Title: Ilgtspējīgs biznesa modelis viesu namu nozarē Latvijā
Other Titles: Sustainable Business Model in the Guesthouse Sector in Latvia
Authors: Anželika Berķe-Berga
Daniela Caunīte
Sociālo zinātņu fakultāte
Faculty of Social Sciences
Keywords: Ilgtspējīgs biznesa modelis;viesu nami;Latvija;tūrisms;ekoloģija;ieguldījumi;konkurētspēja;klientu pieredze.;Sustainable business model;guesthouses;Latvia;tourism;ecology;investments;competitiveness;customer experience.
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba “Ilgtspējīgs biznesa modelis viesu namu nozarē Latvijā” mērķis ir, pamatojoties uz teorētisko atziņu par ilgtspējīgu biznesa modeļu pamatprincipiem, noskaidrot, kā attīstīt biznesa modeļa elementus viesu namu nozarē Latvijā, lai uzņēmums darbotos pēc ilgtspējīga biznesa modeļa pamatprincipiem. Darba tēma ir aktuāla ne tikai jau esošiem viesu namiem Latvijā, bet arī jaunizveidotiem viesu namiem, kuri vēlas attīstīt ilgtspējīgu biznesa modeļu konceptu. Pašreizējās tendences ilgtspējīgā attīstībā norāda, ka viesu namiem vairs nepietiek tikai ar jaunu inovatīvu risinājumu radīšanu vai procesu optimizāciju. Lai saglabātu ilgtermiņa konkurētspēju, viesu namiem arvien vairāk jākoncentrējas uz sociāli atbildīgu un tālredzīgu rīcību, kas balstās uz ilgtspējīgu biznesa modeļu principiem. Darbā tika izmantota monogrāfiskā metode pētāmā objekta teorētiskai izpētei. Sekundāro datu analīze tika izmantota SIA “Kūpiņsala” un SIA “Rancho Randevu” biznesa modeļu elementu un darbību raksturojošo rādītāju analīzei. Pētījuma veikšanai tika izmantotā kvalitatīvā pētījuma metode – ekspertu intervijas. Biznesa modeļu elementu vizuālai atspoguļošanai tiek izmantota grafiskā metode. Izpildot bakalaura darbā izvirzītos uzdevumus, tika secināts, ka viesu namiem Latvijā nepieciešams attīstīt pievienotās vērtības radīšanas piedāvājumu, finanšu modeli, klientu piesaistes un biznesa infrastruktūras biznesa modeļu elementus. Bakalaura darba ietvaros tika izvirzīti vairāki ieteikumi Latvijā esošajiem viesu namiem, kas veidoti, pamatojoties uz būtiskākajiem secinājumiem. Daži no tiem īsumā minēti zemāk: 1. Noteikt galvenos virzienus ilgtspējīgai attīstībai un, balstoties uz tiem, izstrādāt uzņēmuma ilgtspējas stratēģiju ar konkrētiem, mērāmiem mērķiem un atspoguļojamiem galvenajiem darbības rādītājiem šo mērķu sasniegšanai; 2. Aktualizēt un ieviest aktīvu klientu piesaistes praksi viesu namā, izveidojot viesu nama personīgo viesu nama mājaslapu, kurā ir publicēta informācija un apraksts, par piedāvāju, cenām, kontaktinformāciju, mērķiem un atrašanās vietu; 3. Uzņēmuma ilgtspējīgas attīstības plānošanā uzlabot biznesa infrastruktūru, uzlabojot tehnoloģiskās inovācijas, kā rezervēšanas sistēmu, kas ļaus klientiem vieglāk saprast pieejamos datumus un ērtāk rezervēt sev vēlamo datumu. Darbā kopumā ir 54 lapas, 1 attēls, 3 tabulas, 37 informācijas avoti un 4 pielikumi.
The goal of the bachelor’s thesis “Sustainable business model within the guesthouse business area in Latvia” is discovering the development of business model elements, that insure the sustainability of the business. The chosen topic is relevant to both - already existing businesses and those who are relatively new and willing to develop a sustainable business plan. Given the current state of development regarding business sustainability, it’s clear that guesthouse owners are unable to secure a sustainable future with merely innovative solutions and optimisation of their processes. To remain competitive in the field, business owners are focusing on socially responsible and farsighted ways of managing their business, which are based on sustainable business model principles. The research was conducted using monographic method. The secondary data analysis was conducted by researching the business models of SIA “Kupiņsala” and SIA “Rancho Randevu”. The experts of this business field have also been interviewed and their answers were gathered and analysed. The visual representation of business models is done using graphic method. By completing the given tasks of this thesis, it’s found that guesthouse businesses in Latvia must thrive to develop their financial models, client acquisition and business infrastructure elements even more. Several proposals were made to guesthouse companies operating in Latvia. The proposals were made based on crucial conclusions, some of them are: 1. Determine the main directions for sustainable development and based on them, develop a company's sustainability strategy with specific, measurable goals and key performance indicators reflecting the achievement of these goals. 2. Update and implement active customer engagement practices in the guesthouse by creating a personal website for the guesthouse, which includes information and descriptions about the offerings, prices, contact information, goals, and location. 3. Improve business infrastructure in the company's sustainable development planning by enhancing technological innovations, such as a reservation system that will make it easier for customers to understand available dates and conveniently book their desired date. The research consists of 54 pages 1 picture 3 charts 37 information sources and 4 attachments.
Description: Starptautiskais bizness un ilgtspējīga ekonomika
International Business and Sustainable Economy
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.