Title: Vizuālā metode «3D emociju kompozīcija»: individuālā vienas sesijas intervence drāmas terapijā pacientiem ar trauksmi
Other Titles: Visual method "3D emotion composition": an individual one-session intervention in drama therapy for patients with anxiety
Authors: Inese Paiča
Anete Porozova
Rehabilitācijas fakultāte
Faculty of Rehabilitation
Keywords: Drāmas terapija;emocionālās pieredzes pārvaldīšanas prasmes;trauksme;viena sesija;intervence;vienas sesijas intervence;3D emociju kompozīcija.;Drama therapy;adaptive emotion management skills;anxiety;one session;intervention;one session intervention;3D emotion composition.
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Pētījuma mērķis: Izstrādāt vizuālās metodes “3D emociju kompozīcija” jeb 3DEK individuālās vienas sesijas intervences drāmas terapijā protokolu un noskaidrot dalībnieku pieredzi par individuālo vienas sesijas intervenci drāmas terapijā. Maģistra darbs izstrādāts Vertikāli integrētā projekta (VIP) ietvaros (RSU, 2022), strādājot darba grupās: maģistra darba autore Anete Porozova, sadarbojoties ar maģistra studiju programmas "Mākslas terapija" ar specializāciju drāmas terapijā studentēm Ingu Leoni un Anci Insbergu. Pētījuma norisi uzraudzīja Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedras lektore Mg.sc.sal. Inese Paiča. Pētījuma sagatavošanās posmā, izmantojot satura analīzes, tika identificēti individuālās vienas sesijas intervences pamatprincipi. Darba grupā veikta pamatprincipu definēšana, triangulācija, izstrādāts intervences protokols. Pētnieku komandas pētniecē - I. Leone - veikusi ekspertu vērtējumu. Darba grupā veikti intervencs protokola uzlabojumi. Pētījuma pirmajā posmā, lai noskaidrotu, kāds ir pilotpētījuma dalībnieku (Mākslas terapija” studentu) vērtējums par individuālo vienas sesijas intervenci drāmas terapijā, tika veikts pilotpētījums. Kopā vadītas divpadsmit individuālās vienas sesijas intervences drāmas terapijā (katra no pētniecēm vadījusi četrām dalībniecēm). Maģistra darba autore veikusi aptaujas datu analīzi divpadsmit pilotpētījuma dalībniecēm, izmantojot aprakstošo statistiku un komentāru satura analīzi. Pētnieku grupas pētniece A. Insberga veikusi daļēji strukturētas intervijas ar daļu no dalībniecēm, veicot tematisko analīzi par dalībnieču pieredzi. Pēc kopējo datu apkopošanas un analīzes, darba grupā veikti protokola uzlabojumi. Pētījuma otrajā posmā, lai noskaidrotu, pacientu ar trauksmi pieredzi par individuālo vienas sesijas intervenci drāmas terapijā, četriem pētījuma dalībniekiem vadīta individuāla sesija, pielietojot izstrādāto vienas sesijas intervences protokolu. Pēc sesijas veikta daļēji strukturēta intervija ar katru dalībnieku. Iegūtie dati analizēti un izmantoti pētnieciskiem nolūkiem. Tika izstrādāta un pārbaudīta individuālā vienas sesijas intervences drāmas terapijā, kā alternatīva pieeja emocionālās pieredzes pārvaldīšanas prasmju veicināšanai. Tika paplašināts pienesums pētniecībā par metodi “3D emociju kompozīcija”. Viena individuāla sesijas var būt efektīva, palīdzoša un atbalstoša psihiskās veselības atbalsta forma, kura ir lietderīga un papildinoša psihiskās veselības aprūpes vides kontekstā. Pozitīva vienas sesijas intervences pieredze varētu sekmēt arī turpmākās palīdzības meklēšanas uzvedību atveseļošanās procesā.
The aim of the paper: to develop a visual method "3D emotion composition": an individual one-session intervention in drama therapy for patients with anxiety protocol and to find out the participants' experience of the individual one-session intervention in drama therapy. The master's thesis was developed within the framework of the Vertically Integrated Projects (VIP) (RSU, 2022) working within working groups: the author of the master's thesis, Anete Porozova, in cooperation with students of the master's study program "Art therapy" with specialization in drama therapy Inga Leone and Ance Insberga. The progress of the research was supervised by the lecturer of the Department of Health Psychology and Pedagogy Mg.sc.sal. Inese Paiča. In the preparatory phase of the study, the basic principles of the individual one-session intervention were identified using content analyses. Definition of basic principles, triangulation, intervention protocol was developed in the working group. The researcher of the research team - I. Leone - performed an expert evaluation. Improvements to the intervention protocol were made in the working group. In the first stage of the research, a pilot study was conducted to find out the evaluation of the participants of the pilot study (art therapy students) regarding the individual one-session intervention in drama therapy. Together were conducted twelve individual one-session interventions in drama therapy (each of the researchers conducted four participants). The author of the master's thesis has analyzed the survey data for twelve participants of the pilot study, using descriptive statistics and content analysis of comments.The researcher of the research group, A. Insberga, conducted semi-structured interviews with some of the participants, conducting a thematic analysis of the participants' experiences. After collecting and analyzing the common data, improvements to the protocol were made in the working group. In the second stage of the study, in order to find out the experience of patients with anxiety about the individual one-session intervention in drama therapy, an individual session was conducted for four research participants, applying the developed one-session intervention protocol. After the session, a semi-structured interview was conducted with each participant. The obtained data were analyzed and used for research purposes. As an alternative approach to the promotion of emotional experience management skills an individual one-session intervention in drama therapy was developed and tested. The contribution to research on the "3D emotion composition" method was expanded. One individual sessions can be an effective, helpful and supportive form of mental health support that is useful and complementary in the context of a mental health care setting. A positive one-session intervention experience could also promote subsequent help-seeking behavior in recovery.
Description: Mākslas terapija
Art Therapy
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.