Title: Sākumskolas vecuma bērnu motivējošie faktori izvēlei iesaistīties fiziskajās aktivitātēs kā prioritāram brīvā laika pavadīšanas veidam
Other Titles: Motivating factor’s for primary school aged children to participate physical activities as priority free time choices
Authors: Daina Lazdeniece-Auniņa
Līva Vilcāne
Sabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultāte
Faculty of Public Health and Social Welfare
Keywords: fiziskās aktivitātes;sports;motivācija;viedierīces;brīvais laiks;sākumskolas skolēni;physical activity;sport;motivation;smart devices;free time;primary school-aged children
Issue Date: 2022
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Līva Vilcāne (2022) Sākumskolas vecuma bērnu motivējošie faktori izvēlei iesaistīties fiziskajās aktivitātēs kā prioritāram brīvā laika pavadīšanas veidam. Kvalifikācijas darbs. Darba vadītājs Daina Lazdeniece-Auniņa Mg. paed Asist. p.i., Sporta un uztura katedra. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte. Darbs sastāv no 27 lpp., 13 att., ievada, 2 daļām, secinājumiem un 1 pielikums. Mērķis: Noskaidrot sākumskolas vecuma bērnu motivējošos faktorus izvēlei iesaistīties fiziskajās aktivitātēs. Aktualitāte: Pēdējos gados novērots, ka bērni un pusaudži arvien vairāk pavada laiku fiziski mazaktīvi, tas ir, spēlējot datorspēles, lietojot digitālo saturu interneta vietnēs, tādās kā YouTube, TikTok vai Instagram. Līdz ar to netiek sasniegts dienā nepieciešamais soļu skaits, ir zema fiziskā sagatavotība, sākas aptaukošanās agrīnā bērna vecumā, zaudē iespēju attīstīt radošumu, iztēles prasmes. Acīm redzama ir brīvā laika, fizisko aktivitāšu un sporta nodarbību loma aktīva un veselīga dzīves veida izkopšanā, kas faktiski ir fiziskās un garīgās veselības fundamentālais pamats (Viesturs Krauksts, 2006). Pētījuma jautājums: Vai iesaistīties fiziskajās aktivitātēs ir bērnu prioritārais motivējošais izvēles faktors? Pētījuma metode: Darbā tika izmantota kvantitatīvā pētniecības metode-sākumskolas vecuma bērnu anketēšana. Tika anketēti 149 (n=149) respondenti, 85 meitenes un 64 zēni. Rezultāti: Sākumskolas vecuma bērniem iesaistīties fiziskās aktivitātēs motivācija ir viņi paši, viņu vecāki un citi ģimenes locekļi, kā arī veselība un laba fiziskā sagatavotība. 1.-4. klases skolēni brīvajā laikā pievēršas fiziskām aktivitātēm, izvēlas apmeklēt sporta treniņus, dejas, kā arī dodas uz pulciņiem, mūzikas vai mākslas skolu. Secinājumi:. Sākumskolas vecuma bērni fiziskajās aktivitātēs iesaistās dažādi. Divas stundas nedēļā piedalās 36 (24,2%) respondenti, četras stundas 17 (11,4%), septiņas stundas nedēļā ar fiziskajām aktivitātēm nodarbojas 19 (12,8%) respondenti. Vairāk par septiņām stundām nedēļā 35 (23,5%). Vairāk par pusi, kas ir, 86 (57,7%) sākumskolas vecuma bērnu ikdienā vēlētos būt vairāk fiziski aktīvi. Atslēgas vārdi: fiziskās aktivitātes, sports, motivācija, viedierīces, brīvais laiks, sākumskolas skolēni
Līva Vilcāne (2022) Motivating factor’s for primary school aged children to participate is physical activities as priority free time choices. Qualification work. Supervisor Daina Lazdeniece-Auniņa Mg. paed Assist. p.i., Department of Sports and Nutrition. Riga: Riga Stradins University. The work consists of 27 pages, 13 images, introduction, 2 parts, conclusions and 1 appendix. Aim of the work: To find out the motivational factors of primary school children participating in physical activities. Relevance of the topic: In recent years, it has been observed that children and teenagers spend more and more time being physically inactive, that is, playing computer games, using digital content on websites such as YouTube, TikTok or Instagram. As a result, the required number of steps per day is not achieved, physical fitness is low, obesity begins at an early age, the opportunity to develop creativity and imagination skills is lost. The role of free time, physical activities and sports in cultivating an active and healthy lifestyle is obvious, which is actually the fundamental basis of physical and mental health (Viesturs Krauksts, 2006). The question of the work: Is getting involved in physical activities is the primary motivating choice factor for children? Methods: Quantitative research method was used in the work - questionnaire of primary school age children. 149 (n=149) respondents, 85 girls and 64 boys. Results: Primary school-age children are motivated to engage in physical activities by themselves, their parents and other family members, as well as health and good physical fitness. 1.-4. class students in their free time focus on physical activities, choose to attend sports training, dances, as well as go to creative groups, music or art school. Conclusions: Children of primary school age gets involved in physical activities in different ways. 36 (24.2%) respondents participate two hours a week, 17 (11.4%) four hours, 19 (12.8%) respondents engage in physical activities seven hours a week. More than seven hours a week 35 (23.5%). More than half, 86 (57.7%) of primary school-aged children would like to be more physically active on a regular basis. Keywords: physical activity, sport, motivation, smart devices, free time, primary school-aged children  
Description: Veselības sporta speciālists
Health care sports specialist
Izglītība, pedagoģija un sports
Education, Pedagogy and Sports
Appears in Collections:Studējošo kvalifikācijas darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sabiedribas_veselibas_un_socialas_labklajibas_fakultate_VSS_2022_Liva_Vilcane_048654.pdfKvalifikācijas darbs465.43 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
Liva_Vilcane_apliecinajums.pdfNoslēguma darba pielikums63.31 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.