Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorIndra Majore-Dūšele-
dc.contributor.authorViktorija Čaikova-
dc.contributor.otherRehabilitācijas fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Rehabilitationen-UK
dc.date.accessioned2023-02-14T22:34:32Z-
dc.date.available2023-02-14T22:34:32Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/10502-
dc.descriptionMākslas terapijalv-LV
dc.descriptionArt Therapyen-UK
dc.descriptionVeselības aprūpelv-LV
dc.descriptionHealth Careen-UK
dc.description.abstractŠī pētījuma mērķis bija empīriski izpētīt deju elementu pielietojumu deju un kustību terapeitu darbā ar klientiem/pacientiem Latvijā. Darba ietvaros tika pētītas atbildes uz sekojošiem pētnieciskiem jautājumiem: 1. Kāds ir dejas elementu pielietojums terapeitiskajā kontekstā?, kas iekļauj apakšjautājumus 1.1. Kādēļ deju un kustību terapeiti izvēlas pielietot/nepielietot dejas elementus savā praksē?; 1.2. Kā deju un kustību terapeitu praksē tiek pielietoti dejas elementi? un 2. Kāds ir deju un kustību terapeitu viedoklis par dejas elementu pielietošanu DKT praksē? Pētījumam ir izvēlēts, balstoties modernisma pieejā, kvalitatīvais pētījuma dizains, kurā pielietotās datu ieguves metodes datu analīzes rezultātā atspoguļoja pētījuma problēmas atrisinājumu tēmu biežumu, jeb aktualitātes, aprakstošā veidā un tēmu atklājumus apkopojošajā veidā. Pētījuma pirmajā - sagatavošanas posmā tika izstrādāta aptauja Latvijas deju un kustību terapeitiem par dejas elementu pielietojumu, kas tika pieņemta kā vispiemērotākais veids respondentu iesaistīšanai pētījumā ar mērķi iegūt pēc iespējas lielāku viedokļu skaitu. Pētījuma otrajā posmā tika iegūtas un analizētas pētījumā iesaistīto dalībnieku (n=28) atbildes. Induktīvās kontentanalīzes rezultātā tika iegūti dati, kas izskaidro dejas elementu pielietojumu terapeitiskajā kontekstā, veidojot atbildi pētījuma pirmajam jautājumam. Tematiskās analīzes rezultātā tika atklātas tēmas, kas atspoguļo deju un kustību terapeitu viedokli dejas elementu pielietojumam praksē, kas veido atbildi uz pētījuma otro jautājumu. Pētījuma rezultātā tika iegūts deju un kustību terapeitu apkopojošs, bet visaptverošs skatījums, par dažādu dejas stilu un žanru elementu pielietojumu terapeitiskajā darbā. Var secināt, ka dejas elementi ir palīdzoši noteikto terapeitisko mērķu sasniegšanā un tie ir pielietojami visām klientu/pacientu grupām, dejas elementi netiek pielietoti mākslas procesa dēļ. Deju un kustību terapeiti izmanto daudz un dažādus deju stilus, no kuriem kā visbiežāk pielietotie raksturīgie elementi ir mūzika un ķermeņa kustības. Dejas elementi var būt palīdzoši klienta/pacienta integrācijai procesā un būt atbalstoši emociju un stāvokļu iemiesošanā. Ir aktuāla tēmas tupmākā attīstība dažādās perspektīvās, kas sakārtotu šīs tehnikas skaidru un apzinātu pielietojumu deju un kustību terapijā.lv-LV
dc.description.abstractThe purpose of this study was to empirically investigate the use of dance elements in the work of dance movement therapists with clients/patients in Latvia. The study examined responses to the following research questions: 1. What is the application of dance elements in the therapeutic context?, which includes sub-questions 1.1. Why do dance movement therapists choose to apply/not apply dance elements in their practice?; 1.2. How are the elements of dance applied in the practice of dance movement therapists? and 2. What is the opinion of dance movement therapists about the application of dance elements in DMT practice? Based on the modernist approach, a qualitative research design was chosen for the study, in which the applied data collection methods, as a result of the data analysis, reflected the frequency of the themes of solutions to the research problem in a descriptive way and the findings of the themes in a summarizing way. At the first stage of the study, a questionnaire was developed for Latvian dance movement therapists about the use of dance elements, which was accepted as the most appropriate way to involve respondents in the study in order to obtain as many opinions as possible. At the second stage of the study, the responses of the participants (n=28) involved in the study were obtained and analyzed. As a result of inductive content analysis, data were obtained explaining the use of dance elements in a therapeutic context, giving an answer to the first question of the study. As a result of the thematic analysis, topics were identified that reflect the opinion of dance movement therapists about the application of dance elements in practice, which answers the second research question. It can be concluded that the dance elements are helpful in achieving the defined therapeutic goals and can be applied to all groups of clients/patients, the dance elements are not used because of the artistic process. Dance movement therapists use a wide variety of dance styles, of which music and body movement are the most commonly used character elements. Elements of dance can help the client/patient to integrate into the process and provide support in embodying emotions and states. A more in-depth development of the topic from different angles is relevant, would allow organizing a clear and conscious application of this technique in dance movement therapy.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.subjectdeju un kustību terapijalv-LV
dc.subjectdejas elementilv-LV
dc.subjectdejas stili un žanrilv-LV
dc.subjectterapeitiska tehnika; mākslā balstītā pieejalv-LV
dc.subjectdance movement therapyen-UK
dc.subjectdance elementsen-UK
dc.subjectdance styles and genresen-UK
dc.subjecttherapeutic technique; the arts-based approachen-UK
dc.titleDejas elementu pielietojums deju un kustību terapeitu praksēlv-LV
dc.title.alternativeApplication of dance elements in the practice of dance movement therapistsen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen-UK
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.