Title: Personīgā terapija mākslas terapeita profesionālās identitātes attīstības procesā
Other Titles: Personal therapy in the process of professional identity development as an art therapist
Authors: Elīna Akmane
Renāte Ozola
Rehabilitācijas fakultāte
Faculty of Rehabilitation
Keywords: konsultēšana;mākslas terapeits;personīgā terapija;profesionālā identitāte;art therapist;personal therapy;counselling;professional identity
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Pētījuma mērķis: izpētīt personīgās terapijas nozīmi mākslas terapeita profesionālās identitātes attīstības procesā. Pētījuma jautājumi: 1. Kā laika gaitā ir mainījušās prasības personīgajai terapijai studiju procesa laikā? 2. Kāda ir personīgās terapijas nozīme mākslas terapeita profesionālās identitātes attīstībā studiju procesā? 3. Kāda ir personīgās terapijas nozīme mākslas terapeita profesionālās identitātes attīstībā, strādājot profesijā? Lai atbildētu uz pētījuma jautājumiem, tika izvēlēta jaukta dizaina pētījuma stratēģija, kas ietvēra trīs pētījuma posmus: pirmajā posmā notika aptaujas izveidošana un intervijas jautājumu sastādīšana; otrajā posmā tika ievākti dati no mākslas terapeitiem (N = 50), izmantojot izveidoto aptauju, ievāktie dati tika analizēti ar induktīvo kontentanalīzi un aprakstošo statistiku; trešajā posmā pētījums noritēja divos apakšposmos: pirmajā apakšposmā tika veikta dokumentu analīze (RSU arhīva dokumentu, studiju kursa apraksti, normatīvie akti), šie dati tika analizēti ar tematisko analīzi, otrajā apakšposmā tika veiktas daļēji strukturētas intervijas ar mākslu terapijas ekspertiem (N = 6), iegūtie dati tika analizēti ar tematisko analīzi. Pētījuma rezultātos mākslas terapeiti un eksperti norāda, ka personīgā terapija mākslas terapeita profesionālās identitātes attīstībā studiju procesā ir nozīmīga sevis izzināšanai un izpratnei par terapijas procesa veidošanos. Strādājot profesijā, personīgajai terapijai ir nozīme sevis izzināšanā, izpratnei par terapeitiskā procesa vairošanu un terapeitiskā procesa pilnveidošanā. Rezultāti parāda to, ka tas, kas studiju laikā ir nozīmīgs, tas arī palīdz studiju procesā. Var secināt, ka laika gaitā mainoties prasībām personīgai terapijai studiju procesa laikā, ir arī saistība starp studentu uzvedību apmeklējot vai neapmeklējot personīgo terapiju, rezultāti akcentē terapijas nozīmīgumu pārmaiņu laikā. Veiktais pētījums varētu būt noderīgs mākslas terapijas izglītības programmas satura un profesijas standarta pilnveidei.
Aim of the study: to investigate the role of personal therapy in the process of professional identity development of art therapists. 1.How have the requirements for personal therapy changed over time during the study process?, 2.What is the role of personal therapy in the development of the professional identity of the art therapist during the study process?, 3.What is the role of personal therapy in the development of an art therapist's professional identity in the profession? To answer the research questions, a mixed design research strategy was chosen, which involved three stages of research: the first stage involved designing a questionnaire and interview questions; the second stage involved collecting data from art therapists (N = 50) using the designed questionnaire, analysing the collected data using inductive contingency analysis and descriptive statistics; the third stage involved two sub-stages of research: in the first sub-stage, document analysis (RSU archive documents, course descriptions, normative acts) was carried out, these data were analysed by thematic analysis; in the second sub-stage, semi-structured interviews with art therapy experts (N = 6) were conducted, the data collected were analysed by thematic analysis. In the results of the study, the art therapists and experts indicate that personal therapy in the development of the art therapist's professional identity during the study process is important for self-discovery and understanding of the therapeutic process. In the profession, personal therapy plays a role in self-knowledge, in understanding the therapeutic process and in improving the therapeutic process. The results show that what is important during the study also helps in the study process. It can be concluded that as the requirements for personal therapy change over time during the study process, there is also a relationship between students' behaviour in attending or not attending personal therapy, the results highlight the importance of therapy during times of change. The conducted research could be useful for the development of the content of the art therapy curriculum and the professional standard.
Description: Mākslas terapija
Art Therapy
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Maģistra darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MG_pielikumi_2.pdfNoslēguma darba pielikums204.5 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
Rehabilitacijas_fakultate_RFMT_2023_Renate_Ozola_046604.pdfMaģistra darbs1.21 MBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
MG_pielikumi_3.pdfNoslēguma darba pielikums122.17 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
MG_pielikumi_1.pdfNoslēguma darba pielikums591.42 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.