Tatjana MuravskaAnne SīkaEiropas studiju fakultāteFaculty of European Studies2022-08-162022-08-162022https://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/8860Starptautiskais mārketings un reklāmaInternational Marketing and AdvertisingVadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldībaManagement, Administration and Real Estate ManagementBakalaura darba nosaukums - Konkurences priekšrocības un konkurētspējas novērtējums uzņēmumā “LABRAINS”. Šī pētījuma mērķis ir noskaidrot uzņēmuma galvenos konkurētspējas ietekmējošos faktorus un veikt konkurētspējas novērtējumu uzņēmumā “LABRAINS”. Darba temata aktualitāte ir skaidrojama ar to, ka mūsdienās uzņēmumam ir svarīgi izveidot un nostiprināt savas pozīcijas tirgū. Kosmētikas nozarē ir liels tirgus piesātinājums un katram uzņēmumam ir savi tiešie un netiešie konkurenti, līdz ar to sākot uzņēmējdarbību, jaunam kosmētikas vai kopšanas līdzekļu uzņēmumam ir jānosaka savas priekšrocības. Bakalaura darbā tiek izmantota monogrāfiskā metode, lai izpētītu uzņēmuma konkurētspējas jēdzienu, konkurētspējas priekšrocību nozīmi uzņēmuma attīstībai. Sekundāro datu analīze tiek izmantota, lai izpētītu kosmētikas nozari, noskaidrotu patērētāju uzvedības tendences kosmētikas nozarē, “LABRAINS” uzņēmuma raksturošanai un finanšu rezultātu analīzei. Grafiskā metode tiek izmantota, lai attēlotu “LABRAINS” finanšu rādītājus un ekspertu intervijās saņemtās atbildes. Lai izvirzītu secinājumus un priekšlikumus, tiek izmantota kvalitatīvā pētījuma metode – ekspertu intervijas. Veicot bakalaura darbā izvirzītos uzdevumus, tika secināts, ka uzņēmuma “LABRAINS” konkurētspējas priekšrocības ir produktu unikalitāte un zīmola pievienotās vērtības. Kā galvenais mērķis zīmolam ir jāizvirza atpazīstamības veicināšana, ko var veikt ar komunikācijas uzlabošanu ar patērētājiem un konkurētspējīgu priekšrocību palielināšanu. “LABRAINS” zīmolam savā komunikācijā ar patērētājiem ir jākoncentrējas uz četriem galvenajiem faktoriem – produktu efektivitāti, kvalitāti, inovāciju un atbildību pret patērētājiem. Kopējais darba apjoms 59 lappuses. Darbā ir 5 attēli, 3 tabulas un 8 pielikumi. Literatūras avotu saraksts sastāv no 72 avotiem.The title of bachelor thesis paper - Competitive advantage and assessment of “LABRAINS” company’s competitiveness. The aim of this thesis is to identify the company's main competitiveness-related factors and to carry out a competitive assessment of “LABRAINS”. The topic of the bachelor’s thesis is actual, due to the importance of setting up and strengthening its market positions for a company nowadays. The cosmetics sector has high market saturation and each company has its direct and indirect competitors, so that a new cosmetic or grooming company should identify its advantages when starting business. The bachelor's work uses a monographic method to explore the concept of company competitiveness, the importance of competitive advantages for company’s development. The analysis of secondary data is used to investigate the cosmetics sector, to identify consumer behavior trends in the cosmetics sector, to describe “LABRAINS” business actualities and financial results. The graphical method is used to display financial indicators of “LABRAINS” company, and the responses received in expert interviews. The qualitative study method – expert interviews is used to present conclusions and proposals. In performing the tasks assigned to the bachelor's thesis, it was concluded that the competitive advantages of the “LABRAINS” company is its product uniqueness and brand-added values. As the main objective, the brand must raise its awareness, which can be done by improving communication with consumers and increasing competitive advantages. “LABRAINS” brand has to focus on four key factors in its communication with consumers: product efficiency, quality, innovation and responsibility to consumers. The bachelor’s thesis consists of 59 pages, 5 figures, 3 tables and 8 appendices. The list of literature sources consists of 72 sources.lv-LVinfo:eu-repo/semantics/openAccessZīmola konkurētspējauzņēmuma konkurētspējakosmētikas nozareBrand competitivenesscompany competitivenesscosmetics industryKonkurences priekšrocības un konkurētspējas novērtējums uzņēmumā “LABRAINS”Competitive advantage and assessment of “LABRAINS” company’s competitivenessinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis