti, gan aptieku apmeklētāji, tika pētīti farmaceitiskās aprūpes pakalpojumi. Pētījumu par konsultāciju sniegšanu, izsniedzot recepšu zāles aptieku apmeklētājam, kuri lieto zāles ar pilnīgu vai daļēju iegādes izdevumu kompensāciju no valsts budžeta līdzekļiem, izmantojot OSCE klientu apkalpošanas algoritmu, Latvijā praktiski nav. Pētījumā autore paredz "novērtēt apmierinātību" kā aptiekas apmeklētāju prasību un vajadzību analizēšanu un interpretēšanu. Aptieku apmeklētāju apmierinātība tiek uzskatīta par mērķi, kas ir jāsasniedz, sniedzot farmaceitiskās aprūpes konsultācijas, īpaši, aptieku apmeklētājiem ar hroniskām saslimšanām un polimorbīdiem pacientiem. Ņemot vērā tēmas aktualitāti, pētījuma mērķis ir novērtēt aptieku apmeklētāju apmierinātību ar aptiekā saņemtajiem farmaceitiskā aprūpes pakalpojumiem un apkalpošanas kvalitāti. Pētījuma teorētiskās daļas veikšanai tika izmantota literatūras analīze, savukārt praktiskā daļa balstās uz aptieku apmeklētāju un farmācijas speciālistu anketēšanu. Aptieku apmeklētāju anketēšanas jautājumi lielā mērā pamatojās ar OSCE pacientu apkalpošanas algoritmiem un rezultāti kopumā liecina par pozitīvu vērtējumu no aptieku apmeklētāju viedokļa. Vienlaikus, farmācijas speciālistu anketēšanas rezultāti ļāva atklāt faktorus, kas ietekmē farmaceitiskās aprūpes sniegšanas kvalitāti un identificēt tās pilnveidošanas iespējas. Pētījumā iegūtie rezultāti var tikt izmantoti farmaceitiskās aprūpes kvalitātes uzlabošanai Latvijā.
Gabrene A. Evaluation of pharmacy visitors satisfaction with pharmaceutical care in Latvia. Research work. Supervisor Diāna Arāja. Riga Stradins University. The work consists of 44 pages, 16 figures, 25 bibliographic titles in Latvian and English, 4 appendices. The role of the pharmacist has expanded from simple greens to patient-centered pharmaceutical care. There have been a number of studies involving pharmacists, doctors and pharmacists, and pharmaceutical care services. There is practically no research in Latvia on the provision of consultations when issuing prescription medicines to visitors to pharmacies who use medicines with full or partial reimbursement of purchase expenses from the state budget using the OSCE customer service algorithm. In the study, the author intends to "assess satisfaction" as an analysis and interpretation of the requirements and needs of pharmacy visitors. Satisfaction of pharmacy visitors is considered to be a goal to be achieved in the provision of pharmaceutical care advice, in particular to pharmacy visitors with chronic diseases and polymorphic patients. Taking into account the topicality of the topic, the aim of the research is to assess the satisfaction of pharmacy visitors with the pharmaceutical care services received at the pharmacy and the quality of the service. The analysis of the literature was used for the theoretical part of the research, while the practical part is based on the survey of pharmacy visitors and pharmacy specialists. The survey questions of pharmacy visitors were largely based on OSCE patient care algorithms and the results show a generally positive assessment from the point of view of pharmacy visitors. At the same time, the results of the survey of pharmacy specialists allowed to reveal the factors that affect the quality of pharmaceutical care provision and to identify opportunities for its improvement. The results obtained in the study can be used to improve the quality of pharmaceutical care in Latvia.
Description: Farmācija
Pharmacy
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Studējošo pētnieciskie darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Datne_Gabrene_1.xlsxNoslēguma darba pielikums44.68 kBUnknownView/Open    Request a copyopen_acces_locked
Farmacijas_fakultate_FFN_2022_Alona_Gabrene_024846.pdfStudējošā pētnieciskais darbs938.28 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.