Title: Sociālais mārketings sabiedrības rīcības maiņas veicināšanai. SIA "Rīgas Meži" piemērizpēte
Other Titles: Promoting Changes in Social Behavior through Social Marketing. A Case Study of SIA “Rīgas Meži”
Authors: Santa Bormane
Kaspars Erts
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: sociālais mārketings;sabiedrības rīcības maiņa;pašvaldības kapitālsabiedrība;social marketing;social behavior change;municipal corporation
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Maģistra darba tēma ir “Sociālais mārketings sabiedrības rīcības maiņas veicināšanai. SIA “Rīgas Meži” piemērizpēte”. Pētījuma mērķis ir, balstoties uz teorētiskajām atziņām par sociālo mārketingu, un empīrisko datu analīzi, izstrādāt konceptu SIA “Rīgas Meži” sociālā mārketinga kampaņu īstenošanai. Maģistra darba tēma ir aktuāla, jo sociālais mārketings bieži tiek lietots valsts pārvaldē un nevalstisko organizāciju darbībā, piemēram, veselības aprūpē, satiksmes drošībā, korupcijas apkarošanā un citās jomās, taču trūkst piemērizpētes par šo kampaņu uzbūvi, pielietotajām metodēm, kā arī sasniegtajiem rezultātiem. Tomēr valsts pārvalde un nevalstiskās organizācijas nav vienīgās, kas var izmantot sociālo mārketingu sabiedrībā pastāvošas kārtības pārmaiņu veidošanā, jo arī uzņēmējdarbībā, bieži vien, sabiedrības viedoklis un rīcība tiešā veidā skar un ietekmē dažādu nozaru uzņēmumus, kuri strādā sabiedrības interesēs vai apsaimnieko valsts un pašvaldību īpašumus. Lai sasniegtu pētījuma mērķi, darba pirmajā nodaļā izmantota monogrāfiskā metode – veikta zinātnisko informācijas avotu analīze par sociālā mārketinga būtību, efektivitātes rādītājiem un to noteikšanas metodēm, ieguvumiem, praktizēšanas veidiem un patērētāju uzvedības ietekmēšanas metodēm rīcības maiņas kontekstā. Otrajā nodaļā izmantota dokumentu analīze, lai raksturotu uzņēmuma darbību, bet, veicot sekundāro datu analīzi, pētīts, vai un cik aktuāla ir uzņēmuma komunicētās ziņas par dažādām cilvēku kaitnieciskajām darbībām mežā. Tika veikta kontentanalīze, lai pētītu uzņēmuma pieredzi sociālā mārketinga praktizēšanā. Trešajā nodaļā, izmantojot kvantitatīvo datu analīzes metodi, tika izstrādāta patērētāju aptauja, lai noskaidrotu patērētāju viedokli par sociālo mārketingu un to, kādi rīki veicinātu rīcības maiņu. Balsoties uz pētījumā gūtajām atziņām, tika izstrādāts koncepts SIA “Rīgas Meži” turpmākai sociālā mārketinga kampaņu īstenošanai Izpildot maģistra darba uzdevumus un atbildot uz pētniecisko jautājumu, tika secināts, ka sabiedrības rīcības maiņu veicina izglītojoši / informatīvi materiāli, reāli pieredzes stāsti, statistika un fakti, sodu un tiesiskās atbildības palielināšana, kā arī jaunu risinājumu ieviešana, piemēram, depozītsistēmas ieviešana jaunām plaša patēriņa preču grupām. Uzņēmumam “Rīgas Meži” visvairāk uzmanību jāpievērš tādām tēmām kā piesārņojuma mazināšana, dabas vērtību saglabāšana un vairošana, kā arī meža ugunsgrēku skaita samazināšana. Darba apjoms ir 94 lappuses, darbs ilustrēts ar 15 attēliem un 17 tabulām, satur 1 pielikumu un 83 izmantotās literatūras un informācijas avotu vienības.
Master’s thesis “Promoting Changes in Social Behavior Through Social Marketing. A Case Study of SIA “Rīgas Meži””. The aim of the study is to develop a concept for the implementation of social marketing campaigns in SIA "Rīgas Meži" based on theoretical knowledge about social marketing and empirical data analysis. The topic of the Master's thesis is topical because social marketing is often used in public administration and in the activities of NGOs, for example in health care, traffic safety, anti-corruption etc, but there is a lack of case studies on the design of these campaigns, the methods used, as well as the results achieved. However, public administrations and NGOs are not the only ones that can use social marketing to change the social order, since in business too, public opinion and action often affect and influence companies in various sectors that work in the public interest or manage state and municipal property. In order to achieve the objective of the study, the first chapter of the thesis uses the monographic method to analyse scientific sources of information on the nature of social marketing, performance indicators and methods of their determination, benefits, ways of practice and methods of influencing consumer behaviour in the context of behavioural change. The second chapter uses document analysis to describe the company's activities and secondary data analysis to investigate whether and how relevant is the information, communicated by the company on various harmful human activities in forests. A contextual analysis was conducted to explore the company's experience in practicing social marketing. In the third chapter, a consumer survey was developed using quantitative data analysis to find out consumers' views on social marketing and what tools would encourage behaviour change. Based on the findings of the study, a concept was developed for the future implementation of social marketing campaigns in SIA "Rīgas Meži". In the course of the Master's thesis and in response to the research question, it was concluded that educational/informative materials, real experience stories, statistics and facts, increasing penalties and legal liability, as well as the introduction of new solutions, such as the deposit system for new groups of consumer goods, contribute to a change in social behavior. SIA "Rīgas Meži" needs to focus on reducing pollution, preserving and enhancing natural values and reducing forest fires. The work is 94 pages, illustrated with 15 figures, 17 tables, contains 1 annex, 83 references.
Description: Starptautiskā mārketinga un biznesa vadība
Management of International Marketing and Business
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.