Title: Instagram lietošanas paradumu saistība ar ķermeņa uztveri sporta klubu apmeklētājām
Other Titles: The relationship between Instagram usage habits with body perception for sports clubs visitors
Authors: Zane Ulmane
Zane Krēsliņa
Sabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultāte
Faculty of Public Health and Social Welfare
Keywords: Instagram; Ķermeņa uztvere; Fiziskā aktivitāte;Instagram; Body perception; Physical activity;Instagram; Ķermeņa uztvere; Fiziskā aktivitāte
Issue Date: 2021
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Instagram lietošanas paradumu saistība ar ķermeņa uztveri sporta klubu apmeklētājām. Darba autore Zane Krēsliņa, darba vadītāja Mg.Psych. Zane Ulmane. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt aplikācijas lietošanas paradumu saistību ar ķermeņa uztveri. Pētnieciskajā daļā ir sniegts ieskats uz Instagram spēju ietekmēt ķermeņa uztveri, apkopojot iepriekš veiktus pētījumus un izvirzīti jautājumi: 1. Noskaidrot vai pastāv saistība starp sava ķermeņa uztveri un Instagram lietošanas paradumiem? 2. Noskaidrot vai pastāv atšķirības starp sava ķermeņa uztveri jaunām sievietēm ar dažādiem Instagram lietošanas paradumiem? Pētījumā piedalījušās 106 sievietes vecumā no 18-31 gadiem, (M=26,07; SD= 2,73), kuras tika aptaujātas izmantojot divas anketas - Fiziskā Es koncepta anketa (The Physical Self Description Questionnaire, PSDQ, Marsh, Peart, Richards, 1996; adaptāciju latviešu valodā veic Upesleja, Ļevina, Mārtinsone 2017, RSU), kā arī Instagram lietošanas paradumu aptauja. Tika secināts, pastāv daļēja saistība starp Instagram lietošanas paradumiem un sava ķermeņa uztveri jaunām sievietēm, kuras apmeklē sporta zāli. Regulāra Instagram izmantošana neatstāj nelabvēlīgas sekas uz ķermeņa tēlu. Fitspiration attēlu apskatei nav saistības ar negatīvāku ķermeņa uztveri. Pastāv daļēja pozitīva saistība starp dažādiem Instagram lietošanas paradumiem un ķermeņa uztveri. Biežāka bilžu publikācija vai aplikācijas izmantošana reižu skaita ziņā neatstāj negatīvas sekas uz ķermeņa uztveri. Respondentes, kuras seko tēmturim Fitspiration vērtē savu kopējo fizisko aktivitāti augstāk. Pētījums veicina izpētīt padziļinātāk, vai fiziski aktīvas sievietes ir noturīgākas pret digitālās vides ietekmi atlasot specifisku tā saturu, kā arī vai Instagram publicētie attēli un informācija var veicināt augstāku motivāciju nodarboties ar fiziskām aktivitātēm. Gūtos rezultātus var izmantot informatīvi norādot, ka fiziska kustība ir veids kā justies labāk ne tikai ķermeniski, bet arī mentāli un tas spēcina noturību pret sociālo tīklu piedāvātā satura. Tāpat var ņemt vērā un integrēt fitnesa saturu kā vienu no fiziskās aktivitātes motivācijas veidiem, papildus pārbaudot to ietekmi uz ķermeņa uztveri ilgtermiņā.
Relation of Instagram usage habits to body perception of sports club visitors. Author of the work Zane Krēsliņa, supervisor Mg.Psych. Zane Ulmane. The aim of the bachelor's thesis is to study the relationship between application usage habits and body perception. The research part provides an insight into Instagram ability to influence body perception, summarizing previous research and raising questions: 1. Find out if there is a connection between your body's perception and Instagram usage habits? 2. Find out if there are differences between your body perceptions in young women with different Instagram usage habits? The study included 106 women aged 18-31 years (M = 26.07; SD = 2.73), who were interviewed using two questionnaires - The Physical Self Description Questionnaire, (The Physical Self Description Questionnaire, PSDQ, Marsh, Peart, Richards, 1996, adaptation in Latvian by Upesleja, Ļevina, Mārtinsone 2017, RSU), and a survey of Instagram usage habits. It was concluded, there is a partial correlation between Instagram usage habits and their body perception of young women who visit the gym. Regular use of Instagram does not have an adverse effect on body image. Viewing Fitspiration images has nothing to do with a more negative body perception. There is a partial positive relationship between different Instagram usage habits and body perception. More frequent publication of pictures or use of the application in terms of the number of times does not have a negative effect on the body's perception. Respondents who follow the theme Fitspiration rate their total physical activity higher The study contributes to a more in-depth study of whether physically active women are more resilient to the effects of the digital environment by selecting specific content, and whether images and information published on Instagram can contribute to greater motivation to engage in physical activity. The results can be used informatively to indicate that physical movement is a way to feel better not only physically but also mentally and it strengthens resilience to the content offered by social networks. Fitness content can also be considered and integrated as one of the motivations for physical activity, in addition to examining its impact on long-term body perception.
Description: Veselības sports
Health Sport
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.