Title: Aviokompānijas “Wizz Air” zīmola tēla novērtējums Latvijas iedzīvotāju kontekstā
Other Titles: An Assessment of the Wizz Air Airline 's Brand Image in the Context of the Latvian Population
Authors: Jeļena Šalkovska
Evelīna Abramova
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: zīmols;zīmola identitāte;zīmola tēls;zīmola pozicionēšana;brand;brand identity;brand image;brand positioning
Issue Date: 2020
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba “Aviokompānijas “Wizz Air” zīmola tēla novērtējums Latvijas iedzīvotāju kontekstā” mērķis ir noteikt aviokompānijas Wizz Air zīmola tēla veidojošos faktorus Latvijas iedzīvotāju kontekstā. Darba aktualitāte balstās uz komerciālās aviācijas nozares pasažieru aviopārvadājumu jomas zīmola pozicionēšanas specifikas, kas izpaužas ne tikai cenu veidošanas stratēģijā, bet arī papildpakalpojumu kvalitātē, galamērķu tīklā un komunikācijā ar aviokompānijas mērķauditoriju. Svarīgi ir novērtēt aviokompānijas Wizz Air zīmola tēlu saistībā ar Latvijas tirgus specifiku, lai noskaidrotu ārvalstu zīmola pozicionēšanas stratēģijas atbilstību Latvijas iedzīvotāju vajadzībām. Lai sasniegtu darba mērķi tiek izmantotas vairākas pētījuma metodes: monogrāfiskā metode, sekundārā datu analīze, kvantitatīvā un kvalitatīvā pētījuma metode, grafiskā metode. Izpētīts, ka aviokompānijas Wizz Air zīmola tēlu Latvijā ietekmē zīmola atpazīstamība, aviokompānijas reputācija un šaura koncentrēšanās uz jauniešu auditoriju, ar ko tiek skaidrota aviokompānijas atteikšanās no izdevīgākajām bagāžas nosacījumiem un citiem komforta elementiem, kas Latvijas auditorijai ir svarīgi pie aviokompānijas izvēles. Līdz ar to, aviokompānijas mārketinga speciālistam ir ieteicams nefokusēt zīmola pozicionēšanu uz jauniešu auditoriju, toties pozicionēt savas konkurētspējīgās priekšrocības, kas, respektīvi, ir aviokompānijas unikālie galamērķi, kur tiešos reisus no Rīgas lidostas piedāvā tikai aviokompānija Wizz Air. Vēl, aviokompānijas izpilddirektoram vajadzētu pārskatīt aviokompānijas rokas bagāžas politiku, lai izvairītos no apsūdzībām par negodīgo komercpraksi, kas negatīvi ietekmē aviokompānijas zīmola tēlu. Bakalaura darba pamatteksts ir izklāstīts 60 lappusēs, ilustrēts ar 3 attēliem un 2 tabulām. Literatūras sarakstā ir iekļauti 58 literatūras un informācijas avoti. Darbs papildināts ar 9 pielikumiem.
The aim of the bachelor's thesis “An assessment of the Wizz Air airline’s brand image in the context of the Latvian population” is to determine the factors forming the image of the Wizz Air airline’s brand in the context of the Latvian population. The topicality of the work is based on the specifics of brand positioning in the field of passenger aviation in the commercial aviation sector, which is reflected not only in the pricing strategy, but also in the quality of additional services, destination network and communication with the airline's target audience. It is important to assess the image of the Wizz Air airline in relation to the specifics of the Latvian market in order to determine the compliance of the foreign brand positioning strategy with the needs of the Latvian population. In order to achieve the aim, several research methods are used: monographic method, secondary data analysis, quantitative and qualitative research method, graphical method. It has been studied that the Wizz Air airline's brand image in Latvia is influenced by the brand's awareness, the airline's reputation and narrow focus on young audiences, which explains the airline's refusal of the most favorable luggage conditions and other comfort elements that are important to the Latvian audience when choosing an airline. Therefore, the airline's marketing specialist is advised not to focus on brand positioning to young audiences, but to position its competitive advantages, which are the airline's unique destinations, where direct flights from Riga airport are offered only by Wizz Air. In addition, the airline's executive director should review the airline's hand luggage policy to avoid allegations of unfair commercial practices that negatively affect the airline's brand image. The main text of the bachelor's thesis is presented on 60 pages, illustrated with 3 figures and 2 tables. The bibliography includes 58 literature and information sources. The work is supplemented with 9 appendices.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.