Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorJana Duhovska-
dc.contributor.authorInga Marte Līce-
dc.contributor.otherRehabilitācijas fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Rehabilitationen-UK
dc.date.accessioned2023-02-14T22:34:35Z-
dc.date.available2023-02-14T22:34:35Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/10509-
dc.descriptionMākslas terapijalv-LV
dc.descriptionArt Therapyen-UK
dc.descriptionVeselības aprūpelv-LV
dc.descriptionHealth Careen-UK
dc.description.abstractAnotācija Pētījuma mērķis ir izstrādāt mūzikā balstītas tīmekļa intervences saturu sociālā atbalsta, kolēģu atbalsta, psiholoģiskā un profesionālā atbalsta saņemšanas, personīgās un profesionālās dzīves balansa, profesionālās attīstības kā pašpalīdzības stratēģiju veicināšanai. Lai to paveiktu, tika izmantota 1) intervences kartēšanas metode, 2) integrētais pārmaiņu modelis, (3) uzvedības metožu taksonomija, un 4) terapeitiskie faktori mākslu terapijā. Pētījuma aktualitāti nosaka tas, ka Latvijā pašpalīdzības izpēte aktualizējusies pēdējo gadu laikā. To aktualizēja 2020. gadā Covid-19 pandēmijas laikā. Pašpalīdzības aktualitāte sasistās ne tikai ar dažādiem negatīviem emocionāliem faktoriem, nepietiekamu fizisko aktivitāšu daudzumu, bet arī ar profesionāliem faktoriem – jaunu iemaņu apgūšanu attālinātajam darbam, izmantojot tehnoloģijas dažādās profesionālās jomās, arī veselības aprūpē. Par pamatu pētījumam ir izvēlēta pašpalīdzības stratēģiju aptauja, kura sastāv no 14 dažādām stratēģijām, kas var labvēlīgi ietekmēt daudzveidīgus fiziskās un psihiskās veselības aspektus, piemēram, palīdzot iegūt emocionālo noturību, sabalansēt un pilnveidot ikdienas ritmu, aizvien pilnveidoties gan personīgajā, gan profesionālajā attīstībā. Pētījuma pamatjautājumi: Kādi ir intervences un pašpalīdzības stratēģiju prognozējamie uzvedības iznākumi? Kāds ir uzvedības pārmaiņu modelis, kas atbilst tīmekļa intervences specifikai? Kādi ir veiktspējas mērķi, veiktspēju noteicošie faktori, uzvedības pārmaiņu mērķi un terapeitiskie faktori? Kādas ir uzvedības pārmaiņu metodes, kas veicinās pārmaiņu mērķu sasniegšanu, un uzvedības pārmaiņu metožu praktiskais risinājums intervences aktivitātēs? Kādi ir intervences aktivitāšu apraksts un kāds ir aktivitāšu materiāla izklāsts? Pētījumā piedalījās darba grupa (n=5) un septiņi eksperti (n=7). Lai nodrošinātu vispusīgu vērtējumu, tika uzrunāti mūzikas terapeiti, psihologi un pētnieki veselības un/vai klīniskajā psiholoģijā. Datu ieguvei un analīzei izmantota gan kvalitatīvā, gan kvantitatīvā metode. Pētījuma rezultātā, apkopojot iegūtos datus tika izstrādātas gala versijas mūzikā balstītas tīmekļa intervences saturs sociālā atbalsta, kolēģu atbalsta, psiholoģiskā un profesionālā atbalsta saņemšanas, personīgās un profesionālās dzīves balansa, profesionālās attīstības kā pašpalīdzības stratēģiju veicināšanai. Pētījuma atslēgvārdi: mūzikā balstīta intervence, mūzikas terapija, pašpalīdzība, tīmekļa intervence, uzvedības pārmaiņu modelis, sociālais atbalsts, kolēģu atbalsts, psiholoģiskā un profesionālā atbalsta saņemšana, personīgās un profesionālās dzīves balanss, profesionāla attīstība.lv-LV
dc.description.abstractAbstract The aim of the research is to develop music- and web-based intervention content to promote professional development, support from colleagues, social support, getting psychological and professional support, and personal and professional life balance as self-care strategies. To achieve this aim were used: (1) the intervention mapping method, (2) the integrated change model, (3) a taxonomy of behavioral methods, and (4) therapeutic factors in art therapy. The relevance of the study is determined by the fact that research on self-care in Latvia has become more popular in recent years. It was brought to the fore in 2020 during the Covid-19 pandemic. The relevance of self-care is not only related to various negative emotional factors, insufficient physical activity, but also to professional factors - learning new skills for remote working using technology in various professional fields, including healthcare. The research questions are: What are the predicted behavioural outcomes of intervention and self-care strategies? What is the behaviour change model that fits the specificity of the web-based intervention? What are the performance objectives, determinants, change objectives and therapeutic factors? What are the behaviour change methods that will lead to the achievement of the change objectives and the practical application of the behaviour change methods in the intervention activities? What is the description of the intervention activities and what is the outline of the activity material? The research involved a group of creators of intervention (n=4) and seven experts (n=7). Music therapists, psychologists, and researchers in health and/or clinical psychology were approached to ensure a comprehensive assessment. Both qualitative and quantitative methods were used for data collection and analysis. As the result of the research by summarising the collected data were developed the final version of the music-based web intervention content to promote professional development, support from colleagues, social support, getting psychological and professional support, and personal and professional life balance as self-care strategies. Keywords: music-based intervention, music therapy, self-care, professional development, support from colleagues, social support, getting psychological and professional support, and personal and professional life balance, web-based intervention, usabilityen-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.subjectmūzikā balstīta intervencelv-LV
dc.subjectmūzikas terapijalv-LV
dc.subjectpašpalīdzībalv-LV
dc.subjecttīmekļa intervencelv-LV
dc.subjectuzvedības pārmaiņu modelislv-LV
dc.subjectsociālais atbalstslv-LV
dc.subjectkolēģu atbalstslv-LV
dc.subjectpsiholoģiskā un profesionālā atbalsta saņemšanalv-LV
dc.subjectpersonīgās un profesionālās dzīves balansslv-LV
dc.subjectprofesionāla attīstība.lv-LV
dc.subjectmusic-based interventionen-UK
dc.subjectmusic therapyen-UK
dc.subjectself-careen-UK
dc.subjectprofessional developmenten-UK
dc.subjectsupport from colleaguesen-UK
dc.subjectsocial supporten-UK
dc.subjectgetting psychological and professional supporten-UK
dc.subjectand personal and professional life balanceen-UK
dc.subjectweb-based interventionen-UK
dc.subjectusabilityen-UK
dc.titleMūzikā balstīta tīmekļa intervences satura izstrāde profesionālās attīstības, kolēģu atbalsta, sociālā atbalsta, psiholoģiskā un profesionālā atbalsta saņemšanas un personīgās un profesionālās dzīves balansa kā pašpalīdzības stratēģiju veicināšanailv-LV
dc.title.alternativeDevelopment of music- and web-based intervention content to promote professional development, support from colleagues, social support, getting psychological and professional support and personal and professional life balance as self-care strategiesen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen-UK
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.