Title: Zīmola “LEGO” komunikācijas sociālajos tīklos analīze bērnu auditorijas kontekstā
Other Titles: Review of LEGO Brand Social Network Communication in the Context of Kid’s Audience
Authors: Kristīne Blumfelde-Rutka
Diāna Volkova
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: mārketinga komunikācija;sociālo tīklu komunikācija;bērnu auditorija;zīmols “LEGO”;marketing communication;social network communication;children's audience;brand "LEGO"
Issue Date: 2020
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba “Zīmola LEGO komunikācijas sociālajos tīklos analīze bērnu auditorijas kontekstā” mērķis ir analizējot uzņēmuma LEGO sociālo tīklu komunikācijā lietotos elementus, izstrādāt ieteikumus sociālo tīklu komunikācijai bērnu auditorijai Latvijā. Pētījuma temata aktualitāte ir saistīta ar strauju augošu mārketinga komunikācijas nozari attīstību sociālajos tīklos. Sociālie tīkli ir kļuvuši ne tikai par platformu saskarsmei starp cilvēkiem, bet arī kanālu, kurā uzņēmumi var uzturēt pastāvīgu divpusēju atgriezenisko saikni ar patērētājiem. Visā pasaulē arvien vairāk sāka apzināties bērnu potenciālu tirgū un aktivizē savu komunikāciju ar bērnu auditoriju. Spēja ietekmēt bērna izvēli, izmantojot komunikāciju sociālajos tīklos, var sniegt uzņēmumiem iespēju palielināt pārdošanas apjomus, jo bērni spēj mainīt vecāku viedokli produkcijas izvēlē. Darbs sastāv no trim nodaļām. Darba pirmajā daļā tiks izmantota monogrāfiskā pētījuma metode. Darba otrajā daļā tiks izmantotas divas pētījuma metodes. Vispirms tiks izmantota sekundārā datu analīzes metode, tālāk tiks izmantota kontentanalīze. Savukārt darba trešajā nodaļā, lai izstrādātu sociālo tīklu elementu izmantošanu bērnu auditorijas konteksta Latvijā, tiks izmantotas divas pētījuma metodes – kontentanalīze un strukturēta intervija ar 6 mārketinga nozares ekspertiem. Veicot pētījumu secināts, ka mūsdienās uzņēmumiem svarīgi identificēt pareizo mērķauditoriju, un tikai tad, izejot no uzņēmuma stratēģijas, apsvērt nepieciešamību izmantot konkrētus komunikācijas elementus sociālajos tīklos. Bakalaura darba ietvaros tika izvirzīti vairāki ieteikumi uzņēmumiem, kuru mērķauditorija ir bērni. Daži no tiem īsumā minēti apakšā: 1. Uzņēmumiem, kas veido sociālo tīklu komunikāciju bērnu auditorijai Latvijā jāievēro bērnu vecumu specifika, ņemot vēra arī bērna intereses un vecuma grupas īpatnības. 2. Adresējot savu komunikāciju bērniem, uzņēmumiem jāveido arī paralēlu saikni ar vecākiem. 3. Šobrīd bērnu auditoriju, pielietojot dažādas komunikācijas metodes, uzņēmums var veiksmīgi uzrunāt “Youtube” un “Tik Tok”, paralēli komunicējot ar vecākiem “Facebook” un “Instagram”. Darba apjoms ir 53 lapaspuse, tajā ir 3 tabulas, 22 attēli, 43 literatūras avoti un 11 pielikumi.
The aim of the Bachelor’s Thesis “Analysis of the brand LEGO communication in social networks in the context of the child audience" is to develop recommendations for communication in social networks for the child audience in Latvia by analysing the elements used in the communication of LEGO social networks. The topicality of the study subject is related to the rapid development of the growing industry of marketing communication in social networks. Social networks have not only become a platform for communication between people, but also a channel, through which companies can maintain constant mutual feedback with consumers. Worldwide, increasingly more people are becoming aware of the potential of children in the market and are activating their communication in the child audiences. The ability to influence the choices of a child through communication in social networks can provide companies with the opportunity to increase sales. The Thesis consists of three chapters. In the first chapter of the Thesis the monographic research method is used. In the second chapter of the Thesis two research methods are used. First the secondary data analysis method is used, which is followed by content analysis. In the third chapter, in order to develop the use of social network elements in the context of the child audience in Latvia, two research methods are used – content analysis and structured interview with 6 marketing industry experts. Nowadays it is important for companies to identify the correct target audience and only then, based on the strategy of the company, consider the necessity to apply specific tools in the social networks. Within the Bachelor’s Thesis several recommendations have been brought forward for companies, the target audience of which is children: 1. Companies that create communication of social networks intended for child audiences in Latvia must take the specifics of children’s age groups and also the child’s interests and peculiarities in the particular group, into account. 2. Addressing communication to children, companies should also establish a parallel link with their parents. 3. Currently, by using various communication methods, the company can successfully address the child audience on “YouTube” and “Tik Tok”, meanwhile also communicating with their parents on “Facebook” and “Instagram”. The Thesis consists of 53 pages; it contains 3 tables, 22 figures, 43 literature references and 11 annexes.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.