Title: AS Madara Cosmetics zīmola MÁDARA mārketinga stratēģijas izstrāde Francijas tirgus apgūšanai.
Other Titles: Marketing Strategy of JSC Madara Cosmetics Brand MADARA to enter the Market of France.
Authors: Kristīne Blumfelde-Rutka
Elīna Sedleniece
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: Starptautiskais mārketings;ilgtspējīgs mārketings;mārketinga stratēģija;ekoloģiska kosmētika;Francijas tirgus;Madara Cosmetics;starptautiskā mārketinga mix;International Marketinh;sustainable marketing;marketing strategy;ecological cosmetics;Madara cosmetics;international marketing mix
Issue Date: 2020
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Maģistra darba “AS Madara Cosmetics zīmola MÁDARA mārketinga stratēģija Francijas tirgus apgūšanai” mērķis ir, balstoties uz teorijas aktualitātēm, tirgus specifikas analīzi un ekspertu ieteikumiem, izstrādāt starptautisko mārketinga stratēģiju uzņēmumam AS Madara Cosmetics Francijas tirgus apgūšanai. Mūsdienās ikviens uzņēmums darbojas starptautiskā vidē, jo tā darbību jebkurā gadījumā ietekmē globāli notikumi. Eksports sevī ietver vairākus pozitīvus aspektus un ir lielisks veids, kā veicināt uzņēmuma izaugsmi, īpaši uzņēmumiem, kuru mājas tirgus ir salīdzinoši neliels. Mārketinga stratēģija ir būtisks faktors, lai tiktu sasniegti uzņēmuma stratēģiskie biznesa mērķi un stāstos, darbos un produktos atspoguļotas uzņēmuma fundamentālās vērtības. AS Madara Cosmetics ir Latvijas uzņēmums, kas nodarbojas ar dabīgās kosmētikas ražošanu. Tā zīmola MÁDARA produktus iespējams iegādāties fiziskajos veikalos vairāk kā 30 valstīs pasaulē, no kuriem lielākie tirgi ir Somija, Latvija, Vācija un Itālija. Francijas tirgus ir otrs lielākais dabīgās kosmētikas tirgus Eiropā, pārdošanas apjomam veidojot 450 miljonus EURO, kam nākamo gadu laikā paredzēta strauja izaugsme, tādēļ nozīmīgi uzņēmuma attīstībai, pēc iespējas drīz, paplašināt savu darbību šajā tirgū. Darbā tiek izmantotas dažādas pētījuma metodes: monogrāfiskā, sekundāro datu un gadījuma analīzes, grafisko metodi, kvalitatīvo pētījuma metodi jeb ekspertu intervijas un abstrakti-loģisko metodi, kas ļauj autorei analizējot uzņēmuma esošo mārketinga stratēģiju, izstrādāt stratēģiju zīmolam MÁDARA Francijas tirgū, veikt aprēķinus stratēģijas realizēšanas izmaksām, novērtēt ilgtspējības nozīmību patērētājiem digitālajā laikmetā. Pētījuma ietvaros autore izstrādā mārketinga stratēģiju zīmolam MÁDARA darbībai Francijas tirgū, kā arī veic aprēķinus izstrādātās stratēģijas īstenošanas izmaksām. Autore secina, ka Francijas patērētāji ir lojāli vietējiem zīmoliem, taču AS Madara Cosmetics ir visas iespējas veiksmīgi attīstīt darbību Francijas tirgū, pateicoties uzņēmuma reputācijai un produktu sortimentam ar ECOCERT sertifikātu. Tomēr uzņēmuma biznesa mērķus sasniegšanai eksporta tirgū, mārketinga stratēģija jāpielāgo tirgus specifikai, jo īpaši izvēloties tirdzniecības kanālus, pielāgojot produktu iepakojumu un izvēloties komunikācijas kanālus mērķauditorijām atbilstošiem vēstījumiem. Maģistra darba apjoms bez pielikumiem ir 85 lapas, tajā ietvertas 3 tabulas, 5 attēli. Bibliogrāfijas sarakstā ir iekļauti 77 izmantotās literatūras avoti, darbam pievienot 10 pielikumi ar kopējo apjomu 39 lapas.
The aim of the master's thesis “Marketing strategy of JSC Madara Cosmetics brand MADARA to enter the market of France” is to develop an international marketing strategy for JSC Madara Cosmetics based on topical theory, market specificity analysis and expert recommendations. Nowadays, every company operates in an international environment because its operations are affected by global events in any case. Exporting has several positive aspects and is a great way to boost business growth, especially for companies with relatively small home markets. A marketing strategy is a key factor in achieving a company's strategic business goals and reflecting the company's core values in stories, performances and products. JSC Madara Cosmetics is a Latvian company operating in the production of natural cosmetics. MÁDARA brand products are available in physical retail in more than 30 countries worldwide, with the largest markets being Finland, Latvia, Germany and Italy. The French market is the second largest market for natural cosmetics in Europe, with sales of EUR 450 million, which is expected to grow rapidly in the next few years, so it is important for the company to expand its presence in this market as soon as possible. Author uses various research methods: monographic, secondary data and case analysis, graphic method, qualitative research and abstract-logical method, which allows the author to analyze the company's existing marketing strategy, to develop a strategy for MÁDARA brand in the France market to assess the importance of sustainability for consumers in the digital age. As part of the study, the author develops a marketing strategy for the MÁDARA brand on the French market, as well as calculates the cost of implementing the strategy. The author concludes that French consumers are loyal to local brands, but JSC Madara Cosmetics has every opportunity to successfully develop its operations in the French market thanks to its reputation and product range with ECOCERT certification. However, in order to achieve the business objectives of the company in the export market, the marketing strategy must be tailored to the specifics of the market, in particular by choosing sales channels, customizing product packaging and choosing communication channels for the relevant messages. The volume of Master's thesis without appendixes is 85 pages, it contains 3 tables, 5 figures. The bibliography contains 77 references, 10 appendix with 39 pages are added.
Description: Starptautiskā mārketinga un biznesa vadība
Management of International Marketing and Business
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.