Title: Zīmola “H&M” ilgtspējas attīstības perspektīvas
Other Titles: Perspectives of H&M Brand Sustainability Development
Authors: Jekaterina Pankova
Luīze Miksone
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: H&M;zīmola ilgtspēja;zīmola attīstība;H&M;brand sustainability;brand development
Issue Date: 2020
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Anotācija Bakalaura darba tēma ir “Zīmola SIA “Hennes & Mauritz” ilgtspējīgas attīstības perspektīvas”. Mūsdienās ar vien populārāki paliek tādi termini, kā ilgtspēja, sociāli atbildīgs un atbildīgs, pieaug arī zīmolu pieprasījums tos ne tikai izmantot savos vēstījumos un nākotnes mērķos, bet gan sociāli arī pierādīt. Uzņēmumiem ir svarīgi nodrošināt sev stabilu peļņas avotu un mūsdienās zīmoli ir uzņēmumu labākie peļņas avoti. Investējot un attīstot zīmolu, uzņēmumam ir iespēja ne tikai izveidot stabilu nākotni, bet arī piesaistīt jaunas mērķauditorijas un ieņemt jaunus tirgus. Ilgtspēja un tās definīcija sevī ietver sevī vairākas nozares un lielu atbildību, tādēļ, lai analizētu zīmola H&M klientu viedokļus un iepirkšanās paradumus, tika izveidota aptauja, kuras laikā tika ievākti viedokļu un analizētu, lai izprastu kāda ir klientu viedoklis par ilgtspēju un pārstrādātiem materiāliem Latvijā. Analizējot iegūtos datus tika izstrādāti priekšlikumi ilgtspējas attīstībai Latvijā un tās popularizēšanai. Bakalaura darba teorijas daļā tika apskatīti jēdzieni par zīmolu, attīstību, ilgtspēju un ilgtspējīgu zīmolu, kā arī otrajā darba daļā tika analizēti finanšu dati laika periodā no 2014. – 2018.gadam. Trešajā darba daļā, iegūstot respondentu viedokļus un uzskatus, tiek analizēta cilvēku izpratne par ilgtspēju, vai zīmola izvēle ietekmē viņu pirkumu paradumus un vai ilgtspēja ir aktuāla zīmolā H&M. Darba atslēgas vārdi : H&M, zīmola ilgtspēja, zīmola attīstība. Darbā tika izmantota monogrāfiskā metode pētāmā objekta teorētiskai izpētei, sekundāro datu analīze zīmola H&M darbības un finanšu rādītāju analīzei. Pētījuma veikšanai tika izmantota kvalitatīvā pētījuma metode – fokuss grupas aptauja. Finanšu rādītāju un iegūto rezultātu attēlošanai tika izmantota grafiskā metode. Galvenie darba secinājumi : 1. No aptaujas rezultātiem tika konstatēts, ka patērētājiem ir svarīgi apzināties, ka produkts, kas ražots no pārstrādātiem materiāliem nebūs sliktākā kvalitātē, un atbalstot šādu iniciatīvu pat ar nelielu individuālo ieguldījumu, viņi tomēr jūtas, kā daļa no kāda liela un perspektīva mērķa īstenošanas procesa. 1. Cilvēkiem ir svarīgi apzināties, ka produkts, kas ražots no pārstrādātiem materiāliem nebūs sliktākā kvalitātē, un atbalstot šādu iniciatīvu, ar nelielu ieguldījumu, viņi tomēr jūtas, kā daļa no kāda liela un perspektīva mērķa sasniegšanas. Bakalaura darbā kopā ir 56 lapas, 15 attēli, 30 informācijas avoti un 1 pielikums.
Abstract The aim of bachelor’s thesis “H&M brand perspectives for the development of sustainability” As terms such as sustainability, socially responsible and responsible become more and more popular today, there is a growing demand for brands not only to use them in their messages and future goals, but also to prove them socially. It is important for every company to ensure a stable source of profit, and nowadays brands are the best sources of profit for companies. By investing and developing the brand, the company has the opportunity not only to create a stable future, but also to attract new target audiences and enter new markets. Sustainability and its definition include several industries and great responsibilities, therefore, in order to analyze the opinions and shopping habits of H&M customers, a focus group was conducted, during which opinions were collected and analyzed to understand customers' attitudes towards sustainability and recycled materials in Latvia. Analyzing the obtained data, proposals for the development of sustainability in Latvia and its popularization were developed. In the paper monographic method is used for theoretical research of the object under study and to understand the definitions for sustainability, brand and brands evolution. Secondary data analysis is used for brand “H&M”, activity and financial indicators from 2014. – 2018. year. A focus group was conducted to get personal opinions form H&M customers about sustainability, recycled fabrics and H&M brand as sustainable brand. Keywords used in thesis : H&M, sustainable brand, brand development. Bachelor thesis main conclusions: 1. The survey found that it is important for consumers to be aware that a product made from recycled materials will not be of inferior quality, and by supporting such an initiative, even with a small individual contribution, they still feel part of a big and promising goal. 2. It is important for people to be aware that a product made from recycled materials will not be of inferior quality, and by supporting such an initiative, with a small investment, they will feel part of achieving a great and promising goal. In bachelor thesis altogether are 56 pages, 15 pictures, 30 sources of information and 1 addition.  
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PIELIKUMS.docxNoslēguma darba pielikums28.91 kBUnknownView/Open    Request a copyopen_acces_locked
Eiropas_studiju_fakultate_MR_2020_Luize_Miksone_034733.pdfBakalaura darbs800.22 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.