Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.25143/socr.02.2015.2.92-102
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKrūmiņa, Aira Aija-
dc.contributor.otherRīgas Stradiņa universitāte, Sabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultāte, Latvija-
dc.date.accessioned2020-01-22T13:44:24Z-
dc.date.available2020-01-22T13:44:24Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationSocrates: Rīgas Stradiņa universitātes Juridiskās fakultātes elektroniskais juridisko zinātnisko rakstu žurnāls. A. Vilka red. Rīga, RSU, 2015, Nr. 2 (2). 92.–102. lpp.-
dc.identifier.issn2256-0548-
dc.identifier.other92–102-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/955-
dc.description.abstractRakstā ir aplūkotas cilvēkdrošības konceptu (drošumspējas, drošības loku un drošības gādnieku) integrācijas iespējas un paņēmieni, kas var sekmēt drošas vides radīšanu un saglabāšanu izglītības iestādē gan audzēkņiem, gan pedagogiem. Vienlaikus publikācijā pamatota cilvēkdroša izglītības satura izstrādes nepieciešamība un sniegts ieskats dažu jau pedagoģiskajā praksē aprobētu mācību un metodisko materiālu saturā, kā arī analizēta situācija dažu (selektīvi izraudzītu) izglītības iestāžu darbībā, kas aptver izglītojamo drošības garantēšanu, iekšējo normatīvo dokumentu izstrādi un atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām. Konstatētais liecina, – lai gan ir ieguldīts liels darbs gan valsts, gan lokālā līmenī, joprojām aktuāla ir tieši skolotāju pedagoģiskās kompetences paaugstināšana jaunu, laikmetam atbilstīgu mācību metožu izvēlē, svarīgs ir papildu darbs ar ģimeni un izglītojamo vecākiem, kā arī izglītības iestādes vadības un uzraugošo institūciju konstruktīvs atbalsts.en_US
dc.description.abstractThe article deals with the concept of human security as securitability, levels of security and security providers’ interpretation and integration capabilities, types and methods in education, which would contribute to the creation of a secure environment in education for both pupils and teachers. At the same time publication based of human security curriculum development needs and provides a snapshot of some pedagogical practice already approbated training and methodological material content, as well as analysis of the situation of individual (selectively chosen) educational activities on ensuring the safety of pupils, the development of internal regulations and compliance with statutory requirements. Findings show that, despite the very serious efforts at the national and local level, there is an ongoing direct teacher competence enhancement, new, age appropriate choice of teaching methods, in addition to work with the parents of pupils, as well as the constructive support from both the educational institution’s management and controlling institutions.-
dc.formatElectronic-
dc.language.isolv_LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitāte / Rīga Stradiņš University-
dc.relation.ispartofseriesSocrates 2015, 2 (2)-
dc.rightsAttribution-NonCommercial 4.0 International*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/*
dc.subjectcilvēkdrošība-
dc.subjectpedagoģiskā kompetence-
dc.subjectpedagoģiskā drošumspēja-
dc.subjectdrošības loki un drošības gādnieki izglītības iestādē-
dc.subjectdroša izglītības vide-
dc.subjecthuman security-
dc.subjectpedagogical competence-
dc.subjectpedagogical securitability-
dc.subjectlevels of security and security providers in educational institution-
dc.subjectsecurity strategies-
dc.titlePedagoģiskā kompetence – cilvēkdrošības komponents-
dc.title.alternativePedagogical Competence as a Component of Human Security-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.25143/socr.02.2015.2.92-102-
Appears in Collections:Socrates. 2015, 2 (2)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
15-176_Socrates_2_2015_13_Krumina_092-102_.pdf187.63 kBAdobe PDFView/Openopen_acces_unlocked


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons