Title: Fiziskās aktivitātes un to ietekme uz psihoemocionālo veselību
Other Titles: Physical activities and their impact on psycho-emotional health
Authors: Lāsma Reide
Jekaterina Varakina
Sabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultāte
Faculty of Public Health and Social Welfare
Keywords: Atslēgas vārdi: fiziskās aktivitātes;fiziskā veselība;psihoemocionālais stāvoklis;psiholoģiskā veselība;psihoemocionālā veselība;Keywords: physical activity;physical health;psycho-emotional state;psychological health
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Kvalifikācijas darba tēmas nosaukums ir “Fiziskas aktivitātes un to ietekme uz cilvēka psihoemocionālo veselību”. Izvirzīta pētnieciska hipotēze ir, “Fiziskās aktivitātes palīdz saglabāt un/vai uzlabot psihoemocionālo veselību”. Pētījuma mērķis ir noskaidrot fizisko aktivitāšu ietekmi uz psihoemocionālo veselību Rīgas Stradiņa universitātes studiju programmas ’’Veselības sporta speciālists’’ studentiem. Kvantitatīvs pētījums tika balstīts uz autores izstrādātas anonīmas aptaujas anketi, kura tika veidota Google Forms platformā. Pētījuma piedalījās Rīgas Stradiņa universitātes studiju programmas ’’Veselības sporta speciālists’’ studenti un par anketu tika paziņots tiešsaistes tīkla lietotnē WhatsApp. Piedalīšanās pētījumā bija brīvprātīga. Datu apstrāde tika veikta ar Yequalx programmu un iegūto datu vizualizācija veidota diagrammās. Galvenie pētījuma rezultāti: Dažādu dzīves situāciju un iemeslu dēļ cilvēki bieži sajūt negatīvas emocijas un dažādas FA, piemēram, tādas kā joga, vingrošana, dejošana, spēka treniņi u.c., kā arī dažādu izturības intensitāšu pielietošana treniņos, sākot ar mierīgu pastaigu zemās intensitātes zonā, beidzot ar sprintu submaksimālās intensitātes zonā, palīdz cilvēkiem atbrīvoties no psiholoģiska rakstura problēmām, uzlabot garastāvokli un fizisko veselību. Secinājumi: Kvalifikācijas darba pētījuma ietvaros tika pētītas fiziskās aktivitātes un to ietekme uz psihoemocionālo veselību. Izvirzītā pētnieciskā hipotēze apstiprinājās. Rīgas Stradiņa universitātes studiju programmas «Veselības sporta speciālists» studentiem fiziskās aktivitātes palīdz saglabāt un/vai uzlabot psihoemocionālo veselību.
The title of the topic of the qualification work is "Physical activities and their impact on human psycho-emotional health". A proposed research hypothesis is, "Physical activities help maintain and/or improve psycho-emotional health". The purpose of the study is to find out the effect of physical activities on the psycho-emotional health of the students of the "Health Sports Specialist" study program at Riga Stradins University. Quantitative research was based on an anonymous survey questionnaire developed by the author, which was created on the Google Forms platform. Students of the study program "Health and Sports Specialist" of Riga Stradins University participated in the study, and the questionnaire was announced in the online network application WhatsApp. Participation in the study was voluntary. Data processing was performed with the Yequalx program and visualization of the obtained data was made in charts. The main results of the study: Due to different life situations and reasons, people often feel negative emotions and various physical activities, such as yoga, exercise, dancing, strength training, etc. with sprinting in the zone of submaximal intensity, helps people get rid of psychological problems, improve mood and physical health. Conclusions: Physical activities and their impact on psycho-emotional health were studied as part of the qualification work study. The proposed research hypothesis was confirmed. For the students of the "Health and Sports Specialist" study program of Riga Stradins University, physical activity helps maintain and/or improve psycho-emotional health.
Description: Veselības sporta speciālists
Health care sports specialist
Izglītība, pedagoģija un sports
Education, Pedagogy and Sports
Appears in Collections:Studējošo kvalifikācijas darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.