Title: Pacientu un viņu tuvinieku apmierinātība ar veselības aprūpe mājās pakalpojumu
Other Titles: Satisfaction of patients and their relatives with home health care service
Authors: Rigonda Kalna
Vineta Dobrecova
Liepājas filiāle
Liepāja branch
Keywords: veselības aprūpe mājās pakalpojums;māsa;intervences;hroniski slimi pacienti.;home health care service;nurse;interventions;chronically ill patients.
Issue Date: 2020
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Anotācija Bakalaura darba autors: Vineta Dobrecova Bakalaura darba pētījuma tēma: Pacientu un viņu tuvinieku apmierinātība ar veselības aprūpe mājās pakalpojumu. Hronisko neinfekcijas slimību izraisītas mirstības pieaugums vērojams visur pasaulē. Pašlaik aptuveni 70% stacionāros ārstēto pacientu ir ar hroniskām kaitēm, no tām vislielākais īpatsvars (18%) ir sirds un asinsvadu sistēmas slimības (Slimību profilakses un kontroles centrs, 2018). Ar mērķi uzlabot hroniski slimo pacientu veselības aprūpi, tā samazinot pacientu uzturēšanās laiku stacionārā, tika ieviests pakalpojums veselības aprūpe mājās (Latvijas Republikas valsts Kontrole, 2018). Veselības aprūpes pakalpojumu kvalitāti un pietiekamību var izmērīt, pamatojoties uz pacientu un viņu tuvinieku uzskatiem un apmierinātību (Merkouris et al., 2013). Bakalaura darba pētījuma mērķis: izpētīt, raksturot un analizēt pacientu un viņu tuvinieku apmierinātību ar veselības aprūpe mājās pakalpojumu. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām: literatūras apskata un pētnieciskās daļas. Literatūras apskata pirmajā daļā tiek pētīts veselības aprūpe mājās pakalpojums: tā vispārējs raksturojums un pakalpojuma mērķa grupas. Literatūras apskata otrajā daļā tiek pētīti un apkopoti pacientu un viņu tuvinieku apmierinātības ietekmējošie faktori, savukārt, trešajā daļā tiek apskatītas un pētītas māsu kompetences un intervences veselības aprūpē mājās pakalpojuma kontekstā. Bakalaura darba pētnieciskā daļa sastāv no pētījuma metodoloģijas, pētījuma rezultātiem un iegūto pētījuma rezultātu interpretācijas. Pētījuma daļa veikta, izmantojot kvantitatīvās pētīšanas metodi – anketēšanu. Izmantots viens pētījuma instruments – anketa – divos eksemplāros – viena pacientam, otra pacienta tuviniekam. Aizpildītas un analizētas 100 anketas. Rezultāti apkopoti 17 attēlos, izstrādāti 18 secinājumi. Pētījuma rezultāti rāda, ka lielākā daļa respondentu ir apmierināti ar māsu sniegto pakalpojumu, taču pastāv problēmas, kurām nepieciešams pievērst uzmanību, lai veicinātu veselības aprūpe mājās pakalpojuma kvalitāti. Pētījuma praktiskais pielietojums ir vērtīgs, jo veselības aprūpe mājās pakalpojuma kvalitātes izvērtēšanā kā viens no svarīgākajiem kvalitātes rādītājiem ir pacientu un viņu tuvinieku apmierinātība ar šo pakalpojumu. Bakalaura darbā ir izmantoti 31 zinātniskās literatūras avoti, bakalaura darbā ir ievietoti 16 pielikumi, Kopējais darba apjoms ir 49 lpp. Atslēgas vārdi: veselības aprūpe mājās pakalpojums, māsa, intervences, hroniski slimi pacienti.
Abstract Author of the bachelor's thesis: Vineta Dobrecova Bachelor's thesis research topic: Satisfaction of patients and their relatives with home health care service. Death rate from chronic non-communicable diseases is rising worldwide. Currently, about 70% of inpatients have chronic conditions, of which the largest proportion (18%) are cardiovascular diseases (Center for Disease Prevention and Control, 2018). In order to improve the health care of chronically ill patients, thus reducing the length of stay of patients in hospitals, the home health care service was introduced (State Control of the Republic of Latvia, 2018). The quality and adequacy of health care services can be measured based on the views and satisfaction of patients and their relatives (Merkouris et al., 2013). The aim of the bachelor's thesis research: to study, characterize and analyze the satisfaction of patients and their relatives with home health care services. The bachelor's thesis consists of two parts: a literature review and a research part. The first part of the literature review examines the home health care service: general characteristics and target groups of the service. The second part of the literature review examines and summarizes the factors influencing the satisfaction of patients and their relatives, while the third part examines and studies nursing competencies and interventions in home health care in the context of service. The research part of the bachelor's thesis consists of the research methodology, research results and interpretation of the obtained research results. Part of the research was performed using the method of quantitative research – questionnaires. One research instrument was used - a questionnaire - in two copies - for one patient, the other patient's relative. 100 questionnaires were completed and analyzed. The results are summarized in 17 figures and 23 conclusions. The results of the survey show that the majority of respondents are satisfied with the service provided by nurses, but there are problems that need to be addressed in order to promote the quality of home health care service. The practical application of the research is valuable, because the satisfaction of patients and their relatives with this service is one of the most important quality indicators in evaluating the quality of home health care service. 31 sources of scientific literature have been used in the Bachelor's thesis, 16 appendices have been included in the Bachelor's thesis, the total volume of the thesis is 49 pages. Keywords: home health care service, nurse, interventions, chronically ill patients.
Description: Māszinības (ar specializāciju Ambulatorās aprūpes māsa)
Nursing Studies
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pielikumi.pdfNoslēguma darba pielikums1.11 MBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
Liepajas_filiale_LFMZFbka_2020_Vineta_Dobrecova_015751.pdfBakalaura darbs2.15 MBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.